Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[img] Marquant TFT LCD kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
k heb al een jaar zo'n lcd scherm op de kast liggen en dacht bij me eigen om dat ding voor de grap eens aan te sluiten.
Toen ik hem net kocht deed hij het nog perfect, dus daar zal het niet aan liggen, maar als ik hem nu aansluit doet hij alles behalve beeld geven.
Als ik op de knopjes voorop druk kun je wel zien dat hij daar op reageert.

Afbeeldingslocatie: http://www.dghostingworld.com/~sander/marquant_lcd/HPIM0373.jpg

Maar sluit ik iets aan met wat beeld moet geven gebeurd er niks, ik heb van alles geprobeerd, tv-out van videokaart, composite uitgang van dvd speler, en niks werkt, terwijl het wel gewerkt heeft.
Iemand ervaring met deze schermen en dingen die eraan kapot kunnen gaan ?
Of kan ik hem maar beter weggooien, zou jammer zijn want ik wou hem eigenlijk in mijn pc kast maken ....

Afbeeldingslocatie: http://www.dghostingworld.com/~sander/marquant_lcd/HPIM0375.jpg

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Aansturingsmodule van het scherm is nog wel goed???
TFT/LCD is niet 1-op-1 aan te sluiten op een VGA-kaart namelijk.
Gebruik google eens voor eventuele schema's ervaringen.
Te weinig info over het scherm.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
Wolfje666 schreef op 31 oktober 2003 @ 14:36:
Aansturingsmodule van het scherm is nog wel goed???
TFT/LCD is niet 1-op-1 aan te sluiten op een VGA-kaart namelijk.
Gebruik google eens voor eventuele schema's ervaringen.
Te weinig info over het scherm.
als je had gelezen had je gezien dat die het dus al wel gedaan heeft en zo te zien heeft die ook wel de nodige hardware omdat ding aan te sluiten.

--

Maar kan je niet eens een tvtje pakken en kijken of je daar wel beeld op krijgt.

• macmouse
Rddr schreef op 31 oktober 2003 @ 16:39:
[...]

als je had gelezen had je gezien dat die het dus al wel gedaan heeft en zo te zien heeft die ook wel de nodige hardware omdat ding aan te sluiten.

--

Maar kan je niet eens een tvtje pakken en kijken of je daar wel beeld op krijgt.
Ja dat ik heb ik geprobeerd, maar op mijn gewone tv krijg ik wel beeld, maar als
ik heb op de lcd aansluit, dan werkt hij niet.
heel vaag !

• EntonoX
  • Laatst online: 23:48

EntonoX

Team leider

staat het contrast en brightness goed ingesteld??? misschien zijn ze beide weggedraaid, vandaar dat je dus niks ziet.....???

zomaar een 1e ingeving.... :Y)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• macmouse
EntonoX schreef op 31 oktober 2003 @ 19:34:
staat het contrast en brightness goed ingesteld??? misschien zijn ze beide weggedraaid, vandaar dat je dus niks ziet.....???

zomaar een 1e ingeving.... :Y)
Als je goed naar de plaatjes had gekeken had je gezien dat op het eerste plaatje de brightness word bijgesteld.
En dan kan je wel zien, alleen beeld inkomende beeld dus niet !

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
macmouse schreef op 30 oktober 2003 @ 22:15:
k heb al een jaar zo'n lcd scherm op de kast liggen en dacht bij me eigen om dat ding voor de grap eens aan te sluiten.
Toen ik hem net kocht deed hij het nog perfect, dus daar zal het niet aan liggen, maar als ik hem nu aansluit doet hij alles behalve beeld geven.
Als ik op de knopjes voorop druk kun je wel zien dat hij daar op reageert.

[afbeelding]

Maar sluit ik iets aan met wat beeld moet geven gebeurd er niks, ik heb van alles geprobeerd, tv-out van videokaart, composite uitgang van dvd speler, en niks werkt, terwijl het wel gewerkt heeft.
Iemand ervaring met deze schermen en dingen die eraan kapot kunnen gaan ?
Of kan ik hem maar beter weggooien, zou jammer zijn want ik wou hem eigenlijk in mijn pc kast maken ....

[afbeelding]
Misschien eens kijken bij www.casemod.startkabel.nl
Daar ergens zie je een categorie staan metLCD-display ofzo. Misschien kan je dan op een van die site's kijken of ze daar wat informatie voor je hebben ;) :)

• macmouse
AMDathlonxp schreef op 01 november 2003 @ 18:14:
[...]

Misschien eens kijken bij www.casemod.startkabel.nl
Daar ergens zie je een categorie staan metLCD-display ofzo. Misschien kan je dan op een van die site's kijken of ze daar wat informatie voor je hebben ;) :)
Ga je nou in elk topic reclame lopen maken voor die rare site van je ?

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
macmouse schreef op 01 november 2003 @ 18:30:
[...]

Ga je nou in elk topic reclame lopen maken voor die rare site van je ?
Het is toevallig niet mijn site.
Vind het wel een goede site, daarom heb ik hemook ondermijjn homepage staan. ;)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 16:13

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

offtopic:
Ben niet degene die dit moet zeggen maar ik doe et lekker toch ;)

macmouse kan het niet een beetje vrolijker want je replys zijn van iemand die met zen verkeerde been uit bed is gestapt ....... :z

[ Voor 56% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 01-11-2003 20:47 ]

Turn it off and on again.

• EntonoX
  • Laatst online: 23:48

EntonoX

Team leider

macmouse schreef op 01 november 2003 @ 17:28:
[...]

Als je goed naar de plaatjes had gekeken had je gezien dat op het eerste plaatje de brightness word bijgesteld.
En dan kan je wel zien, alleen beeld inkomende beeld dus niet !
hoho, misschien doen je plaatjes het niet!?? en als je plaatjes het niet doen, kan ik het dus niet zien dat je dat al geprobeerd hebt.

dus wat vriendelijker replyen mag ook wel.....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Ok werk nu even systematisch:

#1. Kan het scherm zelf kapot zijn? Nee, want anders krijg je geen menu (met brightness in dit geval)
#2. Kan de videobron kapot zijn? Nee, want dat zou wel heel toevallig zijn als alle bronnen die TS heeft geprobeerd kapot zijn.
#3. Aansturingsmechanisme? Ja dat denk ik wel. Hij pakt waarschijnlijk het videosignaal niet. Kun je even kijken of er iets is doorgebrand of dat er een condensator lekt ofzo :?
Pagina: 1