Toon posts:

[XP] Niet mogelijk om hd te formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet om mijn hardeschijf, gedeeld in 2 partities, te formatteren. Ik heb het geprobeerd vanuit Windows, lukt niet. Ik krijg dan een of andere melding dat ik draaiende programma's moet afsluiten, terwijl er niks draait van deze partitie.

Als ik probeer om vanaf de windows xp cd de hardeschijf te formatteren, krijg ik ook een foutmelding. Ik heb al rondgezocht met de zoek-functie, maar ik krijg nergens echt een duidelijk antwoord wat ik nou moet doen...

Iemand een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stjah als je eens verteld welke foutmelding ....

Iperf

Verwijderd

Heb je maar een harde schijf in je PC? Als je hiervan namelijk de partitie probberd te formatteren waar windows op staat dan geeft ie zeker een foutmelding. Als het de tweede partitie is (Waar dus windows niet op staat) dan zou het toch moeten werken.

EDIT toevoeging:

En als je hem helemaal leeg wilt hebben (beide partities) dan gewoon van uit de DOS-prompt format gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 11:24 ]

Verwijderd

als je de niet "windows partitie" wilt formateren KAN je gewoon via taakbeheer bepaalde processen afsluiten. Ik weet niet meer precies welke, maar als je spoolsv of svchost afsluit dan kan je het wel formateren. (er is 1 svchost van system die zorgt ervoor dat je je computer opnieuw op moet starten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou ook eens de FAQ van WOS kunnen lezen.

welk os gebruikt je bijvoorbeeld ? Heb je al geprobeerd om het met een dos floppy te doen ?
of safe mode ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP Pro, op mijn laptop, die geen diskettestation heeft. Alles mag leeg, want ik kan dan toch immers via de cd Windows opnieuw installeren?

Verwijderd

als alles leeg mag, dan kan je tog via partition magic de partities verwijderen en dan windows instaleren? (je kan trouwens via de windows cd ook formateren)

of je maakt een dos opstart cdtje en formateer je het handmatig. (heb je al geprobeerd sommige processen af te sluiten?)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Unidentified,

Welkom op GoT :)
Op GoT vinden we het belangrijk dat voordat je een topic opent, je zelf het een en ander probeert, test en zoekt. Geef in je topicstart dan ook eventjes aan wat je zelf allemaal al gezocht en gevonden hebt. Hiermee voorkom je dat mensen oplossingen voordagen die jij misschien al lang gevonden hebt. Geef voor de dingen die je geprobeerd hebt dan ook eventjes aan wat er aan de oplossingen niet werkte. Misschien dat dit iemand weer op het juiste spoor zet namelijk :)

Verder is het belangrijk in je topicstart zoveel mogelijk informatie te verschaffen - denk hierbij aan de juiste foutmelding, en specifieke informatie. In dit geval is het belangrijk er bij te vermelden hoe je precies probeert te formatteren, en welke foutmelding je exact krijgt. Update nog eventjes je topic met de informatie over welke foutmelding je exact krijgt.

Verder pas ik je topic titel even aan zodat deze conform de WOS policy is,

Veel plezer op GoT :)

[ Voor 10% gewijzigd door elevator op 30-10-2003 22:52 ]

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

als alles eraf kan: booten met de xp cdrom en kiezen voor formatteren tijdens de setup ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Hang er een externe floppydrive aan, of maak een bootable cd.

Druk hierop win98 bootflop, en download op www.bootdisk.com het programma DELPART
Deze verwijderd echt ALLES, maakt niet uit wat voor soort partitie het is of wat voor een melding je ook maar krijgt in windows/dos.

Moet goed gaan!

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op 31 oktober 2003 @ 00:25:
als alles eraf kan: booten met de xp cdrom en kiezen voor formatteren tijdens de setup ;)
"Als ik probeer om vanaf de windows xp cd de hardeschijf te formatteren, krijg ik ook een foutmelding. Ik heb al rondgezocht met de zoek-functie, maar ik krijg nergens echt een duidelijk antwoord wat ik nou moet doen..."

:9

Ik zal het zo nog een keer doen, dan weet ik precies welke foutmelding het is. Ik ga nu eerst even de de laatste reply proberen, misschien dat dat lukt :)

En Elevator, bedankt voor je reply, ik zal er de volgende keer aan denken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 09:36 ]

Verwijderd

Als je toch een bootable cd van win98 maakt, zorg er dan voor dat fdisk er op staat,.. kun je ff je partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

Dan zijn ze zeker weten helemaal gewist. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de oplossing van FireFly84 hierboven ook werkt, en dat mijn oplossing als mosterd na de maaltijd komt.

Maar iig succes
Pagina: 1