[MSN Msgr] mensen lezen mee, gehackt? *

Pagina: 1
Acties:

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 08:25
mensen kunnen meelezen met mijn msn.
vraag me niet hoe of wat maar het gebeurd
hoe kan ik dit stoppen????

ik checkte al topics over msn hier maar kon niks over hackers vinden.

• My-life
  • Laatst online: 15:30
Probeer eens een goede virusscanner

• dimocash
ik heb norton antivirus
en net zonealarm geinstalleerd
maar iemand sprak me aan over bepaalde dingen omdat hij/zij dus mee kon lezen
en stuurde me gesprekken toe via email..........
ik ken diegene niet maar het is wel een enge gedachte dat iemand alles meeleest wat ik ah doen ben.

Verwijderd

als je op een netwerk zit zijn er progjes waarmee je de gesprekken van anderen kunt volgen, daar is niks tegen te doen, toch niet dat ik weet

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
heb je niet je logs aanstaan? mss dat ze daar bij kunnen?

• dimocash
ik zit niet op een netwerk
ik heb een stand-alone pc, die via adsl het i-net op gaat

• dimocash
die logs staan ook uit........
ik kreeg een email waarin stond dat ik was gehacked en diegene liet meerdere gesprekken van me zien in die email.

Verwijderd

Als je op hetzelfde netwerk zit, of als hij een router zit waar het verkeer langs moet gaan, kun je er eigenlijk niks aan doen.
Als die packets van en voor msn langs jou komen, kun je ze er ook uit filteren en dan kun je ook lezen wat er in staat (is ook niet versleuteld, dus zo moeilijk is het niet).

Het kan ook (dat denk ik eerder) dat er een programma op je pc staat geïnstalleerd staat die jouw msntekst naar derden stuurt. In dat geval dien je dit op te sporen, te verwijderen en voortaan betere firewall en viruschecker te draaien. Het is in dit geval naast het feit dat iemand jouw privicyrecht schaad, ook zonde van je netwerkverkeer.

p.s. gebruik het editknopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif rechtsboven je post als je iets wil toevoegen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:16 ]

• dimocash
met welk programma kan ik dit opsporen en verwijderen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

dimocash schreef op 30 oktober 2003 @ 22:06:
ik checkte al topics over msn hier maar kon niks over hackers vinden.
NIET goed gezocht :)

KLIK

En graag (heel) wat meer je best doen met zoeken.

ARME AOW’er

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

het kan goed zijn dat je bij MSN hebt aangegeven dat je logs wil bijhouden. Controleer je preferences even voordat je vanuit paniek allerlei virus scanners gaat installeren.. :)

• theXE
  • Laatst online: 18-06 21:14
Is het niet iemand uit je vriendenkring die je probeert een grapje te maken? :D

Verwijderd

gvdh81 schreef op 30 oktober 2003 @ 22:25:
het kan goed zijn dat je bij MSN hebt aangegeven dat je logs wil bijhouden. Controleer je preferences even voordat je vanuit paniek allerlei virus scanners gaat installeren.. :)
Het feit dat een onbekende hem zijn logs stuurt is heel normaal?

@ TS

Het kan een virus/trojan zijn, ook iemand die je heeft gehackt.
Kijk eens naar vage processen e.d.
Netwerkverkeer wanneer je het niet verwacht, kijk dan welk prog de oorzaak daarvan is.

Verwijderd

dimocash schreef op 30 oktober 2003 @ 22:16:
met welk programma kan ik dit opsporen en verwijderen?
Eerst kijk je wat er opgestart wordt samen met Windows.
Hoe je dat doet hangt af van de versie van Windows, maar dat is hier vast wel met de search terug te vinden.

Vervolgens ga je scannen op virussen. Dat kan met een up to date viruschecker of met een online checker. Meer informatie daarover is ook zeker hier en op google te vinden.

Daarna ga je scannen op spyware (software om derden info te sturen over jouw pc). Waarmee, ook daarvoor kun je zeker wel een paar goede programma's vinden alleen al hier op GoT.

Daarna loop je met een ander progje je register door op "troep". Je register vind je onder start, uitvoeren, regedit. Let op, daar staan ook hele essentiele dingen voor je computer tussen, dus zoek er een progje voor om dat te cleanen.

Daarna heb je vast ook nog wel progjes om te controlleren op trojan horses (software die op jouw pc staan geïnstalleerd om derden controle te geven over jouw pc).

Tot slot zorg je voor een goede firewall zodat ongewenst verkeer nooit meer kan gebeuren. De kunst is om poorten dicht of onbestaanbaar te maken voor programma's waar jij niets mee te maken hebt. (elk programma draait op een poort, je computer weet waarvoor een bepaald iets is, a.d.h. van het poortnummer wat er bij staat). Jij wil dus niet dat er dingen op poorten je pc binnen komen waar je nooit om gevraagd hebt. Een firewall gaat dat voor je regelen. Meer informatie over poorten en welke je moet dicht houden vind je op www.grc.com, kijk bij shields up.

Succes

P.S. Start, uitvoeren, cmd (enkel voor win2k of XP --> netstat. Doe jij niets naar het netwerk, moet hier ook niets staan. Is wel eens leuk om naar te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:33 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
dimocash: ik zie dit topic nu pas en mensen lijken graag te helpen, maar geef voortaan alsjeblieft enige informatie (OS? Netwerkverbindingen open? Vscan, spywarescan, trojanscan etc? Welke processen draaien) . Allemaal info waarvan je weet dat het nodig is, omdat ze ook in andere topics worden gevraagd. Over de schutting gooien van een vrag en dan hopen dat we ze kunnen raden is niet de bedoeling ;)
Naast zoeken is dat een ander onderdeel van de jouw welbekende FAQ topicstart en SA policy: dit alles om jou goed te kunnen helpen ;)
Topictitel trouwens wat duidelijker gemaakt :)

Naast lopende processen: installeer 'm gewoon eens opnieuw maar denk afhankelijk van waar die mensen zitten bijv. ook aan een sniffer. Of een algehele keylogger natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 30-10-2003 22:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1