Videokaart ruilen

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 15:22
Ik heb een vraagje, Ik heb een tijdje geleden een Geforce fx5900 ultra gekocht. Ik was al een hele tijd aan een nieuwe toe, en ik was al heel lang aan t wachten. Eerst zou ik de NV30 kopen, maar die bleek dus enorm tegen te vallen, toen eindelijk de fx5900 uitkwam, heb ik hem gekocht. (ongeveer 2 maanden geleden)

Maar direct toen ik hem besteld had, zag ik opeens reviews met dat de drivers slecht waren, hij geen goede dx9 ondersteuning had. Sommige mensen zeiden dat ik toch beter een radeon had kunnen kopen, en andere zeiden dat ik een prima kaartje had.

Maar nu heb ik toch het gevoel dat ik met mijn domme kop een miskoop heb begaan. En dus wilde ik aan jullie vragen of het normaal is dat je aan een winkel vraagt of je hem nog zou kunnen ruilen. De radeon die ik wil is nu iets duurder, dus ik zou nog aan het bijbetalen komen, maar ik denk dat het verder geen verlies is voor die winkel, maar doen ze zoiets zomaar ?

En als ik het toch moet proberen, hoe kan ik dat t beste aanpakken ??
Moet ik dan iets erin zetten van dat Nvidia de laatste tijd tegenvalt, ook met die benchmark cheats enzo ? Ik ben eigelijk altijd "trouw" aan Nvidia gebleven, maar nu hebben ze het toch wat mij betreft verneukt...

en 550 euro is daarintegen best veel geld ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Dashinuke op 30-10-2003 18:58 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat hangt af van welke winkel, en hoeveel dagen zij een omruil-garantie bieden.
Maar ik schat je kansen vrij laag in, aangezien zij waarschijnlijk geen moeite
willen doen om een gebruikt kaartje terug te nemen.

• Dashinuke
Nee, daar was ik dus al bang voor ...
Ik ben ook echt weer dom geweest, en ik wacht er 2 maanden mee :(

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09
Wat valt er allemaal onder de garantie? Misschien kun je 'm terugbrengen met "Hij voldoet niet aan mijn verwachtingen"?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

zet je hem toch in vraag en aanbod... krijg je er nog iets voor...

• Dashinuke
ik heb hem gekocht bij http://www.empc.nl/
ik zal daar eens kijken.

Maar kan ik idd niet zoiets zeggen van "hij werkt niet op mijn systeem zoals ik verwacht had" ?

Maarja, ook weer dom dat je 2 maanden nodig hebt om daarachter te komen ...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Nou ja,
opzich is dat toch een goed kaart??

Je moet zelf kijken of je hem goed vind of niet,
en of hij goed presteert.

Als je gaat vergelijken met andere kaarten zijn er altijd wel
dingen waar de geforce minder goed is dan de radeon.
Maar nogmaals, het is een snel kaartje, en ik zie geen reden
waarom je hem zou willen ruilen voor een radeon.

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
als je met dat verhaal daar aan komt word het heel moeilijk.
want je heb geen miskoop gedaan.
die kaart is wel goed, prima zelfs.
een radeon 9800 pro is ook heel goed ja.
heeft ook iets betere dx9 ondersteuning.
maar of je hem daarom ineens moet ruilen.
ik denk dat je in games er niets van merkt.

IdieAloth

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb nog 2 Western Digitals 120 GB 2 MB die niet aan mijn verwachtingen voldoen en die ik liever om zou willen ruilen tegen de 8 MB versie............ kortom, zoiets overkomt iedereen weleens en geen enkele leverancier zal genegen zijn je na 2 maanden de volle mep voor de kaart terug te geven.

Inmiddels zal de (in- en verkoop)prijs ook gedaald zijn dus wordt het voor de leverancier nóg onaantrekkelijker. Daarnaast is het nu een gebruikt artikel wat in principe voor een goede winkel niet als nieuw te verkopen is en gebruikt vind je niet vaak in een winkel.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Erkandude + NakedOne_NL30
edit:
Willen jullie mij (en veel anderen) een groot plezier doen door NIET half in je posting te enteren? Het scherm waarin je je boodschap tikt heeft nog heel veel ruimte en je kunt ZONDER enter doortypen.

Af en toe een blanke regel ertussen (nieuwe alinea) is ook wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 30-10-2003 19:21 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Ikzelf had net zo'n gevoel bij m'n GeForce FX5600 ultra, en achteraf ben ik blij dat ik hem (1,5mnd na aankoop) ingeruild heb voor een Radeon9600PRO. Overigens was het echt pure mazzel dat ik m'n geld nog terug kreeg, lag meer aan m'n goede relatie met die winkel, dan aan die winkel. Meestal staat er 8 dagen of 1 week "nadenk" tijd voor een aankoop. En daarna heb je geen poot om op te staan als het niet bevalt. En als het ding stuk gaat, heb je wel garantie, maar dan krijg je vrolijk weer dezelfde. Je kan misschien met een verhaal aankomen

"mij was beloofd dat ik halflife 2 er héél mooi op kon gaan spelen, alleen uit anantechs benchmarks blijkt nu dat hij véél langzamer gaat. Ik weer er zelf niks van, maar die radeonofzo was er toen ook, waarom heb ik die toen niet gekregen? (laat benchmarks printje zien van internet).

• Flippie Flink
  • Laatst online: 13:17
Het is toch geen slechte kaart? Misschien iets minder dan de radeon 9800 maar om dan meteen van een miskoop te spreken....

• Dashinuke
Ik heb nog 2 Western Digitals 120 GB 2 MB die niet aan mijn verwachtingen voldoen en die ik liever om zou willen ruilen tegen de 8 MB versie............ kortom, zoiets overkomt iedereen weleens en geen enkele leverancier zal genegen zijn je na 2 maanden de volle mep voor de kaart terug te geven.
Ze hoeven voor mij echt niet de oude prijs nog te gaan tellen, ik wil er zelf nog wat bij doen voor het eventuele werk wat ze ermee hebben.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
amai ik zou content zijn met zo ne Geforce FX 5900. Volgens mij is dat echt geen miskoop hoor. Dat is toch een megasnelle kaart. Ik zou men RADEON 9800SE wel willen wisselen tegen zo'n kaart lol.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voorop gesteld dat je iig op het moment er geen recht op hebt, maar je kan het altijd proberen.

* Glashelder bracht een schijf terug na 3 maanden en kreeg gewoon het aankoopbedrag terug, geen probleem _/-\o_

Cliche: Nee heb je, ja kun je krijgen :*)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Uhm zover bekent cheat nvidia met de laatste drivers niet en doet die maar enkele fps minder als de 9800 pro. Ook de beeldkwaliteit is idem aan dat van de 9800 pro dus vraag me serieus af waarom je wilt ruilen.
Bedenk wel dat je er echt niet veel mee vooruit gaat en al helemaal als je moet bijbetalen voor een 9800 kaart.
Probeer de forceware 52xx serie driver eens die is echt toppie.
_/-\o_

• NakedOne_NL30
je laat je dus leiden door een klein stukje prestatie verschil.
wat in mijn ogen onzin is. alle games doen het erop, en heel goed.
bij ons zou je dus niet aan moeten komen in ieder geval.
hoewel het dus komplete onzin is, je kan het proberen.
ik ben wel nieuwschierig wat ze gaan zeggen daar.

IdieAloth

• Dashinuke
1) ik hoef het geld nieteens terug, ik heb liever een andere kaart waar ik desnoods ook nog voor bij moet betalen, en eventueel nog wat extra's

2) aan de ene kanten hoor ik steeds dat Nvidia grof verloren heeft, geforce een slechte dx9 ondersteuning heeft, en dat het oa ook in hl royaal te kort komt dan de radeon. Ik heb toen geen posititeve reacties over Nvidia gehoord. Helaas weet ik er zelf niet zo royaal veel vanaf, en ga ik dus vanuit van dingen die op tweakers staan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Un-X-PecteD schreef op 30 oktober 2003 @ 19:16:
Ze hoeven voor mij echt niet de oude prijs nog te gaan tellen, ik wil er zelf nog wat bij doen voor het eventuele werk wat ze ermee hebben.
In het meest gunstigste geval kun je hooguit 75% van de huidige inkoopprijs krijgen. Met veel geluk misschien zelfs 75% van de aankoopprijs.

Tel daar bij op de extra € die je kwijt bent en ga dan eens voor jezelf na wat die nieuwe kaart jou heeft gekost.

Ga eens NIET af op testen want die zijn morgen al door een ander achterhaald.

Kijk ZELF eens:
Is het beeld goed? Loopt een game lekker? Heb je geen uitvalproblemen? Nou, dan kun je heel erg tevreden én blij zijn met je kaart. De beste tester ben jezelf.

ARME AOW’er

• NakedOne_NL30
het verschil is heel klein met prestaties.
en wat dx9 betreft, het is wat langsamer.
en daar merk je in testen wel wat van, maar in games zo goed als niet.
dus wat ze zeggen valt mee, een echte radeon liefhebber zou wel zo praten ja.
ga maar is wat testen lezen hier en daar, dan zie je dat je wel een top kaart in handen hebt. en waar je voorlopig ook wel mee verder kan.
ga je voor eigen smaak, of laat je leiden door andere.
het is maar wat je wilt.

IdieAloth

Verwijderd

vergeet ook niet dat die halflife 2 benchmarks gebaseerd zijn op een beta versie EN dat hij nog niet geoptimaliseerd was voor nvxx chipsets maar alleen nog voor ati chipsets.. dus ga er maar vanuit dat de uiteindelijke speelervaring tussen een fx en een radeon niet zo gek ver uit elkaar gaan liggen

Verwijderd

ik zou hem niet om ruilen, lees de reviews is door, hij doet een beetje onder in AA en AF maar voor de rest heb je een toppertje hoor.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:40:
vergeet ook niet dat die halflife 2 benchmarks gebaseerd zijn op een beta versie EN dat hij nog niet geoptimaliseerd was voor nvxx chipsets maar alleen nog voor ati chipsets.. dus ga er maar vanuit dat de uiteindelijke speelervaring tussen een fx en een radeon niet zo gek ver uit elkaar gaan liggen
Voor zover ik weet loopt de Radeon op een standaard pad en loopt de FX op een speciaal voor de FX gemaakt pad?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Zotn_Dré schreef op 30 oktober 2003 @ 19:18:
amai ik zou content zijn met zo ne Geforce FX 5900. Volgens mij is dat echt geen miskoop hoor. Dat is toch een megasnelle kaart. Ik zou men RADEON 9800SE wel willen wisselen tegen zo'n kaart lol.
Je weet het hé, je kan hem wisselen tegen de mijne en ik betaal nog wat bij als je per se ATI wil...

(haal meer dan 30000 Aquamarks & 4000 3D marks ermee)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Die kaart moet je echt houden joh. Ik ben er juist beetje jaloers op met m'n FX 5600, die ik zelf ook niet slecht vind. Gewoon houden. Kan je nog jaren mee door.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

OMG@AV.

Ik heb veel gezien in mijn leven, maar check deze eens:
Het is de afnemer verboden gedurende de looptijd van de overeenkomst om binnen zes maanden na beëindiging van de opdracht en/of de overeenkomst met Empc Solutions een overeenkomst met door Empc Solutions ter beschikking gestelde medewerkers en/of met medewerkers van Empc Solutions aan te gaan of deze medewerkers op enigerlei andere wijze voor hem werkzaam te doen zijn, zulks direct of indirect en al dan niet tegen betaling, anders dan met uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Empc Solutions.

15.2. Voor iedere overtreding in het bepaalde verbeurt de afnemer aan Empc Solutions een boete, welke niet voor rechterlijke matiging vatbaar is en overeenkomt met een bedrag gelijk aan het op dat tijdstip bij Empc Solutions geldende hoogste uurtarief, vermenigvuldigd met het getal 1040 (zijnde 26 weken van 40 uur per week).
In de AV krijg je als koper verdorie gewoon een concurrentiebeding naar je hoofd geslingerd, hoe bedoel je ver, diep en grof over de streep heen :X 8)7 Dan ook nog de dwingendrechtelijke matigingsbevoegheid van de rechter uitsluiten (wat dus helemaal niet kan) en je weet dat je bij deze toko NOOIT meer wat moet bestellen. De zorg voor je AV tekent wat mij betreft je houding richting je klant.

Ik zit nu nog uit te huilen van deze AV ;(

• Dashinuke
Nouja ik heb in ieder geval in dit topic meer positieve reacties over de fx gelezen dan in de laatste 20-30 nvidia,ati,geforce,radeon newsposts/revieuws.

Door die topics had ik het gevoel alsof ik de enige was die een fx had... Bedankt! :)
sjek schreef op 30 oktober 2003 @ 19:21:
Probeer de forceware 52xx serie driver eens die is echt toppie.
_/-\o_
ik heb (hoe kan het ook anders) ergens eens gelezen dat de 44.03 een betere driver was dan de 5x.xx drivers die tot nu toe waren uitgekomen, maar dat waren ook beta's. ik ga die van jouw eens proberen, maar welke driver heb je pcies ??

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

52.16 waarschijnlijk, dat zijn de laatste forceware WHQL drivers. Bij mij werkten deze drivers alleen niet geweldig, maar ik heb dan ook nog een 'oude' Geforce4 Ti4400...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wekkel schreef op 30 oktober 2003 @ 19:57:
OMG@AV.

Ik heb veel gezien in mijn leven, maar check deze eens:

[...]

In de AV krijg je als koper verdorie gewoon een concurrentiebeding naar je hoofd geslingerd, hoe bedoel je ver, diep en grof over de streep heen :X 8)7 Dan ook nog de dwingendrechtelijke matigingsbevoegheid van de rechter uitsluiten (wat dus helemaal niet kan) en je weet dat je bij deze toko NOOIT meer wat moet bestellen. De zorg voor je AV tekent wat mij betreft je houding richting je klant.

Ik zit nu nog uit te huilen van deze AV ;(
Het ligt aan mij natuurlijk, maar wat betekend dit nu precies? Alleen dat als je iets hebt bestelt dat dat dan niet betekend dat je de medewerkers iets kan vragen te doen wat zij niet willen, toch?

MechWarrior || Monsters Game

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
[licht offtopicmode]
Ik denk dat ze bedoelen te zeggen dat je niet een van hun verkopers mag inhuren om in de avonduurtjes je pc te tunen.
Zoiets is an sich niet zo bijzonder, maar dat zet je niet in je verkoopvoorwaarden, maar in het contract van je werknemers.
[/licht offtopicmode]

Tja, wat de mensen al zeggen, iedereen maakt wel eens een miskoop, maar zo erg is het allemaal niet hoor.
Je moet je niet zoveel aantrekken van wat je hoort, maar gewoon kijken naar hoe je kaart nu presteert bij jouw toepassingen.

@wekkel
Ach, het is gewoon een bij elkaar geraapt zootje regels, het een wat minder logisch dan het ander, opgesteld door iemand die totaal geen kijk heeft op dat soort dingen. Iedereen denkt zich maar in te dekken tegen rechtzaken door zoveel mogelijk bangmakers in die voorwaarden te zetten, maar in de praktijk houdt dat in de rechtbank geen stand.

[ Voor 40% gewijzigd door TafkaT op 30-10-2003 21:04 . Reden: toevoeginkje ]

• Dashinuke
@ sjek. Welke video kaart heb je ?? Ik zie veel reacties op die driver die zeggen dat de ventilator uitvalt of zoiets ?? BIj een paar werkt hij goed, maar bij andere blijft hij vasthangen, of de ventilator stop ermee :?

:{

• sjekneck
[quote]Un-X-PecteD schreef op 30 oktober 2003 @ 21:47:
@ sjek. Welke video kaart heb je ?? Ik zie veel reacties op die driver die zeggen dat de ventilator uitvalt of zoiets ?? BIj een paar werkt hij goed, maar bij andere blijft hij vasthangen, of de ventilator stop ermee

Heb zelf een asus fx5900 ultra en gebruik de forceware 52.16. Heb geen last van defecte fans ( is volgens mij ook onzin ). Hij werkt bij mij prima en zover ik weet werkt hij heel goed bij elke fx gebruiker. Me fps is iets omhoog gegaan in bv ut2003 en halo ( 10 a 15 fps ) maar heb verder nog niet gecheckt. Wat wel het beste is in deze driver is dat de beeldkwaliteit zeer verbeterd is en dat die nu op het niveau van ati ligt en soms zelfs wat hoger.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je een verkeerde kaart hebt want dat is gewoon niet zo. Dat er veel kritiek is op de fx serie is vooral nog te blamen aan de geflopte fx 5800 en de 45xx serie drivers die cheats bevatte.
Nvidia is een heel erg groot bedrijf en is ook een zeer geliefd bedrijf op de beurs. Als het om kwaliteit en service komt dan is nvidia onverslaanbaar.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ikzelf vind het onzin, zeker na 2 maanden...

Anders zou iedereen iedere 2 maanden zijn kaart inleveren en een andere nemen, immers komt er iedere 2 maanden wel weer een nieuwe kaart uit die sneller is.

