XBox of PS2 als DVD-speler, welke mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Mijn ouders willen graag een DVDspeler, en aangezien voor het dubbele van de prijs meteen een spelletjescomputer aanwezig is lijkt hen dat de beste oplossing.
Ik weet wel dat beiden qua games aan elkaar gewaagd zijn, maar welke biedt eigenlijk de beste mogelijkheden als DVDbak?
Kan de XBox divXjes afspelen via het netwerk (met een bootcd van linux ofzo, modchip begin ik niet aan)?
Of kan de PS2 beter om met audio- en MP3 cd's?

P.S. tis niet de bedoeling om te weten welke de beste is, maar om gewoon de mogelijkheden (zonder modchip) te weten.

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 30-10-2003 23:29 . Reden: tiepoos 8)7 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 18:23

HJR

Als je de DVD afstandbediening koopt voor de XBOX, dan kan je DVD kijken. Op de PS2 kan je standaard al DVD kijken.

De XBOX kan wel DivX afspelen, alleen als hij omgebouwd is. Een niet omgebouwde XBOX kan ook Linux niet booten. Voor de PS2 heb je geen afstandbediening nodig maar wel aan te raden. DVD bedienen via controller vind ik persoonlijk niks.

Kijk eens op http://www.xbox-scene.com voor XBOX gerelateerde ombouwingen en dergelijke. Ik zou de XBOX gewoon om laten bouwen. Kan je alles afspelen, originelen, import, kopieen en alle media gerelateerde shit, DivX, XviD, mp3, ogg enz.

Hier heb je wel een programma voor nodig namelijk XBOX media player. Werkt dus niet op een standaard XBOX. Voor PS2 weet ik niet of je zoiets hebt.

• naftebakje
Dus als er een Xbox wordt gebruikt, dan moeten mijn ouders eerst nog een afstandsbediening kopen, met de PS2 gaat het zonder ook??

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

YEP ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 10:27 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

naftebakje schreef op 31 oktober 2003 @ 10:23:
Dus als er een Xbox wordt gebruikt, dan moeten mijn ouders eerst nog een afstandsbediening kopen, met de PS2 gaat het zonder ook??
Inderdaad, maar als je hem om laat bouwen, dan hoeft het weer niet. Dan kun je namelijk allerlei programma's draaien, xbox-media-player voor divx bijvoorbeeld, maar ook een dvd-afspeelprogramma die via een controller werkt. Heb ik ook en is best te doen, je moet alleen even weten welke knoppen wat doen, maar dat kun je via een onscreen-display makkelijk leren.

Look behind you! A three headed monkey!

• naftebakje
MrScratch schreef op 31 oktober 2003 @ 10:29:
[...]

...
Heb ik ook en is best te doen, je moet alleen even weten welke knoppen wat doen, maar dat kun je via een onscreen-display makkelijk leren.
Aha, jij hebt em gemod. Het is namelijk zo dat mijn ouders nogal euh.. :/ minder positief staan tegenover modden enzo (waterkoeling op mijn computer mocht niet van hun 8)7 ). Dus, hoe heb je hem gemod. Kheb al gezien dat je met een USB kabel te maken enzo em kunt modden zonder open te halen, bestaan er echter nog andere manieren???

[ Voor 1% gewijzigd door naftebakje op 31-10-2003 10:38 . Reden: tiepen is toch moeilijk ]

Verwijderd

als je vraagt voor een game console met ingebouwde dvd speler raad ik je gewoon een stand-alone dvd speler aan deze koste nog maar iets van 50 euro ofzo als het niet meer is (cheapass merk maar die werken ook :)).
als je een game console wil moet je kijken naar de spellen vindt ik.
Xbox heeft halo (voor zover ik op het moment even weet)
ps2 heeft _/-\o_ Final Fantasy X _/-\o_ , _/-\o_ Final Fantasy X² _/-\o_ , Metal Gear Solid 2 en nog meer verslavende spellen.
dus koop een stand alone dvd speler en een ps2 zou IK zeggen maarja wie ben ik :D

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

naftebakje schreef op 31 oktober 2003 @ 10:37:
[...]

Aha, jij hebt em gemod. Het is namelijk zo dat mijn ouders nogal euh.. :/ minder positief staan tegenover modden enzo (waterkoeling op mijn computer mocht niet van hun 8)7 ). Dus, hoe heb je hem gemod. Kheb al gezien dat je met een USB kabel te maken enzo em kunt modden zonder open te halen, bestaan er echter nog andere manieren???
Ik heb hem bij een zaakje gekocht waar ze die dingen gemod en al verkopen. Ik hoef dus niets open te maken en ze geven nog een jaar garantie op het apparaat, omdat de garantie bij Microsoft natuurlijk vervalt bij gebruik van een modchip. Mocht je het adres willen hebben mail me dan maar even.

Ik heb hem echter toch al een keer open gemaakt om er een 80Gb schijf in te knikkeren en dat is nou ook niet echt eng ofzo. Mijn vriendin houdt ook niet van dat geknutsel, dus dan doen we dat gewoon als ze er niet is. O-)

Look behind you! A three headed monkey!

• naftebakje
@Phreakje: waar kun je dan wel aan 50€DVDspelers vinden??
@MrScratch: Ik woon in belgië dus een adres in Nederland ben ik niet veel mee.

Tis trouwens niet voor de spelletjes dat mijn ouders (zij betalen 8)) een console willen, zij willen enkel DVD's afspelen, en ze hopen waarschijnlijk met de spelletjes die je erop kan spelen hun computer wat vrij te houden van mijn broertjes en zus (10-12-14J) die comstant op internet spelletjes zitten te spelen.

Mijn voorkeur lijkt wat uit te gaan naar de PS2 omdat je direct DVD's kunt afspelen, maar als er een manier zou zijn om op de Xbox zonder modden linux te zetten zou ik toch voor de Xbox gaan...

[ Voor 5% gewijzigd door naftebakje op 31-10-2003 11:07 ]

Pagina: 1