[HTML/Scripting]

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
Allereerst,
Ja, ik begin net met HTML en scripting, dus ja, ik zeg domme dingen.
Nee, dit is geen script request, 'k wou er uiteindelijk ook nog wat van leren.

Ik wil naar een mailinglijst maandelijks een berichtje sturen. Nou wilde ik dat een beetje netjes aankleden, dus HTML, on mouse over events die wat veranderen in de onderliggende tabel. Fijn hard zoeken, allerlei scriptjes om eens mee te spelen.
Probeer ik eens zo'n halfaf product naar mezelf te sturen -> mis, blijkt dat een beetje fatsoenlijk mail programma geen scripts toelaat (tegen die tijd ging ook bij mij het kwartje vallen, iets met virussen of zo zei m'n achterhoofd).
Hoe dan ook, ik fijn verder zoeken maar:
Ik heb geen idee welke termen te gebruiken. Dus weet iemand alhier misschien welke kant op te denken als je e-mailtjes wilt maken die wel dynamisch zijn maar niet op een virus lijken. (zijn er algemeen geaccepteerde scripttalen die OK zijn oid.)
Mijn dank is nu alvast groot.

edit: n.a.v. whoami: als iemand eroverheen loopt, een titel als "scripts in E-mail" oid? bvd.

[ Voor 7% gewijzigd door onkl op 30-10-2003 21:42 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
HTML is geen scripttaal, maar een opmaaktaal.

Verder hoort HTML etc niet thuis in P&w, maar in W&G. Zie ook de forumdescr.

p&w -> w&g.

oja: verzin ook eens een betere titel, dan kan een mod die aanpassen.

https://fgheysels.github.io/

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Scripts e.d. kun je beter zoveel mogelijk uit je mail laten. HTML eigenlijk ook. Beter nog, laat mensen een keuze maken of ze een html emailtje willen ontvangen of een txt emailtje. In ieder geval dus:
- geen javascript
- geen VBscript
- geen Flash
- geen Java

in emailtjes proppen.

Als je email anders weinig zin heeft, stuur ze dan een linkje naar een file die op je webserver staat.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

slm schreef op 30 oktober 2003 @ 22:38:
In ieder geval dus:
- geen Flash
- geen Java

in emailtjes proppen.

Als je email anders weinig zin heeft, stuur ze dan een linkje naar een file die op je webserver staat.
Waarom zou je geen Flash in je email 'proppen'? Ik geloof dat we rich-media email wel een richting is waar we naar toe gaan.

Daarnaast vind ik het vreselijk irritant als ik me aanmeldt voor een nieuwsbrief en vervolgens naar de site toe moet om de info te lezen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 13:40
BtM909 schreef op 30 oktober 2003 @ 22:44:

Waarom zou je geen Flash in je email 'proppen'? Ik geloof dat we rich-media email wel een richting is waar we naar toe gaan.
Laten we hopen van niet.. The horror..

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
In office 2003 worden plaatjes standaard geweigerd in html mail en vast nog wel meer.

* We Are Borg denkt dat HTML mail geen toekomst heeft :)

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Mijn favo site voor beginners:

http://www.w3schools.com/

Alles van html tot asp.net met gedegen uitleg en veel voorbeelden.

En inderdaad houdt die nieuwsbrieven simpel, biedt een html en plain text versie aan. Plaatjes mogen (IMO) maar zorg voor een unsubscribe anders wordt het spam.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wil je snel een breed inzicht ontwikkelen, download dan een programma als FeedDemon1, en surf door de vele weblogs2 die worden bijgehouden.

Op die manier hoef je niet het gevoel te hebben achter de feiten aan te lopen, en bovendien kun je snel belangrijke inzichten te weten komen. Bijvoorbeeld: gebruik (un)ordered lists voor menu's - in deze weblog-community kun je de meest fantastische voorbeelden vinden van deze techniek.

1) Bradbury Software - FeedDemon
2) webgraphics - blogroll

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

alstublieft geen fratsen in mijn mail; stuur liever dan een linkje ofzo, dan kan ik zelf de keuze nog maken...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.