@ maanden geleden had jij zelf de beste keus moeten nemen, toen was het wellicht een goede keus.

Als iemand in mijn winkel na 2 maanden terug komt met 'ik vind die ati toch beter' moet ik hem teleur stellen, immers is die kaart veel minder waard , kan ik hem moeilijk doorverkopen en zit ik er dus mee.

Overigens, als je na een week was teruggekomen had ik wellicht iets kunnen ruilen, immers kan hij altijd tegenvallen, maar na 2 maanden. nee

• Dashinuke
sjek schreef op 30 oktober 2003 @ 22:40:

Heb zelf een asus fx5900 ultra en gebruik de forceware 52.16. Heb geen last van defecte fans ( is volgens mij ook onzin ). Hij werkt bij mij prima en zover ik weet werkt hij heel goed bij elke fx gebruiker. Me fps is iets omhoog gegaan in bv ut2003 en halo ( 10 a 15 fps ) maar heb verder nog niet gecheckt. Wat wel het beste is in deze driver is dat de beeldkwaliteit zeer verbeterd is en dat die nu op het niveau van ati ligt en soms zelfs wat hoger.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je een verkeerde kaart hebt want dat is gewoon niet zo. Dat er veel kritiek is op de fx serie is vooral nog te blamen aan de geflopte fx 5800 en de 45xx serie drivers die cheats bevatte.
Nvidia is een heel erg groot bedrijf en is ook een zeer geliefd bedrijf op de beurs. Als het om kwaliteit en service komt dan is nvidia onverslaanbaar.
k, ik heb hem ook geinstaleert, 3dmark 2001 benchmarks is verder geen verschil (blijf rond de 15000) maar ik ga het eens ingame proberen. Bedankt voor de info !_/-\o_
Icey schreef op 30 oktober 2003 @ 22:45:
Ikzelf vind het onzin, zeker na 2 maanden...

Anders zou iedereen iedere 2 maanden zijn kaart inleveren en een andere nemen, immers komt er iedere 2 maanden wel weer een nieuwe kaart uit die sneller is.

@ maanden geleden had jij zelf de beste keus moeten nemen, toen was het wellicht een goede keus.

Als iemand in mijn winkel na 2 maanden terug komt met 'ik vind die ati toch beter' moet ik hem teleur stellen, immers is die kaart veel minder waard , kan ik hem moeilijk doorverkopen en zit ik er dus mee.

Overigens, als je na een week was teruggekomen had ik wellicht iets kunnen ruilen, immers kan hij altijd tegenvallen, maar na 2 maanden. nee
k, goed dat ik dit bericht nog mee heb gekregen... :{

Verwijderd

Ik weet niet welke Reviews jij hebt gelezen, Maar de FX5900 Ultra is in bijnal alle spellen sneller dan de 9800Pro. alleen iedereen dnekt dat de 9800 Pro sneller is omdat iedereen die Halflife 2 benchmark nog voorzich ziet. En ookal is de 5900Ultra dan niet zo supersnel in HL2 , het spel is nog goed te spelen, en nou als je nou 1 spel in 1024*768 moet spelen inplaats van 1280*1024 is ook geen ramp. Maar die FX5900 Ultra van je is sneller dan de 9800 Pro. Dus het zou pas dom zijn om hem nu tegaan ruilen ervoor, 9800Pro bezitters sla jullie slag en "help" deze man uit en wissel jullie kaart met hem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 00:17:
Ik weet niet welke Reviews jij hebt gelezen, Maar de FX5900 Ultra is in bijnal alle spellen sneller dan de 9800Pro. alleen iedereen dnekt dat de 9800 Pro sneller is omdat iedereen die Halflife 2 benchmark nog voorzich ziet. En ookal is de 5900Ultra dan niet zo supersnel in HL2 , het spel is nog goed te spelen, en nou als je nou 1 spel in 1024*768 moet spelen inplaats van 1280*1024 is ook geen ramp. Maar die FX5900 Ultra van je is sneller dan de 9800 Pro. Dus het zou pas dom zijn om hem nu tegaan ruilen ervoor, 9800Pro bezitters sla jullie slag en "help" deze man uit en wissel jullie kaart met hem.
Ik heb nog een ti4200 liggen, voeldoet die ook :P

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Als je nu eens informeert bij de winkel, dan kom je het vanzelf te weten! :Y)

Je kan er lang over speculeren, maar vragende mensen zijn te helpen dus ga ervoor.
En laat ons weten wat er uit komt!

