Laney Basversterker bijgeluid

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ik heb al 4jaar lang een Laney Basversterker, de rgb400 staat op deze site een fototje en korte beschrijving van hier

het probleem is het volgende:

Als ik gewoon de snaren achter elkaar aan sla, dan hoor je dit normaal, maar op het moment dat je een toon speelt, en deze laat klinken, dan hoor je een bijgeluid. Dit blijft veel langer doorklinken dat de toon zelf. Het lijkt een soort echo/galm te zijn.
Het is niet de gitaar, noch de kabel, want ik heb een andere versterker gepakt en dit ff getest......Ik weet niet wat het is, want je hoort dus geen raar geluid als je niks speelt......zit dus denk ik in de versterker en niet in de speaker
wie o wie heeft enig idee wat het is, wat je dr aan doet, of hoe je dr achter komt :+

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Speel je met een 'fors' volume?
of in een kleine ruimte?
en dan ook nog met kale glade muren?

als 1 van de drie met ja beantwoord wordt kan het rondzingen zijn.
Als er een reverb op de versterker zit, kan het eventueel zijn dat het rondzingen in de ruimte van de galmveer optreed...

En omdat het een buizen versterker is, kan het zijn dat je een 'mexicaanse hond' in wording hebt. Dat is dat een circuit in de electronica door veroudering/stoten/enz zo ontregelt is dat die tegen oscileren aanzit... en als er dan wat geluid langs moet de toon wel kan ontstaan.

bij de externe bronnen zachter of met een koptelefoon spelen...
bij de interne bron naar een goede reparateur brengen voor opnieuw af te stellen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

10 tegen 1 dat je een microfonische buis hebt. Ik had het met mijn Marshall top. Je moet hem ff openschroeven dan het volume een stuk open (gitaar niet aansluiten) en dan op alle buizen één voor één met een schroevendraaier oid tikken. Als je bij één buis een enorme 'klonk' hoort, heb je hem te pakken.
Je kan hem dan vervangen, maar soms is het voldoende om hem te verwisselen met een andere. Bij mij zat de microfonische buis op de meest kritische plek van mijn scheurkanaal, heb hem helemaal aan de andere kant gezet en het is weer helemaal stil.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Duur schreef op 30 oktober 2003 @ 23:30:
Als er een reverb op de versterker zit, kan het eventueel zijn dat het rondzingen in de ruimte van de galmveer optreed...
Galmveer :P ? We leven in de 21ste eeuw hoor :+.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Galmveer :P ? We leven in de 21ste eeuw hoor :+.
Even ter informatie: het reverb effect dat op de meeste gitaarversterkers zit wordt in 90% van de gevallen met - idd - een galmveer bereikt...

Aangezien er in z'n versterker echter geen reverb zit, kan dat dus niet het probleem zijn.
Als je het mij vraagt is het idd gewoon een microfonische lamp.
Vervangen die handel!

• mad_dog
bedankt voor jullie reacties, ik had niet zoveel oplossingen en opmerkingen verwacht bij dit onderwerp, dus dat is een meevaller :Y)

Ik speel al 3jaar indezelfde ruimte, dus dit is denk ik niet de oorzaak van het euvel. Ook het volume staat zoals het wel vaker staat, en ik heb er ook aangedraait om te kijken of het daarmee op te lossen is.

Het is dus denk ik toch een interne factor. Ik moet bekennen dat ik niet wist dat het een buizenversterker was...... B)
ik ga hem binnenkort wel is openschroeven en tikjes uitdelen, vraag ik wel ff of me pa tijd heeft om me te assisteren, die heeft vaker in elektronische apparaten gezeten dan ik :+

• TheLemon

TheLemon

mad_dog schreef op 31 oktober 2003 @ 08:53:
bedankt voor jullie reacties, ik had niet zoveel oplossingen en opmerkingen verwacht bij dit onderwerp, dus dat is een meevaller :Y)

Ik speel al 3jaar indezelfde ruimte, dus dit is denk ik niet de oorzaak van het euvel. Ook het volume staat zoals het wel vaker staat, en ik heb er ook aangedraait om te kijken of het daarmee op te lossen is.

Het is dus denk ik toch een interne factor. Ik moet bekennen dat ik niet wist dat het een buizenversterker was...... B)
ik ga hem binnenkort wel is openschroeven en tikjes uitdelen, vraag ik wel ff of me pa tijd heeft om me te assisteren, die heeft vaker in elektronische apparaten gezeten dan ik :+
Zo te lezen heb je hem dus al minimaal 3 jaar. Als je er erg intensief op speelt, kun je sowieso wel een grote verbetering in het geluid verwachten door wat buizen te vervangen, of opnieuw te laten inregelen. Dit inregelen kan bij de meeste muziekwinkels wel voor een paar tientjes maximaal.

• mad_dog
TheLemon schreef op 31 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Zo te lezen heb je hem dus al minimaal 3 jaar. Als je er erg intensief op speelt, kun je sowieso wel een grote verbetering in het geluid verwachten door wat buizen te vervangen, of opnieuw te laten inregelen. Dit inregelen kan bij de meeste muziekwinkels wel voor een paar tientjes maximaal.
ik heb hem idd nu zon 4-5jaar, ik heb hem bij feedback (rotterdam) gekocht, ik denk dat ik ze maar ff opbel. Maar wat ik gek vind is dat ik niet wist dat het buizen versterker was, en t ook nergens vind op internet (zoiezo erg weinig over te vinden), dus weten jullie het zeker dat het buizen is?

• TheLemon

TheLemon

Haha, ja als je op de link klikt die jij gaf, vind je dat het een 'all-valve amp' is. Valve is de Britse term voor buis, waar Amerikanen 'tube' gebruiken.

• mad_dog
TheLemon schreef op 31 oktober 2003 @ 13:03:
Haha, ja als je op de link klikt die jij gaf, vind je dat het een 'all-valve amp' is. Valve is de Britse term voor buis, waar Amerikanen 'tube' gebruiken.
owwwww, vandaar, verklaar een hoop :+
maar gekke is, vriend van me had een buizenversterker (gitaar), en deze moest altijd een minuut aanstaan, en opwarmen ofzo, voordat je kon spelen, mijn heeft dat niet...dus vandaar dat ik er van uit ging dat het geen buizen was...... (je hoort al dat ik een kenner ben :z )

• mad_dog
van t weekend verhuisd, en nu ist geluid gewoon weg, ik snap dr werkelijk helemaal niks van 8)7
als ik t zo hoor denk ik dat het misschien wel is een los contact in de versterker kan zijn?
Pagina: 1