Ik heb een paar dagen geleden k3b van CVS gedownload en dat wilde ik installeren. Toen kwam ik erachter dat ik een bepaald include-bestand niet had. Daar heb ik toen naar gezocht via www.debian.org/distrib/packages (wie weet hoe ik anders het naar pakket kan zoeken waar een bestand bij hoort?). Ik kwam er toen achter dat ik xlibs_pic nodig had, maar dat zit niet bij xfree-4.3.0ds4, dat ik hier draai. Dus heb ik heb bestandje maar via de website geinstalleerd met 'dpkg --force-all -i'. Dat werkte goed ('k draai nu k3b van CVS
) en daarna wou ik dus xlibs_pic weer verwijderen, maar in een keer werden libarts1-dev en libqt3-mt-dev ervan afhankelijk. Ik heb het dus maar met die harde hand verwijdert 'dpkg --force-all -r xlibs_pic', maar nu geeft apt-get steeds de melding:
apt-get -f install doen zal het waarschijnlijk wel oplossen, maar dan verwijdert het deze packages en daar heb ik geen zin in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done You might want to run `apt-get -f install' to correct these: The following packages have unmet dependencies: libarts1-dev: Depends: xlibs-pic but it is not going to be installed libqt3-mt-dev: Depends: xlibs-pic but it is not going to be installed E: Unmet dependencies. Try 'apt-get -f install' with no packages (or specify a solution). |
apt-get -f install doen zal het waarschijnlijk wel oplossen, maar dan verwijdert het deze packages en daar heb ik geen zin in
[ Voor 3% gewijzigd door moto-moi op 30-10-2003 21:02 ]