Sennheiser HD25

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe en vooral goede koptelefoon. Na zoeken op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sennheiser HD25 helemaal perfect is, maar ook nogal prijzig, daarom is mijn vraag of jullie misschien goede, vergelijkbare koptelefoons kennen die niet zo duur zijn. De HD25 is 189 euro, en hoewel ik het op zich wel zou kunnen betalen, zou ik toch liever een goedkopere willen.

Wat ik zo goed vind aan de HD25 (om met anderen te vergelijken) is:
- Klein, licht en mooi.
- Hele goede demping van de omgevingsgeluiden.
- Hele goede geluidskwaliteit.

Alvast bedankt voor enige reacties,
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je gaat met een topic als dit niet veel kans maken, ik geef je 95% kans dat tie dichtgaat met de melding ga zelf even luisteren. Er zijn bepaalde philipsjes die ook erg goed presteren. Maar dat scheelt niet veel qua prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Zoek eens op koptelefoon. Staan behoorlijk wat topics (al dan niet gesloten) over koptelefoons.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 06:26
hallo,

ben gisteren een heel gamma sennheisers gaan beluisteren, en vond de hd265 zeer mooi klinken. Is een gesloten full-sized koptelefoon, draagt licht op het hoofd, sluit goed af, zeer goede geluidsweergave (beter dan de hd 590 vond ik).

kijk maar eens op http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/04196

Greetz
Bert

PS en idd, gewoon gaan luisteren, is beste

prijs 150€ in belgië
Duitsland als je hem kan vinden gemiddeld 20 minder

[ Voor 10% gewijzigd door Drosera op 31-10-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Chiron

Moderator Discord
HD25 is vooral een dj-koptelefoon, ik weet niet waar je hem voor wil gaan gebruiken?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GouDViZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 20:46:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe en vooral goede koptelefoon. Na zoeken op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat de Sennheiser HD25 helemaal perfect is, maar ook nogal prijzig, daarom is mijn vraag of jullie misschien goede, vergelijkbare koptelefoons kennen die niet zo duur zijn. De HD25 is 189 euro, en hoewel ik het op zich wel zou kunnen betalen, zou ik toch liever een goedkopere willen.
Naast je persoonlijke smaak hangt het er sterk vanaf wat je er mee wilt. Die Sennheiser die je gevonden hebt is met name bedoelt voor live toepassingen. Wanneer je bijvoorbeeld een DJ koptelefoon wilt kun je beter kijken naar iets van pioneer of Gemini, al vind ik die laatste minder klinken, maar da's persoonlijk.
Een goedkoper alternatief zou een proDJuser kunnen zijn.

Philips wat hier ook al genoemd is, is een hifi koptelefoon, dus met name bedoeld voor thuisgebruik op je tv of versterker.

Wellicht kun je wat beter aangeven waarvoor je hem wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, stom dattik t niet gezegt heb. Ik wil m gebruiken voor buiten, dus voor mn MD. Daarom wil ik graag goede aflsuiting van de omgeving, en voor binnen (stereo). Ik ben geen DJ dus daar hebk m niet voor nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GouDViZ
  • Niet online
.

[ Voor 105% gewijzigd door GouDViZ op 22-03-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Beter neem je een Senn PX100 of PX200. De eerste is open (== beter geluid, maar meer geluidslekkage), de tweede is dicht. D'r is ook een active-noise-cancelling versie, de PXC250.

Senn heeft nog meer portables, te zien hier

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
Drosera schreef op 31 oktober 2003 @ 12:02:
hallo,

ben gisteren een heel gamma sennheisers gaan beluisteren, en vond de hd265 zeer mooi klinken. Is een gesloten full-sized koptelefoon, draagt licht op het hoofd, sluit goed af, zeer goede geluidsweergave (beter dan de hd 590 vond ik).

kijk maar eens op http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/04196

Greetz
Bert

PS en idd, gewoon gaan luisteren, is beste

prijs 150€ in belgië
Duitsland als je hem kan vinden gemiddeld 20 minder
Ik wil je niet aanvallen hoor!
Maar ik had eerst ook de 265 gehaald, en ik vond de geluidskwaliteit echt bagger!
Er zit totaal geen 'hoog' in, het lijkt net alsof je naar muziek luisterd met watten in je oren.
/* kan misschien ook komen omdat ie nog nieuw was, en niet volledig ingespeeld :?

