Toon posts:

Asus K8V deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me een AMD Athlon 64 3200+ aangeschaft samen met een Asus K8V deluxe moederbordje. Nu zijn er 2 Sata-Raid systemen op dit systeem, namelijk dat van Via en van de onboard promise chip.

Welke chip is het beste in performance om mijn 2x 160 Maxtor schijven aan te hangen? Het is de bedoeling dat deze gestriped zijn. Dus samen 320 Gb.

Ik heb al wat reviews afgelopen, maar nog geen test gevonden van de raid-snelheid :-s

Iemand?

Alvast bedankt ;-)

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit in snelheid. Ik zou voor die Promise gaan. Voordeel daarvan is dat die chips over het algemeen dezelfde zijn als die op de losse kaarten gebruikt worden en de raidsets gewoon over te plaatsen zijn naar een andere RAID controller van dezelfde fabrikant (Promise in dit geval). Altijd handig als je eens problemen mocht hebben met dit bord of wilt switchen naar een andere zonder je hele 320GB stripe te gaan heralloceren ergens anders.

Laat maar.. .

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Promise heeft de naam goede controllers te maken, maar ik zou het gewoon proberen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Snelheid maakt nix uit je hd convert het van ata 133 => s-ata 150. Ik zou hem gewoon aan de southbridge hangen en raid controller uitschakelen, indien je nu denkt van ik ga geen raid-array bouwen in de toekomst (maakt niks uit alleen voor 1 is het handiger :p). Onthoud wel als je kiest voor aan de Southbridge dat ie niet meer naar de Promise kan, en andersom ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mja dan hang ik hem best op de promise chip...
Want ik verander om de haverklap van pc-onderdelen...
Athlon 64 FX socket 393 here we come ! :)

Btw, Twinmoss heeft toch geen probs met dit moederbordje hè ? Bwaa zal het wel proberen :D

Verwijderd

Waarom ons niet verblijden met een spetterende review waarin je het zélf test?

Persoonlijk denk ik dat de Promise het iets beter doet, maar dat is subjectief en gebaseerd op héle andere bordjes...

edit: het is lood om ijzer en sterk afhankelijk van je toepassing, zoals je ook hier kunt lezen: http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_k8v/12.shtml

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 12:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken, maar met Opslagmedia & I/O Controllers :)

Verder verbaast het mij ook enorm dat jij deze vraag stelt, terwijl je überhaupt de luxe bezit om het zélf uit te kunnen testen :/

En vergeet niet: eigen ervaring is de beste ervaring. Dus: test ze! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.