Toon posts:

Mythtv / Freevo icm hardware (matrox g200 of hauppage pvr)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van een wat oudere computer (PII 550 Mhz/512 SDRAM) een vcr/tv/mp3/dvd speler maken. Ondanks dat ik heb begrepen dat dvd's onder linux nog geen suc6 zijn, wil ik het toch oner linux (rh9) doen. Nou leken Mythtv en Freevo mij 2 goede optie's, heeft iemand hier ervaring mee (negatief/positief)?
Graag zou ik ook hardwarematig de films encoden, is de matrix G200 hier een goede kaart voor? En is deze ook goed qua beeldkwaliteit? Volgens de specificatie's wel, alleen praktijk en theorie liggen soms wat ver uit elkaar. Want aan de andere kant wordt een hauppauge pvr ook aangeraden, alleen die is 4 prijsklasses hoger. Heeft iemand hier tips over/ervaring mee?

Verwijderd

Nou, ik heb een beetje ervaring met mythtv. Het is redelijk lastig te installeren en het voelt aan als een work-in-progress. Het idee is wel stoer.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ik weet niet wat er mis zou zijn met dvds onder linux? Bij mij werkt t allemaal zoals t moet iig. En ik neem aan dat je decoden bedoelt? Daar kan ik je helaas niet mee helpen, ik geloof dat als je xv als videodriver gebruikt je hardwarematige versnelling gebruikt...

Ik begrijp verder dat je G200 blijkbaar video-in heeft? Volgens mij is de G200 in hoofdzaak een VGA-kaart, en die PVR-kaart alleen een tv-kaart, niet echt concurrenten dus.

Denk trouwens dat je op zich redelijke kwaliteit zult krijgen, alleen opnemen zou wel eens stroef kunnen gaan, p3 500 is nu eenmaal niet echt veel om realtime te encoden, en timeshfting kun je wel helemaal vergeten denk ik.

[ Voor 1% gewijzigd door moto-moi op 31-10-2003 08:44 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
smokalot schreef op 30 oktober 2003 @ 19:54:
ik weet niet wat er mis zou zijn met dvds onder linux? Bij mij werkt t allemaal zoals t moet iig. En ik neem aan dat je [b]de/b]coden bedoelt? Daar kan ik je helaas niet mee helpen, ik geloof dat als je xv als videodriver gebruikt je hardwarematige versnelling gebruikt...

Ik begrijp verder dat je G200 blijkbaar video-in heeft? Volgens mij is de G200 in hoofdzaak een VGA-kaart, en die PVR-kaart alleen een tv-kaart, niet echt concurrenten dus.

Denk trouwens dat je op zich redelijke kwaliteit zult krijgen, alleen opnemen zou wel eens stroef kunnen gaan, p3 500 is nu eenmaal niet echt veel om realtime te encoden, en timeshfting kun je wel helemaal vergeten denk ik.
De Matrox kaart is de volgende : Matrox Marvel G200 (AGP videokaart met TV in & uit) met dus ook een tv-in en een encoder (mjpeg). Er is in principe niets mis met dvd's onder linux, alleen las ik o.a. in c't magazine dat de functie's nog vaak te wensen over lieten. Maar dat mag idd geen probleem vormen.
Wat dat time-shifting en realtime encoden betreft, dat kan dus worden opgevangen door die mjpeg dan wel mpeg2 encoder die op een van de kaarten zit. Waardoor het wel met die eisen kan......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:52:
Nou, ik heb een beetje ervaring met mythtv. Het is redelijk lastig te installeren en het voelt aan als een work-in-progress. Het idee is wel stoer.
Daarom wil ik het ook in elkaar zetten:) Maar het is je dus wel gelukt? Heb je nog grote nadelen/gebreken gevonden?

Verwijderd

Ik heb zonder echt veel problemen Freevo werkende gekregen onder debian testing/unstable.
Het betreffende systeem is een PIII 450 met 128 MB sdram @ 100 mhz en met een Asus V3800 TVR (Riva TnT² 32 MB ram)

Enkel TV kijken via TV-in lukt nog niet.
Ik heb RivaTV installed en krijg beeld met xawtv (command om het te doen werken : xawtv -noxv -nodga), maar dat beeld hangt vast na enkele minuten, tot dat ik de grote van het venster verander, dan gaat het terug verder...
Met TVtime en mplayer ben ik er nog niet in geslaagd beeld te krijgen :(

DVD, VCD en MP3's gaan perfect.
Tot dat ik de modules van rivaTV laadt, dan krijg ik geen beeld meer uit video files :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 20:12:
[...]Daarom wil ik het ook in elkaar zetten:) Maar het is je dus wel gelukt? Heb je nog grote nadelen/gebreken gevonden?
Ja, met wat precompilede rpms voor mandrake. Dat klinkt simpel, maar je moet ook wat postconfiggen en de uitleg is niet geweldig. Intro: je hebt een mysql server om allerlei data op te slaan; je hebt een mythtv-backend die al het werk verricht; en je hebt een frontend - de GUI. Tip: wanneer je de tv-kanalen insteld gaat hij programmagegevens downloaden en dat duurt heel lang - niet afbreken dus. Verder is het zaak de HOWTO helemaal door te lopen.
Nadelen zijn de bugs (crashes af en toe), alle voor mij onnodige toeters en bellen (ik wil alleen opnemen) en dat de interface via X is en niet via command-line. Gevolg van dat laatste is bijvoorbeeld dat ik geen flauw idee heb hoe ik de goede mixerinstellingen kan laten laden vlak voordat de opname begint.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 08:33
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 20:12:
[...]

Daarom wil ik het ook in elkaar zetten:) Maar het is je dus wel gelukt? Heb je nog grote nadelen/gebreken gevonden?
Ik draai sinds een paar maanden mythtv, zonder noemenswaardige problemen,
De install onder gentoo vond ik wel meevallen ( je moet alleen ff kijken of je de deps allemaal hebt).

Ik draai eigenlijk vanaf het begin de cvs versie , plus nog een aantal patches.
heb zelf een gaim plugin inelkaar gezet die op de osd van mythtv laat zien wie zich heeft aangemeld.

verder zou ik aanraden als je van plan bent om mythtv te installen bij de tv, mythweb te installeren , kun je via netwerk inloggen op je box om em te programmeren ..

cd /pub && more beer

Pagina: 1