Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verder mag je bij ADSL meerdere pc's aansluiten.
3. niet nodig zie boven.
4. ja.
5, ja als je gaat verhuizen ergens heen waar er geen adsl mogelijk is
[ Voor 36% gewijzigd door chucky666 op 30-10-2003 18:26 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Of ik ga verhuizen waar er geen Freeler is?
Ik heb wat gevonden over die linesharing. Voor KPN moet je ook weer betalen daarvoor. Een 2-maandelijks rekening of heb ik dat verkeerd?
[ Voor 45% gewijzigd door SkyStreaker op 30-10-2003 18:30 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Afaik zijn er weinig ervaringen met freeler. Maar voor 35 euro zijn er ondertussen al zeer veel Pakketten te verkrijgen, ook bij andere ISP's. Welke opties heb je beschikbaar qua netwerken? (KPN-adsl, BBned, BabyXL, versatel etc)tranztaz schreef op 30 oktober 2003 @ 18:21:
Ik wil in principe kiezen voor Freeler. Snel genoeg voor mijn wensen.
Nu is Freeler voordelig, omdat ik klant ben bij de postbank. Stukken goedkoper voor 6 maanden en geen aansluitkosten (anders kan ik dat zelf ook wel, daar niet van). Het enige probleem is, je sluit een contract af van meteen 2 jaar!
Mijn vragen:
1) Ik wil niet meer betalen dan ong. 35 € p/m. Is Freeler een beetje goed? Of is er een overschot aan problemen?
ADSL gaat weleenswaar over dezelfde kabel, maar beinvloed het telefonieverkeer niet. Over een analoge lijn tegelijk bellen en internetten is dus mogelijk.2) Vooralsnog wordt het analoog, dat betekent dus, als ik inbel en internet niemand mij kan bellen of is dat met ADSL anders?
Later omzetten naar ISDN is erg duur. Sterker nog, met wat pech kan het helemaal niet.3) Wij hebben geen ISDN2 (Franeker in Friesland), dus het wordt analoog. Hoe duur is het om eventueel meteen of later de boel om te zetten naar ISDN2.
Bij een omzetting moet het volgende gebeuren:
* Oude adsl verbinding wordt opgezegd. (Kan dat wel binnen die 2 jaar? denk het niet)
* Telefoonlijn wordt ISDN-2
* ADSL wordt opnieuw aangesloten, nieuw abonnement
* Nieuw ADSL modem nodig (ISDN)
En het brengt dus ook nog de nodige downtime (4+ weken) met zich mee.
Of het mag weet ik niet, maar het kan uiteraard wel. Alleen zul je dan wel een breedband routertje moeten kopen, of de router die je nu hebt gebruiken.4) Ik kan het niet vinden op de Freelersite, maar mag ik 2 PC's aansluiten? Kortom, een netwerkje? Zoals nu, heb ik 2 PC's op het net via mijn routertje.
Ik verwacht van niet, of het gaat _heel_ moeilijk worden. Freeler heeft namelijk ook met KPN de afspraak voor die periode. En als jij opzegt (en niet meer betaald), zal freeler nog wel gewoon moeten doorbetalen aan KPN....5) Is er een mogelijkheid om toch dat contract op te zeggen? Het kan wezen dat mijn Pa 100% arbeidsongeschikt wordt verklaard.
Verwijderd
Heb je al postcode check's gedaan?
bijvoorbeeld op:
http://www.bbned.nl/
http://www.xs4all.nl/adsl/index.php
lezen is ook een vak
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:42 ]
Daar zou ik maar niet op rekenen.chucky666 schreef op 30 oktober 2003 @ 18:24:
5, ja als je gaat verhuizen ergens heen waar er geen adsl mogelijk is
Maar bij een tariefsverhoging zou het geen probleem moeten zijn, tenzij anders aangegeven in de AV.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Nope, kpn krijgt geen geld van providers (eerder andersom, maar dat kan ik niet feitelijk onderbouwen, maar bij de hetnet aanbieding voor 17,95/maand kan het bijna niet anders, aangezien hetnet elke maand 2 euro overmaakt naar de klant omdat kpn toch echt gewoon 19.95 in rekening brengt). Verder accepteert kpn een sloopopdracht gewoon als een provider vindt dat het adsl signaal van de lijn af moet. Je hebt dan alleen wel 74,95 en de kosten van het modem aan kpn betaald en die krijg je niet terug.Ik verwacht van niet, of het gaat _heel_ moeilijk worden. Freeler heeft namelijk ook met KPN de afspraak voor die periode. En als jij opzegt (en niet meer betaald), zal freeler nog wel gewoon moeten doorbetalen aan KPN....
Het jaarcontract geldt alleen tussen de klant en de provider
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp