Toon posts:

cooling stand by

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer in standby zet gaat niet mijn processor ventilator uit. Volgens mij als je je comp in stand by zet kunnen gewoon alle ventilatoren uit. Zou ik met een ventilator regelaar tijdens standby gewoon de ventilator kunnen uitzetten? Of gaat het dan mis?

edit
Ik heb een aantal computers gehad waar als ik naar stand by ging de fannen ook uitgezet werden misschien ligt dit aan mobo? verder vraag ik of het KAN.
micha

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:01 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
he pc in standby zetten wil niet zeggen dat ook de fannen uitgaan.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 06:21
Je computer zorgt nog voor veel warmte, ook als die standby staat, dus fan uit is niet erg handig :)

Die andere pc's die je eerder hebt gehad zullen waarschijnlijk oudere pc's zijn, en die produceren ook veel minder warmte ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Vold op 30-10-2003 21:12 ]

Verwijderd

Jaja, nou laat die fan voor je proccessor maar lekker draaien anders kom je hier terug met de volgende vraag:

Waarom doet men pc het niet meer.!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
die andere computer is een amd 2800 dus is zelfs nieuwer dan die van mij.
maar misschien is het het verschil in moederbord. de computer waar ik het over heb is trouwens niet die waar ik nu op zit dat is de amd 2800. ik heb op die computer een amd 2400 moederbord asus a7v8x-x (lekker oud) maar misschien hebben jullie hier nix aan.

iedergeval bedankt vooor snelle replies

micha

Verwijderd

Mmh, ik weet niet of jou mobo het kan maar ik kan hem instellen op supend to ram.
Dan gooit die alles uit (zelfs de voeding) en gebruikt die alleen nog de 5volt stanby spaning om de gegevens te bewaren in zijn geheugen.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

je zou het met wat gekloot wel zo kunnen maken dat de fan van 12 volt terug schakeld naar bv 7 volt. De fan draait dan naar alle waarschijnlijkheid nog hard genoeg om de boel te koelen maar is toch stil.
Je hebt hiervoor zo'n fanadapter snoertje nodig waar al een weerstand oid inzit. Hier bouw je met behulp van het snoertje van een oud fannetje een bijpas op.
De bypass zet je op een poort op je MB die wel in SB gaat en het adapter snoertje zet je op een voedingslijn die niet SB gaat.
zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.nbkonline.nl/Temp/schema_cpufan7volt.jpg

Alles is geheel op eigen risico natuurlijk..

[ Voor 7% gewijzigd door NBK op 27-06-2006 16:24 . Reden: URL gewijzigd, URL gefixed ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Hehe denk je dat je je amd 2800+ ff passief kan koelen op standby mode ? uhh nee dus.
Dat ding wordt steeds heter natuurlijk, en op den duur zal die in temp nogwat mode schieten en valt die uit.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
nou je kan het geloven of nie dat ding schakeld alles uit als hij in standby gaat. het is zo'n standaard medion ding. die 2400 is zelf gebouwd.

bedankt voor andere replys ik zal eens kijken of het lukt

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
logisch, wat jij hier verteld is niet standby maar hibernating!!!
Hibernating zet alles uit, eerst wordt alles in het ram geladen en daarna gaat de pc uit, als je hem dan weer aanzet, start windows op met de melding "restoring session" oid..

als dat gebeurd is gaat je pc weer verder waar hij was... zelfs muziek gaat verder waar hij was gebleven (hier dan)

Verwijderd

Topicstarter
nou volgens mij niet helemaal hibernating heet ook wel slaapstand volgens mij. Dan moet je hem ook weer opstarten met de aan uit knop en duurd een tijdje omdat hij alles gaat laden. Bij stand by hoef je alleen de muis even te bewegen en dan zie je eigenlijk alleen je beeldscherm aangaan en je kann verder.
ik denk niet dat we het over het zelfde hebben

wel bedankt Micha

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:33

Croga

The Unreasonable Man

caspergt schreef op 30 oktober 2003 @ 22:19:
Hehe denk je dat je je amd 2800+ ff passief kan koelen op standby mode ? uhh nee dus.
Dat ding wordt steeds heter natuurlijk, en op den duur zal die in temp nogwat mode schieten en valt die uit.
In Standby mode doet de processor in principe nagenoeg niets.... Het geheugen wordt onder stroom gehouden, de rest van de PC gaat net zo uit als wanneer hij uit staat... De proc staat slechts te wachten op een signaal dat hij weer wat moet gaan doen. Dus ja, de proc is makkelijk passief te koelen.
Mijn MSI KT4-Ultra zet ook lekker alles uit in stand-by mode, en mijn processoren zijn er nog nooit slechter van geworden. Aan de andere kant blijft de casefan van mijn shuttle SS51g wel gewoon draaien in standby mode....

Ofwel; Hoe het precies zit, weet ik zo echt niet.....

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Als je de cpu fan uit wilt zetten in standby modes, dan moet je eens kijken of je de optie "cpu fan in standby"hebt bij power managment ( in de bios ) die zet je dan op "off" en dan gaat ie uit in de standby....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Je moet geloof ik S3 mode selecteren in het bios voor deze versie van standby. Alles zal dan uitgaan, zelfs de fan van je voeding. Je voeding houd dan wel stroom op de 3.3 volt en 5 volt lijn geloof ik waardoor je mem onder stroom blijft staan en zo alles uit kan.

Je cpu is dan naar mijn idee ook uit, hij maakt geen warmte meer namelijk; een cpu werkt maar op 1 voltage, en al is die nog zo idle hij verstookt toch wel wat. En dat zou teveel zijn voor een coolertje.

Als je computer stanby gaat op S1, en je cdspelers kunnen nog open en dicht en je coolers draaien, lekker laten draaien... anders moet je straks de PMG faq gaan lezen...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1