[VAIO] Accu stuk?!

Pagina: 1
Acties:

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar een Sony VAIO SR-21K laptop. Ideaal dingetje, superlicht (iets meer dan één kilo) en alle essentiële dingen aan boord. Leuk in de trein enzo, ALS m'n accu het zou doen!

Een paar maanden terug viel m'n VAIO spontaan uit terwijl ik aan het werk was.. ik had geen idee wat het was aangezien de accu nog zeker niet leeg was. Opstarten lukte ook niet meer, alsof de capaciteit van de accu in een keer -plof- weg was.

Na dat incident is het steeds vaker voorgekomen dat m'n VAIO uitviel en nu werkt hij helemaal niet meer op de accu. Ook laadt-ie niet meer op. Alle connectors heb ik gecontroleerd.. maakt contact en hij zit er goed in..

Mijn vraag is nu: wtf is er aan de hand? Is de accu gewoon "op" of "stuk" of is m'n VAIO zelf in de war? Ik denk zelf dat de enige oplossing is een nieuwe (DURE!!!) accu kopen maar ik dacht misschien heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)...

www.networkingday.com

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Werkt hij nog op netvoeding?
Ik veronderstel van wel, dus je accu is idd kapot. Voor Ni-MH batterijen wil een nachtje in de diepvries wel eens helpen , maar in een laptop steekt men doorgaans li-ion, ik weet niet of dat daarbij ook helpt.
Probeer het eens zou ik zo zeggen, kapot is hij toch 8)7.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-05 22:44
garantie zal wel verlopen zijn veronderstel ik.
Zoek eens een andere batterij van zo'n toestel (van een vriend ofzow) en probeer die in jouw toestel, zo sluit je problemen met het toestel zelf uit, en ben je zeker dat het de batterij is.

Blijkt het dus toch jouw batterij te zijn, breek ze dan even open, misschien heb je geluk en is er een draadje gelost of een componentje doorgebrand, door dit te vervangen of te repareren kan je weer even verder vermoedelijk.

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 02:02
sr?

met 10,4 " tft ?

ik heb de SR7K
700mhz p3

batterij gaat na 2 jaar nog steeds 1,5 uur mee