Toon posts:

warmte.. crisis

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yo, ik heb een whisperrock cpu fan gebeuren blabla, op een PALOMINO (lekker warm) 2000 XP..

ik heb hem toendertijd alweer een behoorlijke poos terug gewoon die koeler erop geprikt koelpasta geen idee als dat er standaard niet op zit, zit het erook niet tussen..

nu heb ik een case fan die de warme lucht eruit moet zuigen.. alles zit goed bevestigd en mn temps zijn asociaal case 50 en cpu 52.. zou er iets kapot kunnen zijn in mn case ik vermoed dat het de whisperrock moet zijn.. maarja...iemand een idee???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:09 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
ik denk dat je case flow niet goed is
hoeveel fans heb je in je kast? zitten er geen kabels in de weg, kijk even of er pasta tussen zit en zo ja of er niet teveel tussen zit

[ Voor 70% gewijzigd door harryslinger op 30-10-2003 22:12 ]

Verwijderd

Herschrijf je post even, aub.

I give up

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
harryslinger schreef op 30 oktober 2003 @ 22:07:
Palomino(kut!!!) ken ik niet maar ik denk dat je case flow niet goed is
met de kast open wordt ie nog: 40 case en 43 cpu en dat is idle, dus volgens mij klopt er iets niet..

Verwijderd

We hebben hier duidelijk een kenner. Je beantwoord je vraag al helemaal goed.
ik heb hem toendertijd alweer een behoorlijke poos terug gewoon die koeler erop geprikt koelpasta geen idee als dat er standaard niet op zit, zit het erook niet tussen..
Zoek dat eerst eens uit. Dus 1. Zoek ff uit of je koolprut er tussen hebt zitten liefst Artic Silver 3.. of die nieuwe weet ff niet meer hoe hij heet.. 2. Lap je coolblok Dit zal de tempratuur van je cpu MISSCHIEN doen verlagen.
Is je coolblok schoon vrij van stof? Is er voldoende airflow in de kast. WOrdt de flow van lucht niet belemmert (van die ene casefan die je erin hebt zitten) zodat er nauwelijks lucht uit gaat. Hoeveel device`s heb je in je systeem hangen 20 hardeschijven 2 videokaarten (dual monitor opstelling) 3 branders.. kortom.. VERTEL WAT MEER EN SCHREEUW NIET ZO.. ;) btw .. heb je wel een casefan er in zitten die eventueel nog wat koudere lucht aan kan zuigen ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:05:

koelpasta geen idee als dat er standaard niet op zit, zit het erook niet tussen..
misschien eens koelpasta ertussen doen ?

Gabriël AM5

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:11:
[...]

met de kast open wordt ie nog: 40 case en 43 cpu en dat is idle, dus volgens mij klopt er iets niet..
is heel normaal, mijn 1900+ @ 2000+, had dezelfde temps met air cooling,
nu met waterkoeling 39 idle en 47 stressesd

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 19:55
Wat zijn nou je preciese temps stressed en niet stressen. Met welk programma meet je het? Als ik het hier bijvoorbeeld met Pcalert 4 meet geeft hij standaard 4 graden te hoog aan.

edit- zolang hij maar op die temperatuur blijft zou ik me geen zorgen maken

[ Voor 19% gewijzigd door Flippie Flink op 30-10-2003 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
schoon van stof - check
koelprut - nope

2 hds, cdrom, ti 4200, brander, en de voeding wordt helemaal niet warm blaast alleen maar koude lucht naar buiten.. het probleem is dat ik niet echt over die cpu temp inzit maar meer over de case temp.. ik heb dus 1 case fan die de warme lucht naar buiten moet blazen en dat ook doet maar die lucht is rete warm

Verwijderd

We zitten hier niet op FOK! dus probeer een beetje knap te schrijven :X

Als je er koelpasta tussen doet gaat de temp wel een graadje of 5 naar beneden. Klaar is kees.

Edit:

Case 50 en CPU 52..right.. 2 graden verschil kan nooit.. Al helemaal niet zonder pasta.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
:)
tsja binnenkort komt toch nieuwe koeler maar volgens mij klopt die case temp niet ofzoiets van die vind ik heel hoog zelfs met kast open...

ik heb deze jongen: http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=30

• drienties
kan je niet gewoon ff voorzichtig voelen welk onderdeel er zo warm word, NB, VGA, MEM e.d.
kan me bijna niet voorstellen dat de case temp zo hoog komt door alleen de cpu

Verwijderd

Topicstarter
ja cpu... geheugen is koel en videokaart ook

Verwijderd

Mja ik zou eens de dremel ter handen nemen en een fijn 120mm gat voor onder in je case fabrieken. (of je moet een gat er hebben zitten voor een 80mm BUTT ! whats the fun in that :z ) die zorgt er namelijk voor dat er wat koude lucht in je case komt waardoor de gemiddelde tempratuur van de lucht, die je fan op je cpucooler aantrekt om je cpu te coolen, kouder is... Met als gevolg.. dah je cpu weer wat in tempratuur zakt. Stage one complete.

