Toon posts:

[3DMax5] Mannetje laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Project: Mannetje soepel laten lopen

Het mannetje lijkt op een 2 bowlingballen op mekaar zeg maar:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/duneflash/images/mannetje.JPG

De bedoeling is dat hij naar voren loopt om een bowling bal op te pakken en deze te gooien. Nu is mijn vraag: Hoe laat ik hem soepel naar voren lopen. Je hebt dus 2 voetjes, lichaam, armpjes met handjes en een hoofd wat allemaal mee moet draaien als het 1ne voetje naar voren wordt gezet. Nu kan je bijv 1 voet laten staan en de rest laten draaien naar voren met een iets opwaardse beweging maar mijn vraag is wat volgens jullie de beste manier is.

Overigens, meerdere turorials gehad..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:35 ]

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Frame voor frame de lichaamsdelen verplaatsen ?
Is iig niet zo ingewikkeld :)

nikszolekkeralss.exe

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
druk op [F1] en zoek vervolgens op IK. Character studio is ook leuk, maar een beetje overpowered voor dit waarschijnlijk

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:33:
Project: Mannetje soepel laten lopen

Het mannetje lijkt op een 2 bowlingballen op mekaar zeg maar:
[afbeelding]

De bedoeling is dat hij naar voren loopt om een bowling bal op te pakken en deze te gooien. Nu is mijn vraag: Hoe laat ik hem soepel naar voren lopen. Je hebt dus 2 voetjes, lichaam, armpjes met handjes en een hoofd wat allemaal mee moet draaien als het 1ne voetje naar voren wordt gezet. Nu kan je bijv 1 voet laten staan en de rest laten draaien naar voren met een iets opwaardse beweging maar mijn vraag is wat volgens jullie de beste manier is.

Overigens, meerdere turorials gehad..
Volgens mij is de vraag hoe hij die bowlingbal vast gaat pakken :P

Maar serieus: Kijk anders eens naar bones, ik denk dat je daar ook wel een eindje mee kan komen... Je mannetje is dan niet heel ingewikkeld, maar alle onderdelen los verplaatsen lijkt me ook niet zo makkelijk...

Zit in max wel een bones tutorial, en anders even googlen

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
In mijn sig vind je een tutorial over bones, één over animatie in het algemeen en één over meer geavanceerde animatie-automatisering.

En voor de rest: zoek de volgende keer zelf eerst eens wat uit. Als ik je post zo zie, heb ik niet bepaald het idee dat je zelf al hebt geprobeerd te ontdekken hoe dit moet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Oogst schreef op 31 oktober 2003 @ 18:03:
In mijn sig vind je een tutorial over bones, één over animatie in het algemeen en één over meer geavanceerde animatie-automatisering.

En voor de rest: zoek de volgende keer zelf eerst eens wat uit. Als ik je post zo zie, heb ik niet bepaald het idee dat je zelf al hebt geprobeerd te ontdekken hoe dit moet.
Goed... heel leuk dat met bones.. maar we willen een simpele manier. Hij heeft alleen 2 voetjes, niet een compleet been dus er MOET een andere manier zijn dan bones.

Verder, genoeg geprutst. Het hoeft niet super strak te lopen, ALSIE maar loopt.

• Kawa
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:10:
[...]

Goed... heel leuk dat met bones.. maar we willen een simpele manier. Hij heeft alleen 2 voetjes, niet een compleet been dus er MOET een andere manier zijn dan bones.

Verder, genoeg geprutst. Het hoeft niet super strak te lopen, ALSIE maar loopt.
Dan moet je naar likkepot luisteren. Je denkt toch niet dat max een knop heeft die heet "loop en gaat heen" oid? (behalve dan stiekum in cs)

[toevoeging] Het is niet zo dat je pas met bones hoeft te/kan beginnen als een character een compleet ledemaat heeft. Bones is gewoon een handige tool om gelinkte objecten te animeren, dus ook bowlingbal poppetjes voeten zijn hier dan gelinkt aan de body

[ Voor 23% gewijzigd door Kawa op 04-11-2003 15:19 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Bones zijn overkill, maar gewoon animeren is ook niet goed?

Genoeg tips lijkt me zo.. ga maar lekker aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 04-11-2003 15:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.