Toon posts:

help met update

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren mijn pc upgrade (moederboard, cpu, geheugen). na dat gaat hij steeds opnieuw opstarten. weet iemand de oplossing hiervoor.

hdd is NTSF

vorige
--------
mobo: msi
cpu: amd athlon 1700
geheugen: 512 mb

nieuw
-------
mobo: asus P4C800-E DELUXE
cpu: P4 3.0 GHz @ 800 MHz

plese help me ik heb blangrijke bestanden en programma's op dat hdd staan. ik wil niet alles opnieuw installeren.

alvast bedankt

Verwijderd

Het kan heel goed dat jou OS installatie al deze hardware niet correct initialiseert. Waarschijnlijk omdat het nu opeens een nieuwe chipset is waarover het asus mobo beschikt. Meestal betekent het altijd het vervangen van een moederbord met een mobo waar een ander soort chipset opzit dat je windows opnieuw zal moeten installen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 23:06 . Reden: foutje ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:03:
ik heb gisteren mijn pc upgrade (moederboard, cpu, geheugen). na dat gaat hij steeds opnieuw opstarten. weet iemand de oplossing hiervoor.

hdd is NTSF

vorige
--------
mobo: msi
cpu: amd athlon 1700

nieuw
-------
mobo: asus P4C800-E DELUXE
cpu: P4 3.0 GHz @ 800 MHz

plese help me ik heb blangrijke bestanden en programma's op dat hdd staan. ik wil niet alles opnieuw installeren.

alvast bedankt
gebruik je nu nog de zelfde instal van windows ?
welke windows gebruik je ?

als er nog dezelfde windows op staat als voor de nieuwe onderdelen
dan zal je hem naar alle waarschijnlijkhijd opnieuw moeten instaleren
je hoeft hem niet te formateren
gewoon over de andere windows heen of desnoots onder een andere naam ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Misschien vanaf cd booten en dan windows repareren? Misschien dat je er dan bij kan.

Daarna zou ik alsnog windows opnieuw installeren, dat is wel het beste na zo'n upgrade.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

er zit denk toch niks anders op dan het OS wat je hebt opniew te instaleren. Kleine hardwarewijzigingen lukt eigenlijk altijd wel maar dit is een te grote verandering

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
aangezien je aangeeft dat het bestandsysteem ntfs is, ga ik er van uit dat je windows xp gebruikt (?)
Als je pc gewoon opnieuw opstart, heb je waarschijnlijk een bluscreen gehad: windows xp start dan standaard opnieuw op. je kan dit veranderen bij eigenschappen deze computer-geavanceerd-opstart-en herstel instellingen-- vinkje bij computer automatisch opnieuw opstarten.
aan de hand van je bluescreen kan je misschien achterhalen wat er fout gaat.

Wat So Solid zei is best mogelijk, maar meestal is dit soort problemen dan te verhelpen dmv een windows repair.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Installeer XP op een andere HD en stel je huidige schijf in als slave naast de nwe master schijf, dan kan je zo bij je bestanden (zijn ze afgeschermd, dan moet je eerst ff eigenaar daarvan worden)
Niet zo moeilijk lijkt me ;)

/Edit:
Opnieuw installeren lijkt me haast onvermijdelijk, aangezien XP en W2K nogal zwaar tillen aan grote hardwarewijzigingen, dat zit er zo diep in dat krijg je er bijna niet meer uit. Dat zal je in de toekomst alleen maar hoofdbrekens/performanceloss/onverklaarbare BSOD's etc. etc. opleveren

[ Voor 40% gewijzigd door Turkish op 30-10-2003 23:15 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

The_Stickie schreef op 30 oktober 2003 @ 23:11:
aangezien je aangeeft dat het bestandsysteem ntfs is, ga ik er van uit dat je windows xp gebruikt (?)
Als je pc gewoon opnieuw opstart, heb je waarschijnlijk een bluscreen gehad: windows xp start dan standaard opnieuw op. je kan dit veranderen bij eigenschappen deze computer-geavanceerd-opstart-en herstel instellingen-- vinkje bij computer automatisch opnieuw opstarten.
aan de hand van je bluescreen kan je misschien achterhalen wat er fout gaat.

Wat So Solid zei is best mogelijk, maar meestal is dit soort problemen dan te verhelpen dmv een windows repair.
Het is me enkele malen gelukt om met behulp van "R" windows repair mode in te komen vanaf CD en vervolgens een OS aan de praat te krijgen bij mensen maar helaas mislukt het vaker dan het lukt :(
Het zal em in het feit liggen dan de OS + alle geinstalleerde software/chipset drivers echt anders verwachten aangestuurd te worden en geen raad weten met de nieuwe input.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:02
LET OP!
Het herinstalleren van windows XP zorgt er alleen voor dat de gebruikersinstellingen verwijdert worden, alle data behalve updates mbt winxp blijft bewaard!

