Toon posts:

Sony DRU-500A, icm datawrite DVD+R problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een hele tijd de Sony DRU-500A DVD brander, ik heb er nooit problemen mee gehad. Alleen van de laatste 20 gebrande DVD's zijn er 10 mislukt. De gebrande DVD's zijn van het merk Datawrite, van één spindel afkomstig.
Op zich lijkt hij goed te branden, hij geeft althans geen error meldingen, de film start ook op in de DVD speler, alleen na ongeveer 5/6 van de film begint hij te hakkelen. Dit probleem doet zich voor bij alle 10 de DVD's. In het begin van het hakkelen doet hij dat ongeveer om de minuut, maar naar mate de tijd verloopt wordt het steeds erger, zelf dat hij complete minuten overslaat, of dat de DVD zelfs vast slaat.

Voorheen heb ik ook een spindel van Datawrite gebruikt, precies dezelfde en deze gingen wel allemaal goed.

Mijn normale DVD speler is wel goed, omdat eerder gebrande DVD's wel goed worden afgespeeld.

Weet of kent iemand dit probleem? Ik zou graag willen weten of het aan de DVD's lag of dat de DVD speler kapot is.

Groeten,

TheSky

Verwijderd

ik heb ook een dru500a en vorige week paar datawrite dvd-r 4 speeds gemaakt en toen begon mijn dru elke x bij 99% kei hard te tikken,

dru naar sony gestuurd, en nu doet hij het weer :) ook datawrite:) alleen kan ik wel zien dat sony mn ding niet heeft opengamaakt(waranty sticker was vies enzo en dies nog precies hetzelfde en serial nr is ook dezelfde (maar ik heb wel weeer 5 nieuwe keuzes voor regio te veranderen)

mischien vind de dru500 datawrites gewoon niet leuk ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zou kunnen, bij mij brand hij wel goed, alleen de DVD speler (philips) wil de DVD's niet volledig spelen :(.
Maar ik heb een andere volledige spindel van datawrite gebrand, en totaal geen problemen. Alles ging goed. Alleen nu sinds een maandje (bij de tweede spindel volgens mij, van dezelfde order) geeft hij wel deze problemen.

Ik ga denk ik gewoon nog een spindel kopen, en kijken of het probleem blijft, zoja, dan weet ik vrijwel zeker dat mijn DVD brander kapot is.

Verwijderd

als andere merken het wel gewoon goed doen denk ik toch dat het aan de media ligt kijk eens met dvddecrypter ofzo van welke fabrikant de eerste spindle was en welke de 2e(datawrite laat nml soms gewoon door andere maken) die -r van mij zegt ie wel dat het een datawrite -r is maar by fabrikant ofzo zegt ie Princo)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm raar, ik wist niet dat datawrite dat deed. Ik kan trouwens bij DVD Decrypter nergens een optie vinden dat ik de informatie van de fabrikant van de DVD kan opvragen.

Ik heb net nieuwe DVD's besteld, Fuji, dus dan ga ik gewoon testen of het aan mijn DVD recorder ligt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM :)

Verwijderd

gewoon dvddecrypt lege dvdr erin dan iets van mode /image /write.

en dan rechts in dat grote vak staat allemaal info.
Pagina: 1