Toon posts:

Verborgen netwerk adapter?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn internet verbinding op nieuw aan het istellen en nu stuit ik op een heel raar probleem. Ik heb een adsl verbinding en moet een ip adres instellen.

Dit is 10.0.0.150
255.255.255.0
10.0.0.138

Ik heb dit al meerdere malen gedaan en telkens ging dit goed. Maar nu heb ik een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd en als ik daar de gegevens invul krijg ik dus de fout dat het ip adres 10.0.0.150 al reeds is toegewezen aan een andere adapter. Deze adapter is verborgen in de map netwerkverbindingen omdat deze zich niet fysiek in de cpmputer bevind of omdat het een oude adapter is die niet werkt.

Nu klopt dit wel want ik heb hem er dus uitgehaald. En bij de melding wordt ook de naam van de adapter aangegeven en dat is dus inderdaad de oude kaart.

Maar hoe kan ik deze wel bekijken en geheel verwijderen of in ieder geval het ip adres wijzigen zodat ik de nieuwe kaart wel goed kan benoemen? Ik heb de hele help van windows al doorgespit maar daar wordt niks over verborgen netwerk adapters gezegd.

Kent iemand het probleem?

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Ik ga er even vanuit dat het Xp is aangezien je dat niet hebt gemeld. Reboot in Safe mode, kijk dan bij aparaatbeheer of er een extra adapter staat. Hier zou je hem dan kunnen verwijderen.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
ja het is xp.

Ik ga het even proberen

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Als het goed is vraagt hij of je het probleem wilt oplossen door middel van een dialoogvenster. Het toewijzen van een IPadres wat al reeds aan een andere adapter was toegewezen, KAN problemen opleveren, mits je natuurlijk die andere adapter ook gebruikt. Maar omdat dit niet het geval is zou het dus gewoon goed moeten gaan.
Klik dus bij dit dialoog op NEE omdat je het probleem NIET op wilt lossen.

Paulvogel ©

Verwijderd

Topicstarter
kan apparaat niet verwijderen. is mogelijk nodig voor het starten van de computer...

• guanpedro

guanpedro

Hoe heet dit apparaat?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Dit zou je ook moeten kunnen zonder in safemode te gaan... ff "view hidden devices" kiezen bij "view" in je Device manager, dan zou je 'm met gemak moeten kunnen uninstallen..

wel vreemd trouwens dat je 'm in safemode niet kunt verwijderen; leuk als het de rede is waarom je XP niet meer wilt booten..

[ Voor 33% gewijzigd door Krypt op 30-10-2003 23:13 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
TimeClypse schreef op 30 oktober 2003 @ 23:07:
Als het goed is vraagt hij of je het probleem wilt oplossen door middel van een dialoogvenster. Het toewijzen van een IPadres wat al reeds aan een andere adapter was toegewezen, KAN problemen opleveren, mits je natuurlijk die andere adapter ook gebruikt. Maar omdat dit niet het geval is zou het dus gewoon goed moeten gaan.
Klik dus bij dit dialoog op NEE omdat je het probleem NIET op wilt lossen.
je had inderdaag gelijk...

Ik dacht dat als ik het niet deed dat ie dan automatisch de oude instellingen aannam. |:(

maar goed het is nu opgelost. Toch raar dat ik dat k*t ding niet kan verwijderen...

Verwijderd

Topicstarter
domme vraag misschien maar hoe kan ik normaal naar de safe mode gaan? ik dacht dat kon door shift in te houden bij het opstarten..of zeg ik nou iets heel doms of was het F8?

• guanpedro

guanpedro

Het is F8

Verwijderd

Mja, foutmeldingen lezen is ook een vak :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.