Toon posts:

[XP] starten duurt lang dankzij virusscanner (norton)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had vanmiddag een virus (is nu weer opgelost) dit virus was erop gekomen omdat ik antivirus er een week geleden af had gehaal omdat windows ineens heel langzaam opstartte. na het deiinstalleren van norton was het probleem verholpen maar nu heb ik dus weer het zelfde probleem. Na dat windows is gestart gebeurd er een heletijd niets en dan pas komt dat rare muziekje en de pictogrammen in de taakbalk..

heeft iemand een oplossing voor deze vertraging. ik heb al bootvis geprobeerd maar ook deze kon de situatie niet verhelpen. ik heb ook hier nog gezocht maar een echt oplossing kom ik niet tegen alleen mensen die een andere virus scanner aanraden, maar ik wil gewoon norton houden dat moet toch ook kunnen draaien onder XP

TrancePower

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Kijk eens met msconfig wat er allemaal meeboot met Windows..

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 14:54
Dit is een bekent probleem van Norton.

Check deze post

Norton nis 2003 veroorzaakt fout

Verwijderd

Topicstarter
waar het aan lag wist ik ook al maar wat je er aan moet doen niet en dat topic is uit julli en daar zitten ze met zn allen te hopen op een update, maar ik heb alle updates gedaan dus die ene update bestaat nog niet. wie heeft er nou een echte oplossing??

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Ga gewoon over op Panda AntiVirus Titanium of Premium. Deze vreet veel minder resources dan Norton. Lees ook een dit topic: Beste AV software.

Profile

Verwijderd

Godjira schreef op 31 oktober 2003 @ 18:43:
Ga gewoon over op Panda AntiVirus Titanium of Premium. Deze vreet veel minder resources dan Norton. Lees ook een dit topic: Beste AV software.
Dat is geen oplossing..
Daarnaast zijn er veel AVs die beter zijn dan Panda imo.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:58
jazz schreef op 30 oktober 2003 @ 20:13:
Kijk eens met msconfig wat er allemaal meeboot met Windows..
XP heeft geen msconfig. Wel iets vergelijkbaars. :P

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
DjGeRo schreef op 31 oktober 2003 @ 18:48:
[...]

tja, en het heet ook nog msconfig B)

http://support.microsoft....kb/articles/q310/5/60.asp

[ Voor 38% gewijzigd door avon op 31-10-2003 18:51 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:46:
[...]

Dat is geen oplossing..
Daarnaast zijn er veel AVs die beter zijn dan Panda imo.
Ik wil niet veel zeggen, maar Panda haalde mooi wel 5 virussen weg van mijn PC die Norton dus eerder nooit gevonden heeft. Vind ik toch erg netjes. Van die 5 virussen kon Panda er mooi wel 4 uit de file die het bevatte verwijderen en bij die andere zorgde hij voor een blokkade van de file. Norton heeft bij mij altijd virussen die ik kreeg in Quarintine gezet en kon NOOIT eens een virus uit een file verwijderen. MC Afee heeft jaren geleden al voor mij afgedaan. Mijn ervaringen met Panda zijn echt perfect.

Profile

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Jawel hoor, bij mij start ie nog gewoon msconfig op

[ Voor 15% gewijzigd door Azer op 31-10-2003 21:29 ]

Verwijderd

Godjira schreef op 31 oktober 2003 @ 18:56:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar Panda haalde mooi wel 5 virussen weg van mijn PC die Norton dus eerder nooit gevonden heeft. Vind ik toch erg netjes. Van die 5 virussen kon Panda er mooi wel 4 uit de file die het bevatte verwijderen en bij die andere zorgde hij voor een blokkade van de file. Norton heeft bij mij altijd virussen die ik kreeg in Quarintine gezet en kon NOOIT eens een virus uit een file verwijderen. MC Afee heeft jaren geleden al voor mij afgedaan. Mijn ervaringen met Panda zijn echt perfect.
Mja, voor een gewoon usersys is 5 best veel, maar het zegt toch niet alles imo.
Ik heb niet zo'n heel grote collectie, maar NAV vindt 2000 virussen meer dan Panda..

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 21:32:
[...]

Mja, voor een gewoon usersys is 5 best veel, maar het zegt toch niet alles imo.
Ik heb niet zo'n heel grote collectie, maar NAV vindt 2000 virussen meer dan Panda..
Ja, maar als Norton ze niet ook detecteerd... en panda wel, dan liever een scanner die alles wat hij in de lijst heeft staan ook detecteerd dan een scanner die een groot deel gewoon niet eens detecteerd terwijl ze wel in de lijst staan.

Profile

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
[...]

Jij bent in de war met win2000. Die heeft geen msconfig 8)

Voor de TS: update je drivers, vooral je chipset drivers, zorg dat alles de laatste versie is. Kijk dan of het probleem nog steeds aanwezig is. En post je bevindingen :)

Verwijderd

ok...

