Toon posts:

Registreren van uitwijking metalen plaat!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet wat uitzoeken voor mijn stage!

Hier als volgt de opdracht:

Je hebt een metalen plaat die vastgebonden is aan palen zodat deze iets boven de grond zweeft. Hierop kan je dan staan en deze gaat dus wiebelen en moet je je evenwicht proberen te bewaren.

Ik moet van die metalen plaat de uitwijking naar links, rechts, voor, achter registreren
(zodat je kunt zien of de plaat nu vaker naar links is gegaan of naar voren (ligt dus aan je evenwicht))

Hoe kan je dit registreren d.m.v. laser of optische middelen misschien?
(ik noem maar wat)
En welk stukje software kan dit verwerken in een schema of grafiek?

Als 't niet duidelijk is gewoon vragen!

Verwijderd

leuke opdrachten heb jij kun je misshien ook vertellen wat je voor stage je doet dan weten we hoe we naar de oplossing moeten kijken.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 09:11:
Ik moet wat uitzoeken voor mijn stage!

Hier als volgt de opdracht:

Je hebt een metalen plaat die vastgebonden is aan palen zodat deze iets boven de grond zweeft. Hierop kan je dan staan en deze gaat dus wiebelen en moet je je evenwicht proberen te bewaren.

Ik moet van die metalen plaat de uitwijking naar links, rechts, voor, achter registreren
(zodat je kunt zien of de plaat nu vaker naar links is gegaan of naar voren (ligt dus aan je evenwicht))

Hoe kan je dit registreren d.m.v. laser of optische middelen misschien?
(ik noem maar wat)
En welk stukje software kan dit verwerken in een schema of grafiek?

Als 't niet duidelijk is gewoon vragen!
Lijkt mij dat je 4 laserstralen of 4 infra rood stralen moet nemen (bewegingsdetectoren) die je net langs de stilstaande plaat laat stralen,met een tellertje er aan.
Denk maar aan zo'n ding die je in winkels ziet hangen,als je er doorloopt gaat er een pieper,of een teller.
Zolang de plaat stilhangt gebeurt er niets.
Zodra ie er doorheen gaat verbreekt de straal en piep ie, of telt ie een pulsje.
Of er een dergelijk proggie bestaat weet ik niet,maar zo zou ik het in elk geval doen..

Verwijderd

Topicstarter
ik moet ook registreren hoeveel (heover) de uitwijking is geweest!
Dus de optie met 4 laserstralen zou je dat niet kunnen berekenen dan kan je alleen zien hoelang de laserstraal niet in contact is geweest met de metalen plaat!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 19:18

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 09:29:
ik moet ook registreren hoeveel (heover) de uitwijking is geweest!
Dus de optie met 4 laserstralen zou je dat niet kunnen berekenen dan kan je alleen zien hoelang de laserstraal niet in contact is geweest met de metalen plaat!
Lijkt mij dat het wel moet kunnen met laserstralen, je zal alleen de positionering van de laserstralen moeten kunnen wijzigen.

Voorbeeld:
Je hebt het blok op 10cm breedte, de laserstralen laat je erlangs scannen van 9.5cm breedte tot 10,5cm breedte. Er je registeert waar de laserstralen wel en niet onderbroken worden.

Dit lijkt mij de meest logisch oplossing

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
en weet je misschien ook hoe je dit kan verwerken in sofware of met welk stukje software?
Pagina: 1