Ik heb 'm daarna geruild voor de 590 en die klinkt zeer aardig, en zit ook nog stukken beter. Alleen de 590 is 'open' dus mensen kunnen meegenieten, maar dat vind ik niet zo erg :)

Ik heb trouwens nog wat meer senns geluisterd, ik ben van mening dat wanneer je een goedkope koptelefoon wilt hebben dat je beter geen senn kan nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door MisterE op 01-11-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb er wel eens een van EUR 1.99 zien liggen.. Ik wilde 'm eigenlijk meenemen om er ff om te lachen :+ (Op de verpakking stond uiteraard dat 'ie een geweldige geluidskwaliteit had enzo)

Sennheiser heeft ook wel goedkopere modellen, maar als je een goede wilt moet je gewoon meer neerleggen. Geldt voor beyerdynamic, AKG, Sony, etc. ook.
Topmodel van Sony (MDR-R10) kost EUR 3000 ofzo, en wordt custom voor je gemaakt van hout. Topmodel van Sennheiser (HE-90, uit de Orpheus combinatie) kost los EUR 7500. Niet gek dus volgens mij dat een model van EUR 25 niet geweldig gaat zijn ;)

* CyBeR heeft overigens ook een HD590. Ben wel van plan een Beyer DT770 te kopen, die ik gisteren even uitgebreid beluisterd heb ;) (Het open aspect van m'n 590 is niet altijd even handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
CyBeR schreef op 01 november 2003 @ 11:33:
Ik heb er wel eens een van EUR 1.99 zien liggen.. Ik wilde 'm eigenlijk meenemen om er ff om te lachen :+ (Op de verpakking stond uiteraard dat 'ie een geweldige geluidskwaliteit had enzo)

Sennheiser heeft ook wel goedkopere modellen, maar als je een goede wilt moet je gewoon meer neerleggen. Geldt voor beyerdynamic, AKG, Sony, etc. ook.
Topmodel van Sony (MDR-R10) kost EUR 3000 ofzo, en wordt custom voor je gemaakt van hout. Topmodel van Sennheiser (HE-90, uit de Orpheus combinatie) kost los EUR 7500. Niet gek dus volgens mij dat een model van EUR 25 niet geweldig gaat zijn ;)

* CyBeR heeft overigens ook een HD590. Ben wel van plan een Beyer DT770 te kopen, die ik gisteren even uitgebreid beluisterd heb ;) (Het open aspect van m'n 590 is niet altijd even handig)
Wat ik wou zeggen is dat ik die cheape koptelefoon van mijn discman beter vind klinken dan die senn 265 (en nog wat andere modellen die ik geprobeerd had)
Daar zat allemaal totaal geen 'hoog' in, ik kwam in de winkel van 'life' en ik zette mijn cd'tje op en een de senn, en ik vroeg meteen of ze de equilizer konden uitzetten omdat ik alleen dreunende bassen hoorde.
Maken ze die dingen express slecht ofzo zodat je dan maar een duurdere koopt :?
Misschien dat die goedkope niet een gelijke frequentiebereik hebben, maar geen hoog en dreunende (ondefinieerbare) bassen kan ik niet van genieten.
/* maar zoals ik al zei, heb wel eens gelezen dat senns beter worden naarmate ze ingespeeld zijn.

