[Geforce 4 TI 4200] beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:21
Ik heb sinds een paar maanden en nieuwe 3d kaart, toen deed hij het perfect. Nu heb ik me pc opnieuw geinstalleerd en toen ik net in windows kwam was me beeld goed (alleen erg sloom door geen drivers). Toen heb ik de nieuwste nvidia drivers voor me 3d kaart geinstalleerd en toen begon het.

Ik sluit net dat window met het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dabombe/fileupload/uploads/beeld.jpg

Waar denk julllie dat het aan ligt?
Heb de volgende dingen:

Hardware:

- ASUS A7M266
- Asus V9280/TD (Geforce 4 TI4200 128 DDR)

Software:

- Windows XP met service pack 1
- nVidia ForceWare 52.16 WHQL
- DirectX 9.0b
- VIA 4 in 1 Drivers 4.37V van me mobo

Ik weet wel bijna zeker dat het aan me videokaart software ligt want voordat ik die installeer is het beeld gewoon goed.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test dan eens met een andere driver :)

• Renbro
Pollewob schreef op 30 oktober 2003 @ 21:07:
Test dan eens met een andere driver :)
Zoals? Heb de oudere driver die op de meegeleverde cd staat al geprobeerd en dat haalt niet veel uit.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, oudere Detonators bijvoorbeeld... te halen op www.guru3d.com

/edit
Hier om precies te zijn :)

[ Voor 46% gewijzigd door Milly op 31-10-2003 09:09 ]

Verwijderd

Ook handig is 't om even een benchmark te laten draaien ... kijken of de vidkaart niet aflegt tegen de stres. Kan namelijk een defect model zijn. Maar ik zou idd eerst andere drivers proberen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

anders heb je kans dat je video geheugen misschien brak is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Draai eens 'dxdiag' en kijk wat de foutmelding is.
(Ik gok er op dat de AGP-DirectX interface weigert.)

Ik denk dat je die Nvidia-FX drivers beter weg kunt laten en de laatste 4x.xx WHQL driver gebruiken met die GF4 kaart, eigenlijk, als het ware... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:20 ]

• Renbro
Ik zit nu op me stage dus kan het niet testen, me videokaart zelf is in iedergeval wel goed want hij deed het eerst perfect. Maar dit is de eerste keer dat ik me pc opnieuw installeer met die kaart.

Oudere detonator drivers heb ik ook al geprobeerd, maar ben niet lager gegaan dan 45.12 dus dat zou ik vanavond proberen, ook die driver instelling wat denk eigenlijk dat het daar aan ligt.

Verwijderd

verwijder anders eerst de drivers uit je softwarelijst in config-scherm en daarna je 3dkaart verwijderen bij Apparaatbeheer. rebooten en install anders bijv. ff NVidia Detonator 44.03 ofzo

• Oguz286
  • Laatst online: 14:15
Gebruik wel even Detonator Destroyer om er zeker van te zijn dat je de drivers weghaalt. Pas daarna 45.12 installeren :)

Verwijderd

waarom moeilijk altijd doen . ik doe altijd gewoon een format als k een nieuwe stuk hardware inbouw. weet je teminste zeker dat ut goed werkt

• Renbro
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:39:
waarom moeilijk altijd doen . ik doe altijd gewoon een format als k een nieuwe stuk hardware inbouw. weet je teminste zeker dat ut goed werkt
Ehm dat had ik dus niet gedaan en toen werkte die wel perfect.
Nu ik me pc van scratch opnieuw installeer heb ik juist het probleem....

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoe dan ook is je probleem een software-probleem. Met je videokaart is hoogstwaarschijnlijk niks mis; anders zouden immers niet alleen fouten in de weergave van de taakbalk optreden, maar over het hele beeld. Ik denk dat je met verse drivers het meeste resultaat zal boeken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ergens een conflict hebt tussen een VGA driver en een ander proces, maar dat is (zeker op afstand) wat moeilijk te beoordelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 15:39:
je gaat je PC toch niet formatteren als je een nieuw stuk hardware inbouwd?! kun je weer lekker alles opnieuw installen, windowsupdate weer draaien, alle instellingen weer goed zetten. tering hee, ben je 2 dagen mee bezig eer alles weer is zoals het was...