Zelf heb ik de grootste herriemaker van alle kaarten de ASUS 9900 pro (FX5800pro)
Zeer snel, maar een beetje herrie, zeer goeie snelle kaart. :P

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

probeer hem om te ruilen, of ruil hem om je koopt tegen kleine bijbetaling een andere, helaas krijg ik het idee dat de nieuwe geforce serie aardig is geflopt wat betreft ondersteuning etc.. :'(

Verwijderd

Vooral bij DX8 games is de FX5900 Ultra sneller dan een 9800Pro. Bij DX9 games zijn de rollen omgedraaid. Maargoed ik kan je vertellen dat alles heel goed draait op beiden. Dus daar moet je de keuze voor jezelf maken.
Zelf heb ik de grootste herriemaker van alle kaarten de ASUS 9900 pro (FX5800pro)
Zeer snel, maar een beetje herrie, zeer goeie snelle kaart.
De FX5800 Ultra maakt volgens velen een teringgeluid. De FX 5900 Ultra maar 26 db dacht ik.

• Dashinuke
nouja, aangezien ik hier al meer positieve reacties over de Geforce heb gelezen dan op tweakers, hou ik hem toch maar.
Ik kreeg inderdaad het gevoel alsof Nvivia met zijn Geforce heel slecht aan het worden was.

• sjekneck
Un-X-PecteD schreef op 31 oktober 2003 @ 19:33:
nouja, aangezien ik hier al meer positieve reacties over de Geforce heb gelezen dan op tweakers, hou ik hem toch maar.
Ik kreeg inderdaad het gevoel alsof Nvivia met zijn Geforce heel slecht aan het worden was.
Als je naar het verleden kijkt van de geforce kaarten doen ze het nu eigenlijk wat minder maar om nou slecht te zeggen nee. De reden waarom veel mensen dat zeggen komt omdat nvidia nu ( net niet )niet de snelste kaart heeft en dat en dat hebben ze toch bijna altijd gehad ( je kan niet altijd winnen he ) En daar komt bij dat meer mensen op dit moment ati hebben gekocht en die gaan dus echt niet zeggen dat nvidia beter is. Al die ati fanboys zullen natuurlijk de FX serie afkraken zoveel als ze maar kunnen.

1 tip neem een jongen genaamd HJS niet serieus want die heeft alleen maar kritiek op nvidia en die is echt in mijn ogen dan UBER ati fanboy maar onkent dit nog steeds hard. Waarom zeg ik dit hardop.......lees alle forums maar na over vid kaarten en dan zul je zien dat hij geen 1 enkel goed woord heeft voor de FX en dat komt vooral omdat hij zich ook na mij mening veels te veel doodstaart naar sites die ati de hemel in prijzen en noemt de andere review sites ook slecht omdat die niet nvidia afzeiken........oftewel een beetje objectief :(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Un-X-PecteD schreef op 31 oktober 2003 @ 19:33:
Define Slecht.....

Nvidia's kaarten zijn goed en ...doen wat ze kunnen. Maar ze zijn NIET de snelste...nee.... dat niet.

Daartegen zul je zien dat je als je een ATI kaart koopt dat toekomstige techniek niet zo goed draait op je kaart ( omdat hij niet te programmeren valt ) en dat een nvidia kaart nog aardig meekomt!

Zelfs GF 4 kaarten laten nu nog wat staaltjes van kwaliteit zien......

There is no place like ::1

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Sorry dat ik erover begin hoor, maar moet het even zeggen.
Gedraag je niet als een klein kind jah. Jij maakt een fout met een kaart kopen (DIE DUS NIET SLECHT IS). Leest geen reviews voordat je iets koopt, of in ieder geval te weinig.
De nvidea fx5900 is geen slechte kaart. De ATI Radeon 9800 ook niet. Ze ontlopen elkaar niet veel.

Ik persoonlijk zal nooit een kaart kopen van boven de 150 euro. Gewoon omdat je de 1 a 2 jaar niet waard is. Kan beter 2x een redelijke videokaart kopen en altijd bij zijn dan in 1x een van 500 euro. (Maaarja dat is mijn mening).

Bel die winkel op. Probeer het evt. maar stop met dit nutteloze topic en gedraag je als een vent. Dit topic lijkt inmiddels op een topic welke videokaartmaker is nu beter-topic.

>Systeemspecs<

Pagina: 1