Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Voor de Voodoo3 zelf is het geen probleem die hitte, behalve als je gaat overklokken. Ik draai nu op 200/200 ipv. 166/166 en alles OK zelfs na twee/drie uur UT, Q3 of (ook zwaar) NfS4 op hoge resoluties.
Doe koelprut tussen heatsink en processor, Socket7/370 koeler erop schroeven en gaan!
Ook dan wordt 'ie om niet aan te raken zo heet, trouwens, maar daar kan 'ie blijkbaar tegen.
Dat je andere spullen er last van krijgen lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie weet. Misschien kun je experimenteren met de keuze van je PCI-slot (tenzij je ook een AGP-versie hebt).
Je kunt er ook een koeler opschroeven en dan niet gaan overklokken. Dat scheelt zeker voor de 'omgevingstemperatuur'.
Succes.
Doe koelprut tussen heatsink en processor, Socket7/370 koeler erop schroeven en gaan!
Ook dan wordt 'ie om niet aan te raken zo heet, trouwens, maar daar kan 'ie blijkbaar tegen.
Dat je andere spullen er last van krijgen lijkt me onwaarschijnlijk, maar wie weet. Misschien kun je experimenteren met de keuze van je PCI-slot (tenzij je ook een AGP-versie hebt).
Je kunt er ook een koeler opschroeven en dan niet gaan overklokken. Dat scheelt zeker voor de 'omgevingstemperatuur'.
Succes.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
"Je kunt er ook een koeler opschroeven en dan niet gaan overklokken. Dat scheelt zeker voor de 'omgevingstemperatuur'. "
Hmm alleen als je die warmte afvoert _uit_ de kast.
Hmm alleen als je die warmte afvoert _uit_ de kast.
Klopt, doe ik trouwens ook: met een slotkoeler. Zo'n (eigenlijk) waardeloos groen kreng. In ieder geval is de lucht enigszins in beweging tussen de div. kaarten.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Je moet gewoon een slotkoeler erin zetten. Ik heb een voodoo 3 2000. Dat ding werd ook veel te heet. Ik moest mijn computer zelfs onderklokken. Maar een slotkoeler (Just cooler FC100) en geen problemen meer. Ik kan mijn videokaart nu gewoon aanraken.
Ik heb er een oude pentium-ventilator op geschroefd. Past eigenlijk niet goed, maar met een beetje proberen werkt het prima.
Dito hier. Ik heb een v3 2000 gekocht, daar op de originele koelribben een p1 koeler opgezet en klaar is winnie
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem zat in een IDE-kabel die niet helemaal lekker meer was. Na deze vervangen te hebben geen problemen meer. Is het koelblok er trouwens makkelijk af te halen en er weer op te zetten?
Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.
Vraag: hoe kan de ide kabel de temp. beïnvloeden?
En ik heb niet geprobeerd het koellichaam eraf te halen, omdat dat ding er mij iets te vast en strak opzat (volgens mij istie gelijmd, en da's voor mij een no-go).
En ik heb niet geprobeerd het koellichaam eraf te halen, omdat dat ding er mij iets te vast en strak opzat (volgens mij istie gelijmd, en da's voor mij een no-go).
Sorry het was misschien niet helemaal duidelijk maar het was die IDE-kabel die mijn systeem instabiel maakte. Af een toe, als er van de CD-Rom gelezen moest worden bleef het hele systeem hangen en kon ik niets anders dan rebooten. Sinds er een nieuwe IDE-kabel tussen zit, heb ik dit probleem niet meer. Ik wist eerst niet wat er aan de hand was, dus dacht toen dat misschien de hitte van die Voodoo3 het probleem was, gelukkig was dit niet zo.:):) Ik heb zelf een Plextor 40X SCSI:) CD-Rom speler maar deze is eventjes stuk dus kreeg ik een ruil cd-rom mee. ff afwachten dus en ik heb helemaal geen last meer van die IDE
Pagina: 1