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Turkish schreef op 30 oktober 2003 @ 23:13:

/Edit:
Opnieuw installeren lijkt me haast onvermijdelijk, aangezien XP en W2K nogal zwaar tillen aan grote hardwarewijzigingen, dat zit er zo diep in dat krijg je er bijna niet meer uit. Dat zal je in de toekomst alleen maar hoofdbrekens/performanceloss/onverklaarbare BSOD's etc. etc. opleveren
Eén van de grote voordelen van nt,w2k en xp is juist dat het modulairder omgaat met drivers ed dan andere (lees 9x) windowsen: ze zouden dus juist minder problemen mogen hebben van vroeger geïnstalleerde, maar verwijderde hardware.
Windows repair is een optie, zeker en vast.

Misschien toch even uitzoeken wàt er fout gaat voor je begint met herinstalleren/anders schijf voor andere windows etc...

• Turkish

Turkish

zhé germans

The_Stickie schreef op 30 oktober 2003 @ 23:20:
[...]

Eén van de grote voordelen van nt,w2k en xp is juist dat het modulairder omgaat met drivers ed dan andere (lees 9x) windowsen: ze zouden dus juist minder problemen mogen hebben van vroeger geïnstalleerde, maar verwijderde hardware.
Windows repair is een optie, zeker en vast.

Misschien toch even uitzoeken wàt er fout gaat voor je begint met herinstalleren/anders schijf voor andere windows etc...
De TS gaat over van een AMD systeem naar een Intel systeem, een grotere hardwarewijziging (via/sis/AMD/nvidia naar intel chipset) kan er wat mij betreft niet plaats vinden. Als je een beetje door de topics heenspit dan weet je dat wat jij beweert niet echt op gaat nofi :)

[ Voor 3% gewijzigd door Turkish op 30-10-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
denken jullie dan dat alle geistalleerde programma's na herinstalatie van WIN XP blijven doen?

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:36:
denken jullie dan dat alle geistalleerde programma's na herinstalatie van WIN XP blijven doen?
Ze staan dan iig niet meer in je 'start', sommige programma's zullen het best nog wil doen (degene met de minste registry settings) anderen zullen echter dienst weigeren

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:02
dat maakt toch niet zoveel uit als je tijd hebt; als je herinstalleerd heb je bij programma's als word en C&C generals nog gewoon je eigen instellingen.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic gaat allereerst over software en niet hardware en had daarom in Windows Operated Systems (WOS) moeten staan.

Toch ga ik'm op slot gooien en niet moven. TS, herlees de GoT Huisregels eens, vooral wat betreft zelfwerkzaamheid en topictitel.

Je geeft erg summiere info, zegt niets over wat je al gedaan hebt of wat je zelf opgezocht hebt. GoT is een community, geen helpdesk en we verwachten wel iets meer voorwerk dan dit.

Wat betreft je vraag is het simpel- je kunt gegevens op een schijf in drie categorieen onderverdelen:

- besturingssysteem
- applicaties (programma's)
- data (gebruikersbestanden e.d.)

Als je van hardware wisselt (en dan met name het moederbord) is het vrijwel onvermijdelijk dat je ook je besturingssysteem opnieuw moet installeren. Er zou met de Windows Repair Console misschien iets te beginnen zijn, maar eigenlijk moet je voordat je van mobo verandert de HAL naar defaults laten gaan als je niet opnieuw wilt installeren. Dat is alvast geen optie meer.
Als je je besturingssysteem herinstalleert, is het meestal redelijk onvermijdelijk dat je je programma's opnieuw moet installeren. Dat komt doordat ze, als ze eenmaal in de registry geregistreerd staan eigenlijk een deel van je OS worden. Maar dat hoeft geen probleem te zijn, je hebt als het goed is overal de installatieCDs van.

Maar je data blijft (tenzij je ook nog eens gaat formatteren, wat zeker bij Win2K/XP en NTFS nergens voor nodig is) gewoon bewaard, zowel je eigen bestanden als de instellingen die in je profiel zijn opgeslagen.

Zo heb ik minstens vijf OS herinstallaties op mijn hoofd-HDD gedaan (voornamelijk wegens ander hardware idd) en ben ik niet een keer gegevens kwijtgeraakt (uiteraard had ik wel een backup van te voren gemaakt voor het geval dat).

Naja, lap text maar het is duidelijk -

/zelfwerkzaamheid/brakke titel - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.