• Renbro
koraks schreef op 31 oktober 2003 @ 19:29:
Hoe dan ook is je probleem een software-probleem. Met je videokaart is hoogstwaarschijnlijk niks mis; anders zouden immers niet alleen fouten in de weergave van de taakbalk optreden, maar over het hele beeld. Ik denk dat je met verse drivers het meeste resultaat zal boeken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je ergens een conflict hebt tussen een VGA driver en een ander proces, maar dat is (zeker op afstand) wat moeilijk te beoordelen.
Mja ik heb dus een complete nieuwe installatie en heb al vele detonator drivers geprobeerd maar het is allemaal hetzelfde dus heb nu maar de nieuwste.

Daarnaast lijk een driver conflict me een beetje sterk want ik heb deze al altijd gehad en heb eigenlijk alleen de basic drivers en niet dubbelen ofzo die makkelijk elkaar kunnen tegenwerken.

Ik denk echt dat het aan de detonator/directX instellingen ligt, kan iemand mij misschien vertellen waar ik daarna moet zoeken en wat het misschien zou kunnen zijn?

Trouwens ook erg vaak dat ik er soms helemaal geen last van heb en soms heel erg... :S

• Renbro
Nog een toevoeging, van videofilmpjes loopt heel me pc vast en counter-strike geef ook een erg raar beeld.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Probeer gewoon eens wat andere resoluties of refreshrates oid.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Renbro
silentsnow schreef op 01 november 2003 @ 06:48:
Probeer gewoon eens wat andere resoluties of refreshrates oid.
omg dat heb ik natuurlijk al lang gedaan.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Dan probeer je es de nieuwste VIA4in1-driver te installeren: (v4.49)
http://downloads.viaarena...perion%204IN1_V449vp2.zip

http://www.viaarena.com/?PageID=300

Twitter

Verwijderd

Je hebt verschillende drivers geprobeerd, volledige re install, en je problemen worden steeds erger. Ik zou nu zo'n beetje bij de winkel staan voor mijn garantie.

Verwijderd

Je gebruikt de laatste Nvidia drivers versie, ForceWare dus. Een hoop Nvidia gebruikers hebben hier last van en een Det. destroyer zal weinig uithalen. Driver uninstallen en via regediter de laatste win files zien weg te halen, booten en dan de laatste det. drivers erop. Zo zou het moeten werken. Een nieuwe driver wil nog niet zeggen dat ie beter is en zoveel winst zul je niet halen op jouw plankje met ForceWare. Die image die je laat zien lijkt verdacht veel op een fout in Nvidia's Nvieuw. Nooit zo goed gevonden die Nvieuw interface, zoals nu dus blijkt nog steeds niet goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:19:
Draai eens 'dxdiag' en kijk wat de foutmelding is.
(Ik gok er op dat de AGP-DirectX interface weigert.)

Ik denk dat je die Nvidia-FX drivers beter weg kunt laten en de laatste 4x.xx WHQL driver gebruiken met die GF4 kaart, eigenlijk, als het ware... ;)
Daar zeg je wat, over de laatste 40xx. Dat is versie 45.33, die nu in het archief staat. Die werkt dus niet meer. Pasgeleden heb ik hem geprobeerd te installeren op 2 verschillende PC's, maar er wordt gewoon geen driver geïnstalleerd. De volgende optie is 45.23, ook uit het archief. Die schijnt te werken.

(Ik heb hetnu over de International driver, versie 45.33, inclusief WDM driver. De "normale" Engelse versie 45.33 werkt nog gewoon.)

• Renbro
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 13:12:
Je hebt verschillende drivers geprobeerd, volledige re install, en je problemen worden steeds erger. Ik zou nu zo'n beetje bij de winkel staan voor mijn garantie.
Tja ik heb de meeste onderdelen al 2 jaar dus dat zit er niet meer in.
Heb ze geprobeerd, ik had al de nieuwste van de asus site dus dit haalt jammer genoeg niets uit.

Maarja aangezien er toch bijna niets op stond heb ik hem gelijk maar opnieuw geinstalleerd en er deze keer gelijk detonator 45.22 op gegooit + de normale dingen zoals directX 9.0b en die VIA4in1 drivers.
Het haalt dus niets uit

Volgens mij is het echt de combi mijn (AGP slot van me) mobo met me 3d kaart met de nieuwste drivers ;(
Drivers enzo heb ik allemaal al geprobeerd en hardware lijkt me idd sterk omdat hij het anders helemaal niet zou doen.

