Vraag over foto's maken met webcam voor site.

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb een opdrachtje gekregen voor een kindercreche om een website te maken.
Nu willen deze mensen dat de ouders 's avonds als ze inloggen op de site foto's te zien krijgen van hun kind. Nu dacht ik aan een webcammetje ophangen en deze om de zoveel tijd foto's laten maken...

maar er zijn een paar problemen:
1. hoe krijg ik de foto's op de webserver? (deze staat dus niet op de kindercreche)
2. welke webcam kan ik er het beste voor gebruiken of is er iets beters als een webcam?

Graag jullie mening hoe jullie dit zouden aanpakken.

Bij voorbaat dank,

prantiC

Verwijderd

is een beetje af hankelijk van wele resolutioe en refresh rate je wilt
webcam is leuk, maar heeft reso van 300 too 600 pixels en is dus niet echt highres. Je zou een digicam kunne kopen die in staat is om beedle direct te zenden.....

JE refresh rate is in principe 1 beel per seconde ruim genoeg. er zijn zat proggies om rechtstreeks je images te cappen met een interval. Deze safe je dan in een directory op[ je webserver (ftp ofzo) en die worden in je scherm weergeven....

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:30

BoAC

Memento mori

Heeft de kindercrache een leuke inet-verbinding (ADSL lite is al voldoende)

Met de Axis camera's kun je leuke dingen maken.
Dit zijn gewoon stand-alone netwerk-camera's die je via de browser (http port 80) kunt benaderen.

Verwijderd

De vraag is of axis cameras niet een beetje duur zijn hiervoor....

er zijn trouwens zat webcam programma's die eens in de zoveel tijd een fotomaken en uploaden naar een FTP site.

Alleen het probleem is dat zeiedere keer dezelfde naam krijgen.

Dan moet je dus even een scriptje schrijven dat elke zoveel seconden kijkt of er en nieuwe foto is en die hernoemt.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 09:50 ]

• prantiC
Ah boac, die axis dingen zijn wel mooi inderdaad. Maar begrijp ik het goed dat op die kindercreche een pc moet staan, adsl lite en zon axis cammetje? Maar die webcam saved zn foto's dus op die pc en die pc verstuurt ze 1x per dag naar mn webserver... klopt dat?

weet jij trouwens zo wat zon cammetje kost? ben ff aant zoeken maar vind niet zo heel veel...

thnx

• BoAC

BoAC

Memento mori

De nieuwe van axis kost bij 06-software 199 Euro Ex btw. Dit vindt ik niet duur voor een stand-alone Camera.

• BoAC

BoAC

Memento mori

prantiC schreef op 31 oktober 2003 @ 09:49:
Ah boac, die axis dingen zijn wel mooi inderdaad. Maar begrijp ik het goed dat op die kindercreche een pc moet staan, adsl lite en zon axis cammetje? Maar die webcam saved zn foto's dus op die pc en die pc verstuurt ze 1x per dag naar mn webserver... klopt dat?

weet jij trouwens zo wat zon cammetje kost? ben ff aant zoeken maar vind niet zo heel veel...

thnx
Dat ligt eraan hoe je het zelf maakt. Je kan plaatjes/stream ophalen van die camera. Dus die machine moet dat zelf doen lijkt mij.

offtopic:
Had edit kunnen gebruiken 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 31-10-2003 09:53 ]

• prantiC
Maar wat is het voordeel van die axis netwerkcamera boven een normale webcam?
Behalve betere fotokwaliteit?

Die ingebouwde webserver is alleen handig als je op het netwerk zit waar die axis camera ook aan hangt... Volgens mij heeft zon ding niet veel toegevoegde waarde of zie ik dat verkeerd?

Is er niet een goedkopere digitale camera die zn foto;s ook om de zoveel tijd maakt en die op een pc opslaat??
Dit is denk ik een goedkopere oplossing( als die bestaat :))

• BoAC

BoAC

Memento mori

webcam store monitoring met Google
Met kant en klare oplossingen kom je denk ik op eenzelfde bedrag uit als die Axis-cams

[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 31-10-2003 10:01 . Reden: Typo ]

• prantiC
Ok thnx voor je hulp boac. Ik ben erruit.

Ga wel overleggen met die mensen of ze zon camera a 200 euro, pc en adsl lite niet te duur vinden :D

Nog 1 laatste vraag, wat kan je voor zoiets vragen?

html site en die camera etc regelen... qua pleuros???
ik heb geen idee namelijk. :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
prantiC schreef op 31 oktober 2003 @ 10:06:
Ok thnx voor je hulp boac. Ik ben erruit.

Ga wel overleggen met die mensen of ze zon camera a 200 euro, pc en adsl lite niet te duur vinden :D

Nog 1 laatste vraag, wat kan je voor zoiets vragen?

html site en die camera etc regelen... qua pleuros???
ik heb geen idee namelijk. :)
Ik vind wel dat je ze nu erg op de kosten jaagt...

Een simpele webcam (logitech, philips) en een pctje die daar al staat met een (kabel/adsl) verbinding zou voldoende moeten zijn.

Er zijn zat progjes die om de x sec. een foto kunnen maken, en dat kunnen uploaden naar je (ftp)server. Je heb ze ook die de naam kunnen veranderen bij iedere foto, (weet niet rpesies welke). Vervolgens schrijf je een simpel php script die van alle pics in map 'y' een tumbnail maakt, de hele zooi netjes bij elkaar zet en gaan met die banaan.

• prantiC
Icey als dat kan zou dat heel mooi zijn...

Hoe heten dat soort proggies dan? Ik heb namelijk geen idee waar ik op moet zoeken....

Zon goedkope oplossing is natuurlijk wel stukken aantrekkelijker... vooral als er al een pc zou staan is dat een hele goedkope oplossing denk ik...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

Bij de meeste webcams zit wel zo'n programma - bij mijn logitech iig wel.
Verder vind ik dit weinig met webdesign of graphics te maken hebben. Vragen over webcams mogen in Gadget Talk (denk ik) en vragen over software in Software Algemeen , maar doe eerst zelf eens wat onderzoek...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.