Ik had ook nog een ander merk geprobeerd (geloof beghringer) maar daar kreeg je een gratis DSP bij (althans zo klonk het)
Nou heb ik dan die 590 en daar ben ik wel content mee, mooi transparant geluid.
Maar tis meer dat ik deze kocht omdat die andere zo slecht waren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet bedenken dat het idee dat het algemene publiek heeft van goed geluid eigenlijk niet meer is dan 'hard, veel bass'. Sony speelt daar ontzettend op in met hun V-modellen, door kenners vaak V-Crap genoemd (V500, 600, etc. die gekke DJ dingen). Zo gaat het waarschijnlijk met de goedkopere sennheiser modellen ook. De duurdere modellen zijn bedoeld voor mensen die echt goed geluid waarderen, en niet gewoon voor zo veel mogelijk bass gaan. (Toch gek eigenlijk, die Sony en Phillips streetstyle dingen waar iedereen meer rondloopt weten niet eens wat bass is ;))

Uitgezonderd de Orpheus combinatie (Een electrostatische hoofdtelefoon met versterker), is de HD600 de beste hoofdtelefoon die Sennheiser maakt. Daarna de HD580 (zelfde drivers, andere materialen voor de rest). De 590 kan zich er ook aardig mee meten.

Overigens is die HD265 niet bedoeld als goedkope hoofdtelefoon, maar smaken verschillen natuurlijk. Ik heb 'm niet opgehad (wel zien hangen), dus meer kan ik er niet over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 01 november 2003 @ 11:09:
Beter neem je een Senn PX100 of PX200. De eerste is open (== beter geluid, maar meer geluidslekkage), de tweede is dicht. D'r is ook een active-noise-cancelling versie, de PXC250.

Senn heeft nog meer portables, te zien hier
Wat is het active-noise-cancelling precies?
(Verder iedereen bedankt voor alle adviezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 13:33:
[...]

Wat is het active-noise-cancelling precies?
(Verder iedereen bedankt voor alle adviezen)
Je hebt tegenwoordig active en passive noise cancelling.
Passive noise cancelling is heel simpel. Elke gesloten hoofdtelefoon doet daar aan: je laat geluid gewoon niet binnen door het oor af te sluiten van de buitenwereld.

Active noise cancelling is nieuwer. Het neemt geluid van buiten op, inverteert dat, en mixed het met het geluid dat uit je hoofdtelefoon zou komen. Zo wordt het geluid van buiten tegen gewerkt, om het zo maar te zeggen.
Het nadeel van active noise cancelling is, buiten de prijs die natuurlijk hoger ligt, dat er electronica aan te pas komt, en die heeft stroom nodig. Dus moet je om het te laten werken batterijen gebruiken.

Het idee is al een jaar of 30 oud, geloof ik, maar toen het oorspronkelijk bedacht werd kon het nog niet gemaakt omdat de chipjes nog niet snel genoeg werkten. Nu is dat anders ;)

Voorbeeld: je hebt een (deel van) een sinusgolf: .='=. (niet lachen :P)
Om geluid te mixen tel je simpelweg de andere golf er bij op. Stel nu dat is een golf de andere kant op: '=.='
Opgeteld wordt dat dus stilte.

In de praktijk wordt het niet helemaal stil, maar het helpt best aardig in bijvoorbeeld vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het het geld waard om de PXC 250 (dus met active-noise-canceling) te nemen? Doet de PXC 250 het helemaal niet meer als de batterijen op zijn, of is dan alleen het active-noise-canceling uitgeschakeld? En is er naast active-noise-canceling eigenlijk nog een ander verschil tussen de PXC 250 en de PXC 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

AFAIK is dan alleen het noise-cancellen uitgeschakeld. Ik heb ze geen van beiden opgehad, dus qua verdere verschillen heb je weinig aan mij ;)

