Goedendag 
Gister heb ik een nieuwe USB 2.0 kaart aangeschaft voor mijn iPod, aangezien ik 4 USB 1.1 onboards ports had, maar dit snel genoeg is om 10 albums om te zetten (0,70mb/s - 0,80mb/s) heb ik een Trust 2 Port USB 2.0 Kaart gekocht.
Maargoed, deze heb ik dus gewoon in een leeg slot gepropt en gekeken of het werkte. Windows herkende alles, ging rustig installeren en 'USB 2.0 root Hub' kwam in het Apparaatbeheer. Tot zover ging alles goed.
Maar toen ik mijn iPod erop aan sloot, begon Windows (XP) te klagen dat er een te snel USB device was aangesloten op een te trage USB port. Dit zelf vondt ik al verdacht. Maar toen ik ephPod (iTunes doet het niet
) starte, en een album/liedje wou overzetten, gebeurde dit naar mijn verbazing met 0,70mb/s - 0,80mb/s
.
Snap er niks van, heb gisteravond hele tijd lopen kloten, maar geen oplossingen gevonden. Wat ik al geprobeerd heb:
• SP 1 geinstalled, aangezien Windows XP wat USB 2.0 issues schijnt te hebben
• Drivers van cd opnieuw geinstalleerd (Verschillende keren) en ook nog de drivers geprobeerd die Windows XP meteen geeft na reboot.
• M'n iPod opnieuw geinstalled
• Nieuwe drivers op Trust.com gezocht, werd er niet veel wijzer van, kreeg ze dan ook niet geinstalleerd.
In de USB 2.0 FAQ staat er dit over:
Heb ook al gesearched, maar kwam erg weinig uit wat echt bruikbaar was:
• VIA USB hub werkt niet in Windows XP
• usb 2.0 te traag?
• [rml][ USB2.0] usb kaart werkt te traag[/rml] - Staat een goede oplossing, is alleen een beetje vaag.
Ik schijn dus een VIA moederbord te hebben, en daar zijn nogal wat problemen mee, schijnt. Alleen kan ik nergens iets vinden op Google qua problemen van USB 2.0 en VIA chipsets.
Nu even geen tijd (7:21) om nieuwe moederbord drivers te installeren of whatever, ben vanavond 16:30 pas thuis, dus ik wacht op jullie reacties
.
Nog even specs: AMD Athlon 1700+, 512MB RAM, Windows XP (SP1 + Hotfixes)
Gister heb ik een nieuwe USB 2.0 kaart aangeschaft voor mijn iPod, aangezien ik 4 USB 1.1 onboards ports had, maar dit snel genoeg is om 10 albums om te zetten (0,70mb/s - 0,80mb/s) heb ik een Trust 2 Port USB 2.0 Kaart gekocht.
Maargoed, deze heb ik dus gewoon in een leeg slot gepropt en gekeken of het werkte. Windows herkende alles, ging rustig installeren en 'USB 2.0 root Hub' kwam in het Apparaatbeheer. Tot zover ging alles goed.
Maar toen ik mijn iPod erop aan sloot, begon Windows (XP) te klagen dat er een te snel USB device was aangesloten op een te trage USB port. Dit zelf vondt ik al verdacht. Maar toen ik ephPod (iTunes doet het niet

Snap er niks van, heb gisteravond hele tijd lopen kloten, maar geen oplossingen gevonden. Wat ik al geprobeerd heb:
• SP 1 geinstalled, aangezien Windows XP wat USB 2.0 issues schijnt te hebben
• Drivers van cd opnieuw geinstalleerd (Verschillende keren) en ook nog de drivers geprobeerd die Windows XP meteen geeft na reboot.
• M'n iPod opnieuw geinstalled
• Nieuwe drivers op Trust.com gezocht, werd er niet veel wijzer van, kreeg ze dan ook niet geinstalleerd.
In de USB 2.0 FAQ staat er dit over:
Wat allemaal niet waar is (Met het programmmaatje 'usbready.exe' heb ik gechecked of m'n computer USB 2.0 ready is. Maar alles bleek gewoon goed (drivers, configuratie, hardware).My equipment can use the high speed USB (USB 2.0), but the speed I get is still very slow:
The computer or usb hub is not compatible with USB 2.0, so your equipment uses the USB 1.1 protocol.
USB 2.0 controller was shared with low speed devices like USB 1.1 scanner, USB joystick, USB mouse etc, they slow down the USB 2.0 bus a lot when in use.
Even when everything is USB 2.0, the resulting speed is not really 40 times higher (480 Mbit) as this figure is the theoretical upper limit, not a practical value, expect a performance increase of 2 to 10 times compared to USB 1.1, not 40 times.
Heb ook al gesearched, maar kwam erg weinig uit wat echt bruikbaar was:
• VIA USB hub werkt niet in Windows XP
• usb 2.0 te traag?
• [rml][ USB2.0] usb kaart werkt te traag[/rml] - Staat een goede oplossing, is alleen een beetje vaag.
Ik schijn dus een VIA moederbord te hebben, en daar zijn nogal wat problemen mee, schijnt. Alleen kan ik nergens iets vinden op Google qua problemen van USB 2.0 en VIA chipsets.
Nu even geen tijd (7:21) om nieuwe moederbord drivers te installeren of whatever, ben vanavond 16:30 pas thuis, dus ik wacht op jullie reacties
Nog even specs: AMD Athlon 1700+, 512MB RAM, Windows XP (SP1 + Hotfixes)
[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 31-10-2003 16:44 ]