Ik heb een stukje script waarmee een blok tekst wordt ingelezen. Elke regel wordt apart in een array gezet. In de tekst komen (helaas) ook lege regels voor. Deze wil ik uiteraard uit de array halen. Ik heb hiervoor het volgende geprobeerd:
Ik krijg netjes de array te zien, maar nog steeds met lege velden. Het resultaat van de tekst:
1
2
Dus '1 <enter> <enter> 2' is het volgende in de uitleesactie van de array:
Er blijft dus iets in de array zitten wat leeg is. Ook wordt 2 ineens op de volgende regel gezet, dus ik vermoed iets met een newline-achtig iets. In de html code die hij genereerd ziet het er zo uit:
Het wazige is, dat is naast == NULL, ook '' (twee quotes) en ' ' (spatie) geprobeerd heb zonder resultaat. Er zit dus iets in de array wat niet herkend wordt alszijnde leeg, maar ook geen code achterlaat in de HTML. Alleen de gevulde velden naar een nieuw array plaatsen is dus ook geen optie, aangezien de lege velden ook als 'vol' worden gezien. HELP!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| for($i=0; $i<sizeof($array); $i++) { if($array[$i] == NULL) { $array[$i] = 'Leeg'; } } echo "<pre>"; print_r($array); echo "</pre>"; |
Ik krijg netjes de array te zien, maar nog steeds met lege velden. Het resultaat van de tekst:
1
2
Dus '1 <enter> <enter> 2' is het volgende in de uitleesactie van de array:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Array ( [0] => 1 [1] => [2] => 2 ) |
Er blijft dus iets in de array zitten wat leeg is. Ook wordt 2 ineens op de volgende regel gezet, dus ik vermoed iets met een newline-achtig iets. In de html code die hij genereerd ziet het er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <td>1 2<pre>Array ( [0] => 1 [1] => [2] => 2 ) </pre></td> |
Het wazige is, dat is naast == NULL, ook '' (twee quotes) en ' ' (spatie) geprobeerd heb zonder resultaat. Er zit dus iets in de array wat niet herkend wordt alszijnde leeg, maar ook geen code achterlaat in de HTML. Alleen de gevulde velden naar een nieuw array plaatsen is dus ook geen optie, aangezien de lege velden ook als 'vol' worden gezien. HELP!
[ Voor 34% gewijzigd door Kaastosti op 30-10-2003 20:51 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.