Mobiele ADSL verbinding op laptop

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:54
Van mijn leidinggevende heb ik de opdracht gekregen om een laptop geschikt te maken voor internet.

De bedoeling is dat de laptop naar diverse bedrijven en presentaties wordt meegenomen en dat daar ter plekke de laptop aan het internet kan worden aangesloten. Op die manier kan dan o.a. de website van oms bedrijf worden gepresenteerd.

De wens heirbij is dat het een snelle verbinding wordt. Internet via de telefoon valt hierbij om twee redenen af: 1: het is te traag 2: het is niet de bedoeling dat de kosten van het internet betaald worden door degeen bij wie de presentatie gegeven wordt.

Ik denk dus zelf aan een ADSL verbinding. Echter, is het daarmee mogelijk om op elke willekeurige locatie te internetten? En zo ja, hoe kunnen we dat dan realiseren?

Als het niet mogelijk is, wat zijn dan de alternatieven?

De laptop zelf heeft trouwens alle mogelijke netwerkaarten/modems ingebouwd. Daar versta ik een netwerkkaart, een telefoonmodem en een infraroodpoort onder.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

m0nk

16-09-2003 15.15

adsl gaat per telefoonlijn, je kan dus maar op 1 locatie je eigen adsl verbinding gebruiken.
Wat er verder mogelijk is, tsjah, internet gebruiken van de klanten waar je naar toe gaat, anders zit je toch echt vast aan inbellen via een telefoonlijn of per gsm..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Een adsl verbinding die je meeneemt met de laptop naar diverse lokaties zal niet gaan.
Je hebt van Vodafone dat kaartje wat je in je laptop steekt en op die manier verbinding kan maken met inet, ik weet alleen niet met welke snelheden. Misschien is dat iets voor jouw.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

mlevd schreef op 31 oktober 2003 @ 09:46:
Een adsl verbinding die je meeneemt met de laptop naar diverse lokaties zal niet gaan.
Je hebt van Vodafone dat kaartje wat je in je laptop steekt en op die manier verbinding kan maken met inet, ik weet alleen niet met welke snelheden. Misschien is dat iets voor jouw.
da's gewoon GPRS dus als je als je zelf een GSM met GPRS hebt dan haal je dezelfde snelheden.

Verder zou je de site ook lokaal op die machine kunnen zetten :? en dan iedere keer ff updaten wanneer je naar de klant gaat :)

Verder is er praktisch (satteliet zou natuurlijk kunnen :P ) niets haalbaars te bedenken.

Is het voor een branche waar het niet gewoon is dat de klant gewoon een LAN heeft liggen met inet toegang :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom niet de website draaien op een lokale server op die laptop zelf? Wat moet er o.a nog meer gebeuren dan?