Stage two Koolprut aka koelpasta op je cpu en coolblok spachtelen (hoezo computer jargon) hierdoor wordt de geleiding van de warmte van de cpu naar de heatsink van je cpu beter waardoor de cpu sneller zijn warmte kwijt kan en daardoor zijn hoofdje cooler houd.

Mja misschien nog een vraagje.. zit die ene fan die de lucht uit je case zuigt onder of boven je PSU (voeding). Wanneer deze er namelijk onderzit verklaart het waarom die ene fan continu warme lucht spuugt en je psu fan uit je neus loopt te vreten. DIe ene case fan zuigt dan namelijk alles voor je PSU weg. BUTT als die er boven zit verklaar ik... MASS CHAOS AND DISTRUCTION IN YOUR SYTEM ! :+

Verwijderd

Topicstarter
morgen knal ik deze jongen erop:http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000alCu.htm met koelpasta ;) dus ik ben dik benieuwd

• drienties
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:34:
morgen knal ik deze jongen erop:http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps6000alCu.htm met koelpasta ;) dus ik ben dik benieuwd
Zelf bouw ik bij mensen die een stil systeem willen hebben vaker deze in

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000cu.htm

bovendien koelt ie supergoed, kost wel wat maar dan heb je ook wat

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

drienties schreef op 30 oktober 2003 @ 22:44:
[...]

Ben een gebruiker van de cnps7000 en ja...heerlijk still ZELFS op volledige snelheid...En dat terwijl hij beter koelt als menig koeler :-)

I love zalman!

There is no place like ::1

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
xp2000+ had ik eerst ook, werd bij mij mij ook echt warm hoor......60graden was geen uitzondering, en de airflow was echt wel oke, met 7casefans :+
verder was de koeler ook geen slecht ding, massief blok koper (swiftech), alleen zat er een lownoise fan op, maar toch.....
in princiepe niks mis met een temp van 52 hoor... :)

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Ik vind dit helemaal geen rare temps hoor, dit is heel normaal!!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-01 20:43
drienties schreef op 30 oktober 2003 @ 22:44:
[...]

ik wil niet zeuren, maar hij heeft een AMD, geen INTEL ! hij heeft ook geen amd 64 maar een gewone AMD Athlon XP, lezen 8)7

temps vallen wel mee, pc van mijn zus word ook zo warm 1800+ ook palimo, word nu in de winter 52 gemiddeld, dat is met koelpast, maar ze heeft alleen een cpu koeler in de kast. Vond het anders niet stil genoeg :Y)

Verwijderd

Topicstarter
die case temp toch niet komop hey.. :P

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Kvind de temps ook nog wel meevallen. Maar OK hoe lager hoe beter. Heb zelf ook wat probleempjes gehad met hitte met m'n Athlon Thunderbird 1200. Zit zelf nu op ca. 35-40 graden CPU-temp

Met deze puntjes heb ik m'n probleem opgelost:

-Nieuwe cooler Wisperrock IV

-Ik gebruik zelf "motherboard Monitor 5" om je temp de meten.

-Gebruik het programma "CPU Idle Pro" (kan je temp 5-10 graden omlaag halen door beter CPU-management)

-Gebruik iets van Artic Silver ipv de standaard pasta (1001 topics in search over te vinden)

Suc6

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-01 15:45
case temp is idd frapant, moet je fftjes zon zalman ding zonder fan halen, en daar vervolgend een fannetje op modden, werkt geniaaaal _/-\o_

/edit:
idd ik gebruik cpucool, en dit scheelt als me cpu idle is dus 45-27 = 18graden :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door mad_dog op 30-10-2003 23:05 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hu?! 18g ik geloof er nix van

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

darkdesign schreef op 30 oktober 2003 @ 23:38:
Toch maar eens proberen dan, want het werkt echt! Bij mij zelf helaas wat minder, maar bij mijn pa daalde de temp ook 12 graden idle :D .

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

darkdesign schreef op 30 oktober 2003 @ 23:38:
Ik ook niet!!

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Humpty, hoe meet je die temperaturen??

Die kast temp kan niet kloppen eigenlijk, kan je de waardes in de BIOS zien?
(En even posten natuurlijk ;) )

Ik krijg het idee namelijk dat je naar waardes van een programma kijkt, dat de verkeerde sensor uitleest...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Math2k schreef op 30 oktober 2003 @ 22:53:
Ik vind dit helemaal geen rare temps hoor, dit is heel normaal!!
Indeed, en daarmee is dit topic vrij overbodig. Je temps kan je het beste in je BIOS uitlezen, die geven nog de meest realistische waardes is gebleken. En verder kan het idd veel schelen of je wel of niet koelpasta hebt gebruikt (say 4-7 graden ongeveer). Afsluitend wil ik Humpty vragen om het volgende goed door te nemen, want een topicstart als deze (inclusief de topictitel :o) is een tweaker onwaardig.

Nieuwe Moderatiepolicy DOC (24-10-2003)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Algemene Faq inzake topicstarts
How to ask questions the smart way

En vergeet de GoT search niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 31-10-2003 08:58 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.