Toon posts:

render problemen XFX FX 5600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Eerst even de specs:
P4 2.6 Ghz
Asus P4P800
512 mb DDR
120 gb serial ata
Geforce 3 XFX FX5600

Deze pc op ik enige tijd geleden gekocht, nu blijkt, dat (na langdurig) gamen, met oa het spel generals, het systeem op een willekeurig moment 5 seconden hangt, en vervolgens gaat er iets met de rendering niet goed, er verschijnen allemaal witte vlakken op het scherm. Vervolgens heb ik natuurlijk, om te kijken of het niet aan het spel lag ofzo, 3d mark geinstalleerd, maar na een uurtje of 3,4 is het hetzelfde probleem.

Ik dacht uiteraard zelf al aan een hitteprobleem, maar de koeler van mijn kaart voelt niet echt warm aan ofzo en er komt ook niet echt heel warme lucht uit. Weet iemand misschien een progje waarmee je de hitte van je grafische kaart kunt meten?

bvd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 21:06 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als er geen temperatuursensor op de kaart zelf zit, dan moet je op een andere manier meten. Je kan testen of het een tempprobleem door er een tafelmodelventilator (aan natuurlijk ;) ) op je open kast te zetten.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

:-), ik heb een tafelventilator op mijn monitor gericht staan...want die wordt te warm ( ja..dat kan )

Helaas moet ik hem ook IN DE WINTER aan hebben...

Je kan toch de koeling van de videokaart vervangen ( maar eigenlijk zou hij niet overgeklokt gewoon moeten draaien )

Hoe zit het met de fans in de kast eigenlijk? Wat voor kast heb je....enzo...

[ Voor 40% gewijzigd door swampy op 30-10-2003 21:43 ]

There is no place like ::1

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

als de koeling van je kaart niet echt warm wordt ( als je dus gewoon je hand erop kunt houden) is hij iig niet overhit dus dat is niet het probleem.
check ook wel even de temp van je geheugen en niet alleen van je core.
ik heb zelf een asus v9900TD, met een fx5800 chip, en met de nieuwste drivers (52.16) kun je daar de temps aflezen.
gewoon die drivers erop zetten, naar de eigenschappen van je kaart gaan en op advanced klikken en dan onder de tab GF xxxx kijken, daar staat ergens temp onder.

maar je zegt dat het o.a. bij generals gebeurt, betekend dat dat hij het bij andere progs wel doet?
probeer bijvoorbeeld eens 3D mark een aantal x te draaien of een andere benchmark.
als er bij andere software geen problemen zijn is het duidelijk een software probleem, dan kun je even andere drivers proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door intuliegend op 30-10-2003 22:30 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Verwijderd

Topicstarter
3d mark heb ik idd al geprobeerd maar leverd hetzelfde probleem, bij 3dmark houd ie het trouwens wel langer uit, daar duurt het 4 of 5 uur voordat het misgaat, bij c&c is het soms al na 2 uur. Mijn videokaart wordt niet echt warm dus, mijn voeding stoot wel redelijk wat warmte af, maar het is niet zo dat hij overhit raakt. Windows blijft ook gewoon prima lopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 00:35 ]