UDMA in xp

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• whimp
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
Het is de tweede keer dat ik het vraag maar kom er zelf niet uit. Krijg in xp de Udma mode niet hoger dan 1, zet ik de mode hoger dan 1 dan start xp niet meer op. Als ik opstart in van een knoppic linux cd, kan ik tot udma 3 gaan. Weet bijna 100% zeker dat het dan niet meer aan de ide kabel ligt. Heb natuurlijk de nieuwste drivers gedownload van via. Ook heb ik service pack 1 inmiddels geinstaleerd. Wie weet de oplossing. Geen van de drie websites [maxtor, microsoft, via] heeft nuttige info. Het meest vreemde is dat mijn dvd op udma 2 en mijn cd brander multi word dma mode 2 draait.

Asus A7V8X-X mobo
Maxtor 60 gig hd (ondersteunt udma dus wel)

Verwijderd

whimp schreef op 30 oktober 2003 @ 19:01:
Het is de tweede keer dat ik het vraag maar kom er zelf niet uit. Krijg in xp de Udma mode niet hoger dan 1, zet ik de mode hoger dan 1 dan start xp niet meer op. Als ik opstart in van een knoppic linux cd, kan ik tot udma 3 gaan. Weet bijna 100% zeker dat het dan niet meer aan de ide kabel ligt. Heb natuurlijk de nieuwste drivers gedownload van via. Ook heb ik service pack 1 inmiddels geinstaleerd. Wie weet de oplossing. Geen van de drie websites [maxtor, microsoft, via] heeft nuttige info. Het meest vreemde is dat mijn dvd op udma 2 en mijn cd brander multi word dma mode 2 draait.

Asus A7V8X-X mobo
Maxtor 60 gig hd (ondersteunt udma dus wel)
al geprobeerd gewoon je ide controllers + schijven + cd/dvd drives uit je hardware te flikkeren (hardware.. als in schermpje in configuratiescherm) en opnieuw op te starten?

heeft bij mij geholpen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Hangt ie alleen aan een kabel?
Is het wel een ATA100/133 kabel?
Zit je kabel wel goed om?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Handiger is om je vorige topic gewoon even te kicken. Nu krijg je wéér dezelfde reacties.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klopt :)

Dit topic is gesloten.