Toon posts:

[GeForce4 440 Go] Ernstige render problemen in spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :)

Ik heb een Dell Inspiron 8200 met GeForce4 440 Go videokaart, Intel 845 chipset, met daarop DirectX 9b en Windows 2000. Ik heb in veel spellen nooit problemen met m'n video kaart, maar in sommige wel. Het gaat hierbij om:
- Aliens vs. Predator 2
- Black & White
- Unreal 2

Deze spellen renderen werkelijkwaar willekeurige triangles door m'n beeld heen. Ik heb geen flauw idee of dit aan m'n drivers ligt, aan DirectX of aan de hardware. De laatste nvidia drivers (52.16) _zouden_ voor mijn kaart moeten werken, maar doen dat niet (kan ze wel installeren, maar ze weigeren gewoon). Ik zit daarom 'vast' aan de drivers die Dell levert.

Heeft iemand toevallig een idee wat dit zou kunnen zijn, en beter nog, hoe ik deze problemen kan oplossen? Andere spellen zoals Quake III gebaseerde spellen doen het perfect...

Zie de volgende screenshots voor fouten:
http://www.frontisterion.nl/misc/avp2_1.jpg
http://www.frontisterion.nl/misc/avp2_2.jpg
http://www.frontisterion.nl/misc/avp2_3.jpg

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Heb je het al eens met andere nvidia drivers geprobeerd? Hoe bedoel je dat je vast zit aan de Dell drivers? Je kan toch gewoon bijvoorbeeld het proberen met 41.09?

Verwijderd

Topicstarter
jazz schreef op 30 oktober 2003 @ 18:54:
Heb je het al eens met andere nvidia drivers geprobeerd? Hoe bedoel je dat je vast zit aan de Dell drivers? Je kan toch gewoon bijvoorbeeld het proberen met 41.09?
Nee, die werken niet...

Uitgebreider antwoord: de standaard Detonator drivers van NVidia hebben het nooit gedaan met mijn laptop video kaart...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 19:07 ]

Verwijderd

Voor zover ik kan zien gaar het dus om een mobile chipset en daar moet je niet teveel van verwachten. Het is min of meer een gf4 chippie en daar heb ju eenmaal niet steeds de nieuwste drivers voor nodig, los van het feit dat de forceware drivers buggy zijn. Mogelijk zijn de games te zwaar voor je video gpu en zul je de games ook niet kunnen spelen. Een laptop is sowieso wat minder geschikt voor games, al helemaal met zo een lichte videochip erop. Probeer gewoon een oudere driver om het te proberen, al denk ik dat het weinig uithaalt.

Verwijderd

Dit moet je op weg helpen:

http://homepages.paradise...estate/mobilegpuindex.htm

Daar zijn aangepaste inf files te vinden voor alle detonaror series.

Ik ben gister naar 52.16 gegaan op een Dell Inspiron 8600 met een FX 5650go, dit tot mijn grote plezier na het lang wachten op Dell die totaal niet volgen met hun video drivers.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:28:

Ik ben gister naar 52.16 gegaan op een Dell Inspiron 8600 met een FX 5650go, dit tot mijn grote plezier na het lang wachten op Dell die totaal niet volgen met hun video drivers.
Op het dell-forum zijn veel meer mensen die ontevreden zijn over de driver support van Dell. Waarom doen ze zo lastig met zelf releasen van drivers en gebruiken ze de unified Forceware niet? Ik heb ook een tijdlang zitten kniezen met een I8000 met Geforce2 GO, totdat ik op het dell-forum een heleboel mensen met hacked drivers vond. Tis eigenlijk te gek voor woorden, maar de dell-staff laat een oogje toe.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

L3TUC3 schreef op 30 oktober 2003 @ 19:51:
[...]

Op het dell-forum zijn veel meer mensen die ontevreden zijn over de driver support van Dell. Waarom doen ze zo lastig met zelf releasen van drivers en gebruiken ze de unified Forceware niet? Ik heb ook een tijdlang zitten kniezen met een I8000 met Geforce2 GO, totdat ik op het dell-forum een heleboel mensen met hacked drivers vond. Tis eigenlijk te gek voor woorden, maar de dell-staff laat een oogje toe.
Minder werk voor Dell :+
Ik heb deze site inderdaad ook via de Dell forums gevonden, ze laten daar heel veel toe op de fora, zelfs geweldige kritiek. Mij maakt het niet veel uit, ik ben best tevreden met mijn 'gehackte' drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:56:
[...]