links:
PX200
PXC250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Spark_
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb zelf een HD25 SP1 - dit is de iets goedkopere versie (ik heb 110 euro betaald). Afsluiting is zeer goed, ik hoor nog maar weinig met dat ding op :) Hele mooie diepe bassen, misschien een beetje schel hoog (maar daar loop ik al snel over te klagen merk ik). Een groot voordeel is dat deze koptelefoon dusdanig gevoelig is dat ik em gewoon aan een portable player kan hangen en prima volume haal. Dat doe ik dan dus ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeyerDynamic maakt ook zeer goede koptelefoons, vooral als je de geluidskwaliteit het belangrijkst vindt zou ik zeker hier eens naar kijken!
http://www.beyerdynamic.de/de/product/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
rd de Orpheus combinatie (Een electrostatische hoofdtelefoon met versterker), is de HD600 de beste hoofdtelefoon die Sennheiser maakt. Daarna de HD580 (zelfde drivers, andere materialen voor de rest). De 590 kan zich er ook aardig mee meten.
De 600 heb ik maar niet meer geprobeerd, ik vond de 590 al duur zat ;)
Tevens las ik ook dat de 580/600 heel veel trekken van je versterker, dat je dan eingelijk al een amp ertussen moet zetten.
En bij de winkel kreeg ik te horen dat de 580 niet meer gemaakt word :?

Wat verder nog wel een groot voordeel is van de 590 is dat ie heel comfortabel zit en alleen een draad aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb besloten de HD 25 toch maar niet te nemen, maar nu is de volgende vraag.
Is het het geld waard om de PXC 250 te kopen in plaats van de PX 200?

De specificaties van beide koptelefoons zijn:
PXC 250
Omvormerprincipe: Dynamisch, gesloten
Frequentiebereik: 12-21.000 Hz
Impedantie: 300 Ohm
Vervormingsfactor: 0,1%
Geluidsniveau: 106 dB
Gewicht: ca. 65 gram
Bijzonderheden: PXC 250 heeft Noisegard (80 uur, 2 AAA batterijen)
Prijs: Inclusief btw 149 €

PX200
Omvormerprincipe: Dynamisch, gesloten
Frequentiebereik: 10-21.000 Hz
Impedantie: 32 Ohm
Vervormingsfactor: 0,1%
Geluidsniveau: 115 dB
Gewicht: ca. 60 gram
Prijs: Inclusief btw 60 €

Ik ben een absolute analfabeet als het op dingen zoals Ohm enz. aan komt, dus ik weet niet of het de moeite waard is om voor deze verschillen zoveel geld meer uit te geven. Geld is geen probleem want ik heb gespaard.
Alvast bedankt voor enige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe en waar ga je 'm gebruiken?

De hoge impendantie van de PXC250 maakt dat 'ie minder geschikt is voor portables (Discman, mp3-speler, etc.)

Overigens, als je een winkel kent die hoofdtelefoons verkoopt en ze luisterbaar in een rek heeft hangen, ga vooral eens langs. Mediamarkt in Utrecht heeft er wel een aantal -- geen hele goede (op Senn HD5x0 en HD600 na e.d.,) maar daar zocht je niet naar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 05-11-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga m vooral gebruiken voor MD (dus buiten enz.), maar zal ook thuis gebruiken voor in stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zweer nog steeds bij m'n Senheiser Ovation II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:04:
Ik ga m vooral gebruiken voor MD (dus buiten enz.), maar zal ook thuis gebruiken voor in stereo.
Dan zou ik zelf voor de PX200 gaan.
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:10:
Ik zweer nog steeds bij m'n Senheiser Ovation II
Omdat je niets anders gehoord hebt. Lekker onderbouwd, en helemaal geweldig dat je de naam van het merk waar je bij zweert goed spelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op 05 november 2003 @ 16:35:
[...]

Dan zou ik zelf voor de PX200 gaan.

[...]

Omdat je niets anders gehoord hebt. Lekker onderbouwd, en helemaal geweldig dat je de naam van het merk waar je bij zweert goed spelt.
Kleine correctie, ik heb zelf diverse koptelefoons gehad en beluister nog regelmatig anderen, ik vind alleen die ovation nog steeds het beste klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Laatst online: 01:51

80000

mrox

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:31:
ok, ik heb besloten de HD 25 toch maar niet te nemen, maar nu is de volgende vraag.
Is het het geld waard om de PXC 250 te kopen in plaats van de PX 200?
Ik zat al een tijdje te kijken naar een noise canceling koptelefoon, maar het probleem is dat je hem nergens goed kan uittesten of noise cancel werkt. Verder op het net zijn er weinig reviews over noise canceling. Het is vooral zeer persoonlijk en waarvoor je het gebruikt. De ene koptelefoon cancelt de ene bromtoon beter dan de ander.
De bose schijnt het ultieme te zijn, maar daar moet je 300 dollar voor neer tellen.

