Problemen met ADSL door zonnestorm?

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik hoor hier in Brunssum dat best veel mensen last hebben met ADSL, vooral Planet hoor ik problemen mee, maar ik weet niet of er ook andere ISP's zijn. (Zonnet heb ik wel van gehoord)
Gister lag Planet meerdere keren plat, en vandaag zijn er nogsteeds een paar mensen die het internet niet op kunnen.

Zo ook een vriendin van mij, die meteen een reparateur (van Planet? -weet niet zeker waarvan) had gebeld. Die zei dat het te maken had met de heftige zonneactiviteit momenteel, waardoor er geladen deeltjes naar de aarde komen waardoor eletrische apparaten zouden kunnen storen. Hier was al voor gewaarschuwd, maar men wist niet zeker of het idd zou gebeuren.
Ik dacht dat het onzin was, tot ik hoorde dat de tv nu ook stoort op sommige kanalen.

Ik vraag mij nu af, is dit alleen hier in Brunssum (bij Heerlen), of ook in de rest van Nederland? En ligt het aan die zonnestorm, of zijn de ISP's stiekem al bezig met voorbereidingen voor het upgraden van de ADSL pakketten?

[ Voor 5% gewijzigd door X-G op 30-10-2003 22:14 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
Nergens last meer van hiero ( ook Brunssum dus ).
Het zal wel een mankementje in de centrale zijn lijkt me.

edit:

wel irri dat gisteren in geheel Brunssum ADSL eruit lag :S

[ Voor 29% gewijzigd door Delta2 op 30-10-2003 22:20 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• X-G
Delta2 schreef op 30 oktober 2003 @ 22:18:
Nergens last meer van hiero ( ook Brunssum dus ).
Het zal wel een mankementje in de centrale zijn lijkt me.

edit:

wel irri dat gisteren in geheel Brunssum ADSL eruit lag :S
Nou, ik heb dus begrepen dat we in het oude brandweergebouw een centrale hebben die de helft van brunssum dekt, maar waar is die andere dan.
Lijkt me sterk dat ze er allebei uit lagen...

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik werk bij een pc bedrijfje, en we hadden gister ook op meerdere plekken last van ditzelfde probleem (regio zuid-holland-zuid, bij gorinchem en omstreken) en wij hebben dit gister ook afgedaan aan de zon..

We wisten geen andere logische verklaring voor het plotseling verschijnen van zo veel dezelfde klachten op dezelfde dag..

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
X-G schreef op 30 oktober 2003 @ 22:23:
[...]

Nou, ik heb dus begrepen dat we in het oude brandweergebouw een centrale hebben die de helft van brunssum dekt, maar waar is die andere dan.
Lijkt me sterk dat ze er allebei uit lagen...
had ik laatst eens getraced via zo'n Site van de Uni in Delft.
Kwam uit dat ik op een centrale in het Centrum ( Bij gemeentehuis ) zat aangesloten.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Ik dacht dat ik toch ergens had gehoord / gelezen dat een router bij KPN eruit lag en vooral de planet abonee's problemen hadden met de adslverbinding..

Blij dat ik op versatel zit >:)

• X-G
Delta2 schreef op 30 oktober 2003 @ 22:24:
[...]

had ik laatst eens getraced via zo'n Site van de Uni in Delft.
Kwam uit dat ik op een centrale in het Centrum ( Bij gemeentehuis ) zat aangesloten.
Tja, k wist iig dat er daar een telefooncentrale zat, dus k neem aan dat ze daar meteen de ADSL centrale hebben dan...

Maarja, wel toevallig dat ook in Zuid-Holland hetzelfde is geconstateerd...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

X-G schreef op 30 oktober 2003 @ 22:13: En ligt het aan die zonnestorm,
Alleen als Limburg opeens onverhoopt binnen de poolcirkel blijkt te liggen.

Dankzij die drie plasma-burst lopen alle nieuwssites nu over van de links naar achtergronden. Volg er eens een paar. Wedden dat je snel genoeg duidelijk wordt waarom ze alleen in Noord-Canada en 36.000 kilometer boven de atmosfeer last hebben van zonne-plasma?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
30-10-2003 11:55 uur. Vervanging KPN Router (afgerond)
In verband met spoedonderhoud is om 12:00 vanmiddag de KPN router vervangen die de landelijke ADSL storing van gisteren heeft veroorzaakt. Als gevolg hiervan kon het voorkomen dat u korte tijd geen verbinding kon maken met ons netwerk. Dit had geen gevolg voor bestaande verbindingen. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.
Gewoon router die'n beetje brak was, lijkt me vrij sterk dat dat ding helemaal naar de klote gaat door 'n zonnestorm :P

Verwijderd

Thunder schreef op 30 oktober 2003 @ 22:44:
[...]

Gewoon router die'n beetje brak was, lijkt me vrij sterk dat dat ding helemaal naar de klote gaat door 'n zonnestorm :P
Dat zeg ik tog :Y)
Pagina: 1