Iemand nog enige ideeen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Bounzz schreef op 30 oktober 2003 @ 21:06:

(...)

- VIA 4 in 1 Drivers 4.37V van me mobo

Ik weet wel bijna zeker dat het aan me videokaart software ligt want voordat ik die installeer is het beeld gewoon goed.
En die heb je nu geinstalleerd? Is niet de nieuwste VIA4in1-driver.

Twitter

• Renbro
BrEeZeR schreef op 01 november 2003 @ 19:49:
[...]

En die heb je nu geinstalleerd? Is niet de nieuwste VIA4in1-driver.
Ik heb nu die jij mij gegeven had, maak niets uit.
Het is trouwens heel raar soms heb ik er helemaal geen last van (zoals nu) maar de volgende keer kan ik amper weer iets lezen :X .

Verwijderd

Geheugen op die videokaart is kapot.
ik heb een gelijkaardig probleem gehad..ook rare kleuren in Windows.

• Renbro
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 23:11:
Geheugen op die videokaart is kapot.
ik heb een gelijkaardig probleem gehad..ook rare kleuren in Windows.
Mmm k zou is morgen checken in een andere comp O-)

edit:
Idd dat was het, damn dat kaartje was nog maar een half jaartje oud :S.
Nou ja thx allemaal en als het aan mij ligt mag er een slotje op :)

[ Voor 23% gewijzigd door Renbro op 02-11-2003 02:10 ]

• Master4Disaster
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb zelf voor mijn bedrijf een zestal computers samengesteld, identiek, allemaal met de v9280. Ondertussen zijn van twee computers de kaarten onderweg naar fabriek, één eerder omgeruilde kaart gaf na een weekje alweer hetzelfde verhaal. Men verwacht dat het videogeheugen het probleem is gezien pixels van oude vensters, of oude beelden blijven staan. In terminalprogramma's of colored command line omgevingen zie je het probleem sneller, in mijn geval werden blokjes paars, of wit. Andere drivers haalden niets uit, benchmarks konden niet uitwijzen of geheugen toch defect was, het enige wat was te constateren was dat het eindbeeld niet goed was en dat de klacht steeds erger werd. Voor mensen die dus nog deze kaart hebben, probeer aan een ander model te komen.

If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TI 4200 met problemen. bij een koude start krijg ik een wit beeld in windows en moet ik resetten. Mijn pc boer zei dat ik DirectX 9 moest installeren dus heb ik dat gedaan. (DirectX9.0b) Dit heeft echter niets geholpen en ik zit nog steeds bezig om het opte lossen. Iedereen zegt dat het een goede kaart is, maar volgens mij is het gewoon een mislukking van Nvidia.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 08:00:
Ik heb zelf ook een TI 4200 met problemen. bij een koude start krijg ik een wit beeld in windows en moet ik resetten. Mijn pc boer zei dat ik DirectX 9 moest installeren dus heb ik dat gedaan. (DirectX9.0b) Dit heeft echter niets geholpen en ik zit nog steeds bezig om het opte lossen. Iedereen zegt dat het een goede kaart is, maar volgens mij is het gewoon een mislukking van Nvidia.
Tuurlijk...dat jij probs hebt met een ti4200 betekent dat nVidia een mislukking in de markt heeft gezet 8)7 Volgens mij zit je op het verkeerde forum...

[ Voor 8% gewijzigd door nOLoGIc op 06-11-2003 09:11 ]

Verwijderd

Het is gewoon een feit, er zijn ontzettend veel problemen met de TI 4200

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 13:17:
Je gebruikt de laatste Nvidia drivers versie, ForceWare dus. Een hoop Nvidia gebruikers hebben hier last van en een Det. destroyer zal weinig uithalen. Driver uninstallen en via regediter de laatste win files zien weg te halen, booten en dan de laatste det. drivers erop. Zo zou het moeten werken. Een nieuwe driver wil nog niet zeggen dat ie beter is en zoveel winst zul je niet halen op jouw plankje met ForceWare. Die image die je laat zien lijkt verdacht veel op een fout in Nvidia's Nvieuw. Nooit zo goed gevonden die Nvieuw interface, zoals nu dus blijkt nog steeds niet goed.
Dit al geprobeerd??
Det. destoyer werkt nu eenmaal niet met de forceware drivers.
En die had je als eerste geinstalled.. there's your problem ;)

Dus formateren die handel en een gewone (stabiele) detonator installen.
Pagina: 1