PC Opstarten -> No signal input

Pagina: 1
Acties:

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 13:22
Ik zet vandaag mijn pc aan, en mijn beeldscherm vindt dat hij geen beeldsignaal krijgt. Ik krijg dus de melding No Signal Input.
Wat ik al heb geprobeerd:

- Geluidskaart eruit.
- AGP Videokaart eruit -> PCI videokaart erin.
- beide ddr reepjes eruit gehaald en per 1 opgestart (heb helaas geen extra reepje ddr om te testen)
- Andere pc op monitor aangesloten om er zeker van te zijn dat het niet aan de monitor of monitorkabel ligt.

Allemaal met hetzelfde teleurstellende resultaat.

Ik vraag me af wat er nu precies is afgestorven, moederbord? Voeding? Beide ddr reepjes stuk? (lijkt me sterk maargoed) PC gaat dus wel aan, krijgt stroom, ventilators in voeding en op processor draaien en de harde schijf en cdroms lijken ook te draaien.

Verder nog suggesties?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Krijg je ook geen post-beeps? piepjes???

Zo niet, kan het aan de cpu of mobo liggen.

[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 30-10-2003 19:14 . Reden: toevoeging ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 15:28
Probeer de bios eens te resetten.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Pauwl
Helaas geen piepjes, niets. Ik denk zelf dat het een keer niet goed is gegaan met een stroomuitval (hebben we een paar keer gehad).

Ik wou sowieso binnenkort mijn pc gaan upgraden, maar dan nog is het zonde, had hem wel als server in willen zetten (of als ik zeker weet dat het het moederbord is een 2e handsje kopen oid).

Wat nog zuurder is, is dat ik zaterdag zou gaan gamen met m'n collega's :( :'(

edit: ik zet na een half uur m'n pc weer, met alleen de voeding en vga erin en hij start op, dus ik dacht _/-o_

Die illusie stopte snel toen ik weer alles erin deed en hem weer opstartte.... nu weer met alles eruit niet opstarten.

Update: PC gaat nu wel aan, meldde me dat er slechts 256mb geheugen inzat, terwijl er 2 x 256 inzit. Reepjes verwisseld, nu wel weer 512mb. Echter doet mijn toetsenbord niets en ik krijg de melding:

Secondary master - ATAPI incompatible
Secondary slave - ATAPI incompatible

Hier zitten dus 2 cdrom spelers op aangesloten, dus ik had ze losgekoppeld. Stroom eraf, hele ide kabel maar van mijn controller losgemaakt. Nog steeds dezelfde melding.

Ik heb echt geen idee meer wat dit is, is nu het moederbord (deels?) overleden? Anders zal ik morgen eens kijken of ik nog een goedkoop bordje op de kop kan tikken.

[ Voor 62% gewijzigd door Pauwl op 30-10-2003 21:41 ]

• Pauwl
edit: quote is niet handig, edit wel |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Pauwl op 30-10-2003 19:47 ]

• Pauwl
Ok, naar alle waarschijnlijkheid is dus mijn moederbord verrot.
Ik wil nu dus een niet al te duur bordje kopen zodat ik er toch gewoon mee kan werken tot ik een nieuwe pc heb.
Is een asus A7V8X wat? Er moet pc2100 geheugen en een athlon 1600+ in. Kan dat zonder meer? Is maar 65 euro bij mycom dus dan sjees ik daar wel ff heen vanmiddag :)
Pagina: 1