[winxp] login probleem

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 13:59
ik wilde van deze pc wat data overzetten op de laptop van mn pa. ik had nog een crossed kabeltje liggen en wilde dat dus ook even via dat kabeltje doen. nou stond de netwerkkaart van deze pc daar al goed voor maar heb ik op de laptop van mn pa even wat moeten veranderen:

ik heb het ip van automatisch naar 192.168.0.2 gezet. verder heb ik ipv een domein (wat kennelijk zo stond voor z'n werk) de pc in een werkgroep gezet, want zo stond deze ook al. het vervelende is alleen dat ik nu de laptop niet meer in kom, omdat die het wachtwoord niet meer pikt, waarschijnlijk omdat het domein niet goed is. ik heb geprobeerd de laatst werkende configuratie terug te zetten, maar dat had geen effect.... als ik hem veilige modus op wil starten kom ik er ook niet in...

vraag is dus: hoe krijg ik die instellingen weer terug, of hoe kom ik iig die laptop weer in...

(liefst voordat pa terug is en heeel boos wordt... ;( )

edit: 't is een acer travelmate 650... heb geprobeerd de netwerkkaart uit te schakelen in de bios, maar die optie kan ik nergens vinden...

[ Voor 8% gewijzigd door Algurgazan op 30-10-2003 20:38 ]

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor zover ik wete moet hij eerst wre het domein in om weer in te kunnen loggen, dus ik wens je alvast sterkte... (>:) (Kon het niet laten :P))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Algurgazan
maar hoe kom ik dat domein in als die pc ingesteld is op een (hele andere) werkgroep?

en waarom kon ik voor die verandering wel inloggen zonder aangeloten te zijn op dat domein??

[ Voor 37% gewijzigd door Algurgazan op 30-10-2003 20:44 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Algurgazan schreef op 30 oktober 2003 @ 20:44:
maar hoe kom ik dat domein in als die pc ingesteld is op een (hele andere) werkgroep?
Niet, je pa logt in op een domein, heeft een domein useraccount, je moet nu inloggen met een lokaal user account. Da's heel wat anders. Dus dat gaat niet zomaar.
en waarom kon ik voor die verandering wel inloggen zonder aangeloten te zijn op dat domein??
Omdat XP de credentials cached.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Algurgazan
dus ik zou er wel in kunnen komen als ik een lokale account had? of moet ie echt weer op dat domein aangesloten worden? en kan er probleemloos op het domein ingelogd worden als mn vader weer op zn werk is? want ik heb hem nu op een werkgroep gezet ipv een domein.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Met een lokaal account kan je idd inloggen, misschien heb je de login info van het lokale admin account?

En als je pa op z'n werk is moet de laptop eerst weer toegevoegd worden aan het domein, voordat hij in kan loggen. :)

• Algurgazan
lokale account zou ik aan m'n vader moeten vragen... maar het blijft een beetje onduidelijk voor mij waarom ik met die account (wat kennelijk dus een domein account is) eerst wel in kon loggen, maar nu niet, terwijl ik eerst ook niet op het domein was aangesloten...

• blackd
  • Niet online
Algurgazan schreef op 30 oktober 2003 @ 21:01:
maar het blijft een beetje onduidelijk voor mij waarom ik met die account (wat kennelijk dus een domein account is) eerst wel in kon loggen, maar nu niet, terwijl ik eerst ook niet op het domein was aangesloten...
XP cached de credentials. Die onthoud dus welke username welk wachtwoord heeft. Dan kun je inloggen ookal is de Domain Controller offline.

[ Voor 7% gewijzigd door blackd op 30-10-2003 21:03 ]

• Algurgazan
sorry dat ik een beetje blijf zeuren, maar ik wil het even helder op een rijtje hebben... want zoals ik al zei, mn vader gaat dit niet zo leuk vinden... om het zwak uit te drukken...

als m'n vader nou eens geen lokale account weet ofzo... kan hij dan toch weer inloggen als ie de laptop weer aan het oorspronkelijke domein hangt? omdat ik dus dat hele domein heb uitgeschakeld...

en als dat niet kan, hoe kom je er dan weer in zonder dat je een lokale account weet? niet?

• blackd
  • Niet online
Dat systeem is sowieso al uit het domein. Da's niet tof, en dat kun jij ook niet fixen. Dat zal je pa dus ook niet leuk vinden.

Alleen als jij het lokale admin wachtwoord weet (zie ook posting van Blazer) kun je inloggen, of als je een ander lokaal account weet.

Maar als je beide niet weet, gewoon vanaf blijven. Dan moet je pa naar systeembeheer en moet hij weer in het domein gejoined worden. Dan kan hij weer inloggen.

• Algurgazan
ok, da's dan allemaal duidelijk. bedankt voor de info. _/-\o_

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Je kan proberen het wachtwoord van het lokale administrator account te resetten middels een speciale linux bootflop (denk dat ik de link hier niet mag posten),

Om de laptop weer in het domein te hangen moet je de nodige rechten hebben om dit te doen, en dit zal op het werk moeten gebeuren. (bijvoorbeeld een domain administrator)

Succes ermee.

• Algurgazan
er zit geen floppy drive in, dus dat wordt lastig... verder beweert mijn vader (die nu terug is) dat die username/password combo wel lokaal is, want die moest ie ook gewoon in configuratie scherm en dan gebruikers, etc. wijzigen...

en bedoel je dat je op de laptop of op het domein de nodige rechten moet hebben?

kan je trouwens op een of andere manier wel nog bij alle bestanden die op de laptop staan, en die bijv.naar een cdtje schrijven (zit een brander in) want mn vader is bang dat ie heel veel werk gaat verliezen...

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nou uh, Het opieuw joinen van een domein gaat nara mijn idee nietr ten koste van Data, anders opstarten met een Knopix cd en dan datas branden...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Algurgazan
ben er nog steeds een beetje onzeker over... kheb ff knoppix gegoogled... ik zag dat dat een of andere linux thingey is... kben niet zo'n held in linux ( om het zwak uit te drukken) , dus ga ik dat ooit aan de praat krijgen? incl. data naar een cd branden? is het verder onbelangrijk dat de laptop nu voor een werkgroep en niet voor een domein ingesteld staat?? (ivm het herjoinen van het domein)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Het is of een werkgroep of een domein, er is geen andere optie. Zo te lezen (no offence) kan je beter wachten tot je vader zijn laptop mee naar het werk neemt en dat ze hem daar weer netjes in het domein hangen. Dat is feitelijk gewoon een kwestie van een instelling, er zal geen data verloren gaan. (De laptop hoeft niet opnieuw geinstalleerd te worden als je je dat afvraagt)
Pagina: 1