Maar afgelopen zaterdag zat ik in een KLM vlucht. Ze hadden hun onboard verkoop spullen vernieuwd met een PXC250. Ultieme test in het vliegtuig uitgeprobeerd en inderdaad het werkt. Het cancelt een belangrijke lage toon weg, maar NIET alles. Verder is de muziek duidelijker en als je het afzet, merk je duidelijk het verschil.
Je raadt het, heb hem gekocht (Prijs 119 euro bij KLM) en de derest van vlucht op gehad.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
heb ik weer hoor :(

Ik gister mijn hd590 eens wat harder gezet, blijkt dat mijn linker speaker het geluid gaat maken alsof ie opgeblazen is terwijl derechter het gewoon goed doet.

Voor het eerst dat ik hem zo hard heb staan, altijd nog rustig gehad om hem 'in te spelen', en dan blijkt dit weer.

Heeft iemand ervaring met de garantie? Ik neem aan dat dit wel onder de garatie valt? Iig, maandag maar eens naar de winkel ermee.

Eerlijk had ik dat niet verwacht van een senn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Valt in principe onder garantie ja.

Hoe hard had je 'm gezet dan? Mijne moet echt heel fucking hard voor 'ie gaat vervormen.. En da's alles behalve fijn voor de oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Laatst online: 11-09 19:39
Chiron schreef op 31 oktober 2003 @ 12:13:
HD25 is vooral een dj-koptelefoon, ik weet niet waar je hem voor wil gaan gebruiken?
Dat is niet waar ,hij word ook veel gespot in opname studio's en productie facaliteiten.
De koptelefoon heeft een zeer lineair frequentie verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
CyBeR schreef op 08 november 2003 @ 14:42:
Valt in principe onder garantie ja.

Hoe hard had je 'm gezet dan? Mijne moet echt heel fucking hard voor 'ie gaat vervormen.. En da's alles behalve fijn voor de oortjes.
euh...wel goed hard ja (heb nu ook een beetje last van de oren )
Het punt us dat de rechter het verder goed doet.

En hij maakt dan een soort geluid als ie opgeblazen is, dus niet dat het geluid vervormt. Een soort klapperend geluid, alsof de speaker los in phone zit.
Wat maakt ie voor geluid bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GouDViZ
  • Niet online
Chiron schreef op 31 oktober 2003 @ 12:13:
Niet helemaal waar, al wordt ie voor dergelijke toepassingen wel regelmatig misbruikt. Het is met name een 'live' koptelefoon die vaak gebruikt door bands.
(door de flip van de techniek dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

80000 schreef op 06 november 2003 @ 08:17:
[...]

Maar afgelopen zaterdag zat ik in een KLM vlucht. Ze hadden hun onboard verkoop spullen vernieuwd met een PXC250. Ultieme test in het vliegtuig uitgeprobeerd en inderdaad het werkt. Het cancelt een belangrijke lage toon weg, maar NIET alles. Verder is de muziek duidelijker en als je het afzet, merk je duidelijk het verschil.
Je raadt het, heb hem gekocht (Prijs 119 euro bij KLM) en de derest van vlucht op gehad.

Succes.
Kun jij me ook vertellen waar je hem op gebruikt ? ik liep namelijk ook te dubben en heb het niet gedaan op de heenreis .. maar ik vlieg morgen terug .. maar wat mij tegenhoud is de hoge impendantie . dus met andere woorden werkt ie fijn op een ieder willekeurig diskman / mp3 speler ?
If so dan vraag ik morgen aan mevrouw de stewardess ook zo'n leuke pxc 250 .. scheelt toch weer 20 euries .. :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MisterE schreef op 08 november 2003 @ 20:33:
[...]

euh...wel goed hard ja (heb nu ook een beetje last van de oren )
Het punt us dat de rechter het verder goed doet.

