[winxp] profielen totaal beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Aangezien een beschadigd profiel een rare werking van Windows kan veroorzaken en ik bepaalde vreemde problemen had, wilde ik mijn account met beperkte rechten eens wegmieteren om deze prompt te vervangen door een nieuw account.

Wat schetst mijn verbazing echter: de gebruikers zijn niet te verwijderen. Bovendien is er een ander probleem: kijk ik bij Groups onder 'Members', dan staan daar alleen icoontjes van users die lid zijn van die groep. De user names ontbreken daar dus. Het omgekeerde geldt voor kijken onder 'Member of' bij het profiel van een user.

Klaarblijkelijk is dit de oorzaak voor de reden van ik het gebruikersprofiel niet kan verwijderen. De profielen werken echter wel, want alle instellingen worden behouden.

Wat is er nu aan de hand??? Alvast bedankt!!

• TromboneFreakus
Niemand??

Verwijderd

Al geprobeerd als local admin om de profiles te verwijderen??

Lijkt wel of je SID een beetje naar de klote is

• TromboneFreakus
Onder de account 'Adminitrator' (built-in) is er hetzelfde probleem als onder mijn 'normale' admin account.

Op zichzelf werkt het wel om nieuwe gebruikers aan te maken, maar ook zij zijn niet lid van een groep en dus heeft geen enkele groep een lid (dat is overigens wel logisch).

Maar hoe los ik dit nu op? Want het lijkt me zeker niet veilig, dat mijn users niet lid zijn van een groep met beperkte rechten....

Verwijderd

als je een lokale user aanmaakt wordt die altijd lid van de Users group (met beperkte rechten dus) als je dus een nieuwe admin wil aanmaken zal je de user ook in de administrator groep moeten zetten.

als je het probleem hebt dat dit niet gebeurd (dat een user niet lid wordt van groep) dan zet je ze toch even handmatig in de juiste groep..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 10:02 ]