[winXP, sp1]Lsass.exe probleem, statuscode 128

Pagina: 1
Acties:

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
ik zit met hetvolgende probleem:

ik kreeg net een melding van winXP dat mijn computer gereboot word (zo'n zelfde melding als de RPC-bug) met de melding:
The system is shutting down. Please save all work in progress and log off.
The system process c:\winnt\system32\lsass.exe terminated
unexpectedly with status code 128. The system will now shut down and restart
nou heb ik op de search gekeken, en op MS site, maar alle meldingen die ik over dit probleem tegenkom gaan over win2000, zo ook dit oude topic.

maar ik heb dus XP, voorzien van alle (recente) updates en ik draai Norton Internet Security 2003 (up-to-date).

nou vroeg ik me af of dit een eenmalige gebeurtenis is (gewoon een normale 'crash'), of dat dit te maken heeft met een nieuw lek/virus voor winXP?

ga er toch vanuit dat mijn systeem redelijk afgesloten is voor dit soort dingen

nou heb ik een kwartier (ongeveer) daarvoor wel een melding gekregen van Norton of ik een programma toegang wou geven om verbinding te maken met internet, norton gaf aan dat er low-risk was, en beveelde aan om de verbinding toe te staan
gaat om de volgende verbinding:
Inbound UDP packet
Local address,service is (0.0.0.0,1026)
Remote address,service is (64.156.39.12,doom(666))
Process name is "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben, ik dacht namelijk altijd dat win programma's die een verbinding moesten hebben, hier automatisch toestemming voor kregen van Norton?

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 15:23

Ryceck

Constants and Variables

Ten eerste, als er een programma (svchost.exe) toegang wil hebben naar buiten, tot daar aan toe maar gezien het een zeer teder-bestandje is sinds blaster zou ik daar s goed naar kijken voor je hem toegang geeft. Zeker als dit loopt over poort 666 :/
Wat wel apart is dattie het heeft over een inbound UDP packet terwijl er een remote address bij staat :/
Bij de RPC_bug gaat het trouwens over svchost.exe die wordt getreminate en niet lsass.exe.

Controleer je systemlogs, kijk of er andere vage dingen gebeuren, scan je computer s op virussen, monitor je Firewall ff tijdelijk overdreven goed.
En laat ons ff weten hoe het verder afloopt :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• DoingK

DoingK

Topicstarter
Ryceck schreef op 31 oktober 2003 @ 07:58:
Ten eerste, als er een programma (svchost.exe) toegang wil hebben naar buiten, tot daar aan toe maar gezien het een zeer teder-bestandje is sinds blaster zou ik daar s goed naar kijken voor je hem toegang geeft. Zeker als dit loopt over poort 666 :/
svchost.exe is naar zover ik weet toch een vertrouwd winXP bestand, en verwacht ik niet dat die iets fout doet, daarbij ook dat de Norton firewall 'permit(recommended)' aangaf bij dit verzoek
Bij de RPC_bug gaat het trouwens over svchost.exe die wordt getreminate en niet lsass.exe.
dat weet ik, maar ik bedoelde dat het zo'n zelfde venster is die mijn computer na 60 seconden uitschakeld, alleen dan met de melding van Lsass.exe foutcode 128

ik ga er eigenlijk vanuit dat dit een eenmalige fout is geweest, en het niet echt iets met gehackt te maken heeft, hoewel ik de laatste tijd wel regelmatig melding van Norton krijg, dat er iemand probeert in te breken, en norton dit tegenhoud
Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan horse" blocked (24.114.178.41,27374)
Inbound TCP connection
Local address,service is (athlonxp(80.57.**.***),27374)
Remote address,service is (24.114.178.41,3729)
Process name is "N/A"
maar ook hier ga ik ervanuit dat dit er eigenlijk niets mee te maken heeft

[toevoeging]
letterlijk terwijl ik dit bericht zit te typen, krijg ik weer de melding van norton dat svchost.exe toegang wil

log van norton :
This one time, the user has chosen to "block" communications
Inbound UDP packet
Local address,service is (0.0.0.0,1026)
Remote address,service is (64.156.39.12,doom(666))
Process name is "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
alsof ie het er om doet, en nu heb ik maar een keer block gedaan, kijken of er dan iets niet meer (goed) werkt ofzo
[/toevoeging]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:10
Ik zou maar eens online een virusscan doen, gevolgd door een scan naar trojans.
Uit de info die jij geeft denk ik dat je pc niet meer virusvrij is...

• DoingK

DoingK

Topicstarter
online virusscan => geen virussen
online trojan scan => geen trojans
online security check => geen lekken in beveiliging
portscan trojans = > alle poorten zitten potdicht

volgens mij is alles veilig, heb toch niet voor nix alles up-to-date werken.

Zou het een beetje onlogisch vinden als ik overal netjes licenties voor heb, netjes alles update en geen gekke dingen doe online, dat ik dan nog niet (relatief) veilig ben maarja...

[ Voor 4% gewijzigd door DoingK op 31-10-2003 23:01 ]

Verwijderd

svchost is idd een vertrouwd programmatje, er draaien er continue minstens 3 bij mij. (volgens de taskmanager)

• DoingK

DoingK

Topicstarter
ff update:

het gaat dus om deze melding van Norton Firewall:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/srtdpi/got/norton.jpg
edit:

2de plaatje heb ik de tekst in de melding omlaag gescrolld, zodat de rest van de info er ook op staat

nou weet ik dus niet of ik deze melding altijd automatisch toegang moet geven, of hem altijd blokkeren? Maakt niet uit welke keuze ik maak tot nog toe, want ik merk nix anders op de computer of ik nou toesta of blokkeer

de melding van Lsass.exe heb ik niet meer gehad (tot nog toe) alleen vind ik het nou wel vervelend dat ik meerdere keren per dag deze melding van norton krijg, en ik liever een vaste voorkeur opgeef voor dit programma, zodat het scherm niet meer komt

• DoingK

DoingK

Topicstarter
niemand een idee?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Geez, zo moeilijk is dat toch niet? Lees nou: "a remote system is attempting to access...". Waarom zou je dat in Bill's naam toestaan?
De dialup-64.156.39.12.dial1.denver1.level3.net heb helemaal niks op jouw compu te zoeken, toch?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1