Minder werk voor Dell :+
Ik heb deze site inderdaad ook via de Dell forums gevonden, ze laten daar heel veel toe op de fora, zelfs geweldige kritiek. Mij maakt het niet veel uit, ik ben best tevreden met mijn 'gehackte' drivers.
Werken ze voor jou dan? Bij mij dus echt niet. De volgende versies heb ik 'kaal' (zonder hack) en gehackt geprobeerd, zonder resultaat:
45.20
45.33
52.16

Kutzooi... m'n huidige stuurprogramma zegt versie 2.8.3.5... oftewel 28.35 neem ik aan? Ongelovelijk oud dus :X Shitzooi

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:28:

Heb via jouw site nu na heel veel kloten eindelijk 52.16 geinstalleerd gekregen. Maar geen enkel resultaat met de spellen. Maar ik heb in een eerdere Windows 2000 installatie (heb vorige maand moeten herinstalleren vanwege defecte HD) AVP2 gewoon werkend gehad... dus het _moet_ kunnen, mijn videokaart trekt het prima...
Shit shit shit shit....

Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:52 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik lees dat je vertekent beeld krijgt... ik heb zelf de drivers van de bovengenoemde site en die werken op mijn Thosiba 1410-304 GF4 420Go.
UT2003 doe ik er regelmatig mee, heb effe black and white erop gezet om te vergelijken. Loopt als een trein ....
Is jou videokaartje niet stuk omdat je aangeeft vertekent beeld ???
Gooi en eens 3DMark op kijken wat je kaartje dan allemaal voor gekkigheid uithaalt.

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 30 oktober 2003 @ 20:58:
Ik lees dat je vertekent beeld krijgt... ik heb zelf de drivers van de bovengenoemde site en die werken op mijn Thosiba 1410-304 GF4 420Go.
UT2003 doe ik er regelmatig mee, heb effe black and white erop gezet om te vergelijken. Loopt als een trein ....
Is jou videokaartje niet stuk omdat je aangeeft vertekent beeld ???
Gooi en eens 3DMark op kijken wat je kaartje dan allemaal voor gekkigheid uithaalt.
Alle andere grafische applicaties die ik draai doen het perfect, of ze nou van OpenGL of Direct3D gebruik maken... Check de screenshots die ik gelinkt heb onderaan m'n openingpost and see for yourself...
Hij _zou_ kapot kunnen zijn, true, maar daar geloof ik niet in omdat voor de rest alles het doet.

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Die pics geven grove renderproblemen, en dat zijn hoogstvermoedelijk de drivers.

Heb hetzelfde met mijn Ti4200, ouwe 45.32 alles toppie in Desert Combat, met nieuwe 52.16 een grote driehoek zooi.

Tis wikken en wegen met de drivers helaas. Struin anders de Dell ftp af.

Good luck.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Die driehoeken en dergelijke kan ik met beide kaarten wel genereren... flink klokken tot je over de max heen gaat, jij zit niet aan de max dus defect.

Dat is wat ik denk en wat ik ervaar op mijn werk met videokaarten die ik terug krijg. Een videokaart moet met standaard drivers in standaard settings alles kunnen doen. Het kan hooguit gaan schokken maar dergelijke fouten zijn gewoon niet goed...

Mijn mening....

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 31 oktober 2003 @ 08:03:
Die driehoeken en dergelijke kan ik met beide kaarten wel genereren... flink klokken tot je over de max heen gaat, jij zit niet aan de max dus defect.

Dat is wat ik denk en wat ik ervaar op mijn werk met videokaarten die ik terug krijg. Een videokaart moet met standaard drivers in standaard settings alles kunnen doen. Het kan hooguit gaan schokken maar dergelijke fouten zijn gewoon niet goed...

Mijn mening....
Ok ok, het zou kunnen dattie kapot is... maar kan het dan wezen dat slechts 1 heel klein onderdeel kapot is ofzo 8)7 want hij doet het verder helemaal _perfect_ in andere games en grafische applicaties...

• Zeus
  • Laatst online: 17:32
Kapot is kapot; waarschijnlijk heb je nog garantie, gewoon gaan ervoor.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1