En hij maakt dan een soort geluid als ie opgeblazen is, dus niet dat het geluid vervormt. Een soort klapperend geluid, alsof de speaker los in phone zit.
Wat maakt ie voor geluid bij jou dan?
Als je last hebt van je oren heb je 'm veel te hard gezet.

Het vervormen merk je bij lage tonen vooral, als de driver ver heen en weer moet bewegen. Volgens mij trilt ie dan ergens tegenaan, wat idd een soort klapperend geluid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
tja, maar de rechtspeaker komt dan nog steeds goed geluid uit (en ook niet vervormd volgens mij), ik heb sowieso spul nooit echt hard. Ook als ik hem daarna nog harder zet blijft de rechter goed, dus ik ga er voor de zekerheid toch maar mee terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Laatst online: 01:51

80000

mrox

CyCLoNe schreef op 11 november 2003 @ 10:14:
[...]

Kun jij me ook vertellen waar je hem op gebruikt ? ik liep namelijk ook te dubben en heb het niet gedaan op de heenreis .. maar ik vlieg morgen terug .. maar wat mij tegenhoud is de hoge impendantie . dus met andere woorden werkt ie fijn op een ieder willekeurig diskman / mp3 speler ?
If so dan vraag ik morgen aan mevrouw de stewardess ook zo'n leuke pxc 250 .. scheelt toch weer 20 euries .. :)
Ik heb hem uitgeprobeerd op de stoel zelf van een MD11.
Verder had ik een Toshiba e740 bij me, welke mp3's afspeelde. Ook hier hielp die pxc250 om het achtergrond geluid weg te halen. Nou is die uitgang + soundchip van die e740 nou niet de beste in de wereld, maar vergeleken met mijn 10+ jaar oude vrij dure en toendertijd hoogstaande Aiwa oordopjes was het alsnog een verbetering van de geluidskwaliteit met de sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

GouDViZ schreef op 08 november 2003 @ 21:45:
[...]

Niet helemaal waar, al wordt ie voor dergelijke toepassingen wel regelmatig misbruikt. Het is met name een 'live' koptelefoon die vaak gebruikt door bands.
(door de flip van de techniek dan :P )
En zelfs dat klopt niet helemaal, eigenlijk is ie gemaakt voor de flip die met een microfoon staat te zwaaien bij tv-opnames. Vandaar ook dat achterlijk korte snoertje. In die situatie (van heuptas naar hoofd) is 1,5 meter meestal wel genoeg. Maar ik zit al te vloeken dat ie te kort is als ik achter m'n pc zit. Laat staan als ik ergens moet draaien.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

80000 schreef op 12 november 2003 @ 08:55:
[...]

Ik heb hem uitgeprobeerd op de stoel zelf van een MD11.
Verder had ik een Toshiba e740 bij me, welke mp3's afspeelde. Ook hier hielp die pxc250 om het achtergrond geluid weg te halen. Nou is die uitgang + soundchip van die e740 nou niet de beste in de wereld, maar vergeleken met mijn 10+ jaar oude vrij dure en toendertijd hoogstaande Aiwa oordopjes was het alsnog een verbetering van de geluidskwaliteit met de sennheiser.
Bedankt voor je reactie .. alleen ik stapte om 10.25 op het vliegtuig vanochtend dus heb de pagina niet meer gelezen .. ( ben er nu alweer .. geneve is niet zolang vliegen :) )
Heb hem dus wel gekocht ..
en opzich is het geluid wel iets zachter dan de standaard dopjes bij mijn iriver mp3 speler .. maar die noise reduction is absoluut stoer ..
aangezien ik nog welleens moet vliegen is dit inderdaad wel een uitkomst .. ik ben er wel gelukkig mee

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Pagina: 1