OOk ik heb dat probleem gehad, en ik heb het opgelost na maanden zoeken, de oplossing kwam nadat ik Xp de opdracht gaf een bootlog te maken, daaruit kwam naar voren dat me netwerkkaart zocht naar een ip adres en na 1 minuut besloot zelf 1 aan te maken. dat was bij mij de "1 minuut freeze" als ik in windows kwam....

ik gaf me netwerk kaart een vaste ipadres 192.168.100.102 , subnetmasker is 255.255.255.0 , standaardgateway is : 192.168.100.102 voorkeurs DNS server is 195.96.96.97 , alternatieve DNS server is 195.96.96.33. ( je komt erin door start>> verbinding maken>> laat alle verbindingen zien >> LAN verbinding rechtermuisknop eigenschappen >> dubbelklik internetprotocol (tcp/ip)>> viola !!

dit zijn allemaal adressen die speciaal voor een thuisnetwerkje zijn....

hierna was ie bijna direkt klaar (4 sec ipv 1 minuut) om te gebruiken als ik windows Xp binnenkwam.

try it :Y)

NB. ik had toen NIS 2003 en een kabelmodem, wie dit ook heeft zal heel wat hieraan hebben, van de anderen ben ik niet zeker......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat laatste idd gedaan en het werkte. maar ik kwam internet niet meer op dus ik denk dat ik ff de getalletjes na moet kijken maar ik ga zo weg dus ik heb de boel maar weer ff terug gezet

Alsnog bedankt voor de hulp

PS
ik heb ook kabel en ik had het probleem bij NAV 2003 en NAV 2002

Verwijderd

je had de LANverbinding moeten wijzigen en NIET je internetverbinding, daar moet je vanaf blijven..... lees nog een keer mijn stappen door en dit probleem had ik alleen bij NIS 2003, NIS 2002 doet het perfekt zonder aanpassingen.......

ik heb 1 lanverbinding + 1 internetverbinding, ff recht op de man af vraag: heb jy wanadoo cable? en 2 verbindingen zoals ik net zei? ze werken samen als 1 verbinding. heb je misschien een netwerkje met andere puters of net als ik maar 1 puter?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 14:18 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 18:08

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 23:08:
ok...

OOk ik heb dat probleem gehad, en ik heb het opgelost na maanden zoeken, de oplossing kwam nadat ik Xp de opdracht gaf een bootlog te maken, daaruit kwam naar voren dat me netwerkkaart zocht naar een ip adres en na 1 minuut besloot zelf 1 aan te maken. dat was bij mij de "1 minuut freeze" als ik in windows kwam....

ik gaf me netwerk kaart een vaste ipadres 192.168.100.102 , subnetmasker is 255.255.255.0 , standaardgateway is : 192.168.100.102 voorkeurs DNS server is 195.96.96.97 , alternatieve DNS server is 195.96.96.33. ( je komt erin door start>> verbinding maken>> laat alle verbindingen zien >> LAN verbinding rechtermuisknop eigenschappen >> dubbelklik internetprotocol (tcp/ip)>> viola !!

dit zijn allemaal adressen die speciaal voor een thuisnetwerkje zijn....

hierna was ie bijna direkt klaar (4 sec ipv 1 minuut) om te gebruiken als ik windows Xp binnenkwam.

try it :Y)

NB. ik had toen NIS 2003 en een kabelmodem, wie dit ook heeft zal heel wat hieraan hebben, van de anderen ben ik niet zeker......
Werkt dit geintje toevallig ook in andere windows versies (bv Win ME), en zoja hoe doe ik dat dan, alvast bedankt voor degene die t antwoord heeft

Verwijderd

Pendaco schreef op 01 november 2003 @ 15:28:
[...]

Werkt dit geintje toevallig ook in andere windows versies (bv Win ME), en zoja hoe doe ik dat dan, alvast bedankt voor degene die t antwoord heeft
Dit is geen full-proof oplossing.
Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij dit niet werkt.

But try and find out.

Je zit hier op een tweakers forum, het is de bedoeling dat je zelf ook wat probeert.
Schijf desnoods de oude instellingen op.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 18:08

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 15:34:
[...]

Dit is geen full-proof oplossing.
Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij dit niet werkt.

But try and find out.

Je zit hier op een tweakers forum, het is de bedoeling dat je zelf ook wat probeert.
Schijf desnoods de oude instellingen op.
ja dat snap ik en ik ben ook niet te beroerd om zelf dingen uit te proberen, maar dit forum is er toch ook om mekaar te helpen dacht ik zo.
Daarnaast is mn enige probleempje dat ik niet weet hoe ik hier kom:
"je komt erin door start>> verbinding maken>> laat alle verbindingen zien >> LAN verbinding rechtermuisknop eigenschappen >> dubbelklik internetprotocol (tcp/ip)>> viola !! " (dan bedoel hoe ik hier kom met win ME

Verwijderd

Ik ben laatst overgestapt van Norton Internet Security 2003 naar Avast 4 en ZoneAlarm.
Opstart was 1 minuut sneller dan met NIS :)

Ik gebruik nu ook geen ZA meer, omdat mijn router nu als firewall dienst doet, scheelt ook weer.

NAV is goed, maar ik heb al legio problemen met snelheid gezien.
Sinds ik Avast gebruik heb ik geen vertraging meer bij het opstarten. Bovendien komt Avast als één van de betere gratis antivirus-software uit de bus. ;)
Pagina: 1