tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Op een of andere vage manier krijg ik tv out niet aan de praat. Ik heb de faq gevolgd maar het wil niet werken. Ik heb een gf4 ti4200 128mb p4 2,53. Ik heb de laatste nvidia drivers 52.16 geinstalleerd en directx 9. win2k.

Ik heb gister format c gedaan en windows opnieuw erop gezet. Het rare is dat ik nooit problemen heb gehad met mijn tv-out. Eergisteren werkte het nog prima en nu na de nieuwe install werkt het niet meer. IK kan ook geen kloon aanvinken in het nview menu. video overlay staat overigens aan.

Ik kom er niet uit, iemand suggesties? alvast bedankt :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

probeer het anders eens met tv tool, misschien dat die het wel kan?

http://www.tvtool.info

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• serv-on
werkt niet :\

• hufkes

hufkes

mm, vreemd. detecteerd hij wel de juiste chip? Geeft hij een foutmelding? Wordt het "ledje" bij de groene aan/uit knop wel rood als je hem inschakeld? Doet hij het ook niet op de simpelste instelling, gewoon wisselen dus en niet klonen?

[ Voor 16% gewijzigd door hufkes op 31-10-2003 05:20 ]

---

• serv-on
hij geeft geen foutmelding en ja, het ledje word wel rood

• hufkes

hufkes

serv-on schreef op 31 oktober 2003 @ 05:21:
hij geeft geen foutmelding en ja, het ledje word wel rood
En weet je zeker dat de kabels goed zitten? Staat de TV ook daadwerkelijk aan? Zet hem eens op het juiste kanaal aan en start dan de pc opnieuw op. Tijdens het opstarten gaat tvtool proberen eea te detecteren, kijk daarna eens of er ook daadwerkelijk een groen vinkje voor de TV staat?

---

• serv-on
hufkes schreef op 31 oktober 2003 @ 05:24:
[...]

En weet je zeker dat de kabels goed zitten? Staat de TV ook daadwerkelijk aan? Zet hem eens op het juiste kanaal aan en start dan de pc opnieuw op. Tijdens het opstarten gaat tvtool proberen eea te detecteren, kijk daarna eens of er ook daadwerkelijk een groen vinkje voor de TV staat?
kabels zitten goed, tv staat aan en het ledje blijft rood. Ik snap er niks van :(

[ Voor 10% gewijzigd door serv-on op 31-10-2003 05:31 ]

• hufkes

hufkes

serv-on schreef op 31 oktober 2003 @ 05:31:
[...]

kabels zitten goed, tv staat aan en het ledje blijft rood. Ik snap er niks van :(
maar heb je ook daadwerkelijk opnieuw opgestart met alles aan en aangesloten? Want dan detecteerd tvtool alles en past daar eea op aan. Zo moet er dan bijvoorbeeld een mooi groen vinkje staan bij de TV keuze mogelijkheid

---

• serv-on
hufkes schreef op 31 oktober 2003 @ 05:36:
[...]

maar heb je ook daadwerkelijk opnieuw opgestart met alles aan en aangesloten? Want dan detecteerd tvtool alles en past daar eea op aan. Zo moet er dan bijvoorbeeld een mooi groen vinkje staan bij de TV keuze mogelijkheid
ik heb opnieuw opgestart en er veranderd niets en ik zie geen groen vinkje

• hufkes

hufkes

serv-on schreef op 31 oktober 2003 @ 05:41:
[...]

ik heb opnieuw opgestart en er veranderd niets en ik zie geen groen vinkje
dan detecteert hij dus geen tv apperaat aan de andere kant van de lijn :(

Kun je met een andere kabel en/of andere tv proberen? En ook dan weer opnieuw starten (evt. alleen uitloggen, maar ik weet niet zeker of dat genoeg is) en kijken of er een mooi vinkje komt... Zo niet kan het wezen dat de tv-out poort een keer een klap heeft gekregen vanwege potentiaalverschil tussen kabel en computer en dus kapot is...

Probeer het eventueel ook nog even met de laatste certified detonators

---

• serv-on
hufkes schreef op 31 oktober 2003 @ 06:06:
[...]

dan detecteert hij dus geen tv apperaat aan de andere kant van de lijn :(

Kun je met een andere kabel en/of andere tv proberen? En ook dan weer opnieuw starten (evt. alleen uitloggen, maar ik weet niet zeker of dat genoeg is) en kijken of er een mooi vinkje komt... Zo niet kan het wezen dat de tv-out poort een keer een klap heeft gekregen vanwege potentiaalverschil tussen kabel en computer en dus kapot is...

Probeer het eventueel ook nog even met de laatste certified detonators
Ik heb de 52.16 whql certified. Het kan geen hardware of tv fout zijn. Ik heb woensdagmiddag nog een film gekeken via tv-out en daarna heb ik windows opnieuw gedaan. Zou het niet aan een nieuwe versie van directx of iets dergelijks kunnen liggen? Een windowsupdate misschien>

• hufkes

hufkes

serv-on schreef op 31 oktober 2003 @ 06:12:
[...]

Ik heb de 52.16 whql certified. Het kan geen hardware of tv fout zijn. Ik heb woensdagmiddag nog een film gekeken via tv-out en daarna heb ik windows opnieuw gedaan. Zou het niet aan een nieuwe versie van directx of iets dergelijks kunnen liggen? Een windowsupdate misschien>
tja, dan moet je de kaart even in een andere setup zetten...
Staat er niet misschien nog wat info op het forum van tvtool? Wellicht ben je niet de enige met dit probleem. Ik kan verder zo niets verzinnen ben ik bang. Suc6 ermee.

---

• serv-on
hufkes schreef op 31 oktober 2003 @ 06:34:
[...]

tja, dan moet je de kaart even in een andere setup zetten...
Staat er niet misschien nog wat info op het forum van tvtool? Wellicht ben je niet de enige met dit probleem. Ik kan verder zo niets verzinnen ben ik bang. Suc6 ermee.
wat bedoel je met een andere setup? En dat forum is in het duits :? daar word ik niets wijzer van :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wat ik zo stom vind, dat de tv-out ondersteuning bij NVidia zo slecht is. Vooral bij de ouder kaarten. Waarom zit er niet gewoon een gratis programma zoals TVtool erbij, zonder dat je ervoor hoeft te betalen. Vind et zeer jammer, dat de TV-out niet optimaal gebruikt kan worden, zonder dat je ervoor betaalt. :(

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• serv-on
is er niemand die enig idee heeft!?? 8)7 O-) :?

[ Voor 6% gewijzigd door serv-on op 01-11-2003 03:16 ]

Verwijderd

Blijf toch gewoon je laatst werkende detonators gebruiken. Je kaart gaat echt niet beter presteren met die nieuwe ForceWare drivers. Een nieuwe driver wil niet zeggen beter + dat ik niets anders dan gezeur hoor over die nieuwe ForceWare drivers.

• serv-on
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 03:26:
Blijf toch gewoon je laatst werkende detonators gebruiken. Je kaart gaat echt niet beter presteren met die nieuwe ForceWare drivers. Een nieuwe driver wil niet zeggen beter + dat ik niets anders dan gezeur hoor over die nieuwe ForceWare drivers.
Uhm ik heb het ook geprobeerd met de 44.03 die ik hiervoor had. Ook daarmee wil het niet lukken. Ik heb zo een vermoeden dat het aan die nieuwe directx ligt. Het kloterige is alleen dat je niet kan kiezen welke directx versie je wilt, hij download automatisch de 9.0b.
Pagina: 1