WLAN usb adapter verdwijnt uit aparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Topicstarter
Ik werd gevraagd om bij kennissen een draadloos netwerk aan te leggen. Nadat ik de mogelijkheden had besproken en wat ze er mee wouden doen, hebben we besloten om 2 usb-apters te kopen. Dit zijn die van digitus geworden.

http://www.digitus.de/
Afbeeldingslocatie: http://www.digitus.de/images/produkte/network/medium/dn-7003-rev3.jpg
http://www.digitus.de/produkte/network/w-lan.htm

Op de eene computer staat windows 98se (een wat oudere, d8 PII) en op de andere computer staat WinXP (P4). De XP staat via een usbmodem geconnect met adsl. En ons plan was om via XP de 98Se te laten internetten via ICS. Ik heb alles goed ingesteld en heb redelijke goeie ervaring om een netwerk te maken. Dus ik denk dat er qua instellingen niet zo heel snel iets fout is. Er is al een paar keer netjes ge-internet en toen werkte het vlekkeloos. Ik heb de drivers van de cd geinstalleerd en dan daarna de uttility die erbij zat om de boel intestellen. Dat proggie moet zich netjes in de tray nestelen. Je kan er dan snel instellingen mee veranderen en kijken hoe de verbinding is. Alleen sinds een tijdje is deze weg, maar hij draait nog wel op de achtergrond (taskmanager proceslist) en de USB adapter verdwijnt uit de apartbeheer.

(Omdat ik niet heel dicht bij woon, en ze me via msn/tel om hulp vragen ga ik binnenkort langs om diverse dingen uittetestn maar wil dan zoveel mogelijk info hebben hoe het probleem kan oplossen)

Mogelijk oplossingen:
* De uttilty verwijderen en alleen de windows tools gebruiken
* Ik hoorde in de winkel (CTW) dat je hem inplaats van ad-hoc zoals hij nu staat misschien op infrastuctuur moet zetten

Zijn er mensen die het zelfde probleem hebben en een oplossing weten, of weet je een reden waarom het misschien niet goed werkt. Dan zou ik het graag willen weten.

• T-Junkie

T-Junkie

Topicstarter
mogelijke oorzaken:
* usb port brak? (stroom, connectie?)
* instellingen van adapter verkeerd

[ Voor 91% gewijzigd door T-Junkie op 30-10-2003 23:51 . Reden: drukte quote ipv edit ]

Verwijderd

Probeer het eens met nieuwe drivers van de site van de fabrikant :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Dit gebeurd vaak met laptops die gebruik maken van een Sis 7001 chipset of een ALI chipset voor de USB poorten.

Wat je kan proberen is de Generic drivers van de USB apparaaten te installeren vaak bied dat een oplossing.

• T-Junkie

T-Junkie

Topicstarter
Knutsel_smurf schreef op 31 oktober 2003 @ 00:06:
Wat je kan proberen is de Generic drivers van de USB apparaaten te installeren vaak bied dat een oplossing.
Kan ik die vinden op de site van de moederboard fabrikant? (ik weet nu niet welk moederboard/chipset ze heeft)
Of kan je die ergens anders downloaden?