Toon posts:

mijn nieuwe config troubles!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
guys ik zit met een probleem:

allereerst mijn nieuwe config:
abit NF7 nforce 2 mobo
2x kingston 512 ddr 400
radeon 9800
sata maxtor
2 lite on drives

alles gaat goed, totdat ik windows wil installeren, het blauwe scherm van windows, ziet er goed uit, dan gaat ie bestanden laden en dan op een gegeven moment als ik enter druk dan gaat de computer uit?! :(

enig idee waar dit aan kan liggen??

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan je dat beter uitleggen :?
als je op enter drukt.
wanneer druk je op enter ?
heb je ook de drivers van de sata op diskette , en geladen bij instal van xp ?
als je op de sata wil installeren bedoel ik.
hoe heb je alles gehangen ?
heb je je geheugen al getest op fouten ?
probeer het eens met 1 reepje.
wat voor voeding heb je ?
wat voor waardes heeft ie op de lijnen ?
enz.....

[ Voor 10% gewijzigd door chucky666 op 30-10-2003 18:15 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik windows installeer.. eerst geef ik op dat er een sata driver geladen moet worden, dan wordt het zooitje verder geladen en op het moment dat ik enter zodat alle bestanden naar de hd worden gezet springt de comp uit.. draaien op een 133 fsb ipv een 166 fsb (XP2800+) mag ook niet baten :(

Verwijderd

Topicstarter
de lijnen van de voeding zijn prima, minimale afwijkingen

Verwijderd

Meer specs graag, dingen zoals processor, welke harde schijf (heb je nou 2 maxtors van een model wat ik niet ken?) Zelf gemonteerd? Geen kortsluiting? Ook heel belangrijk, voeding/kast?

Ikzelf denk hierbij aan een hitte probleem. Als het ding opwarmt, valt hij uit. Hoe precies zit de koeler er op?

Zo?

http://notlikethis.hole.fi/view.php?kid=45&pid=178
http://notlikethis.hole.fi/view.php?kid=24&pid=58
http://notlikethis.hole.fi/view.php?kid=30&pid=106

Of, gewoon zoals hij moet?

Verwijderd

Topicstarter
het is 1 satat schijf, van maxtor
het is een processor xp2800+
het is een MS Tech LC 610 kast
het is een huntkey 350w met 120 mm fan voeding

de cpu zit goed in de socket, had em aangedrukt en toen pas vastgeklemd, bovendien doet hij het begin van de setup van windows xp wel gewoon ok

het kan geen hitteprobleem zijn, want bij de enter bij de installatie (altijd het zelfde punt) valt de computer uit

:(

alvast bedankt voor de hulp guys

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:23 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dus winxp moet op de sata schijf.

als je het volgende dan eens doet.
haal er 1 reepje geheugen uit.
koppel je andere drives is los behalve je sata schijf en een cd-speler.
en probeer het dan nog eens.

zit er een molex aansluiting op je radeon ?
zoja heb je die aangesloten?

en kijk eens op de site van abit of er al nieuwere drivers zijn voor de sata.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

het kan wel degelijk een hitte probleem zijn, als je te zuinig, of juist te gretig bent geweest met je thermal compound (ligt het aan mij, of lijken die kasten heel erg op de sweex kasten?)

En mag ik eventjes weten WELK punt dat precies ik? Als het het punt is waarbij hij de partitie gaat formatteren, of het punt is waar hij bestanden gaat kopiëren, tsja, gek. Het punt waar je 15 seconden moet wachten, of op enter drukken voor de restart, Logisch...

Dikke kans overigens dat het wel degelijk een voeding probleem is, die sweex kasten hebben al slechte voedingen, als deze dezelfde is als die in de sweex kasten, (voeding kon ik niks over vinden, zat hij bij de kast?), dan zinkt die 12V lijn in, zodra d'r iets spanning op de PC komt. Had ik ook met mijn oude voeding (aopen 250 watt, what was I thinkin?)

in de loop der tijd een héél net bakje aan gehangen, en 4 harde schijfen, en 2 CCFL's. Om de schijn te wekken dat ik de PC niet gebruik als ik buiten de deur ben voor ouders, gaan die dingen uit. Kom ik thuis, zet ik ze weer aan. En dan trekt hij EVENTJES meer, waardoor de 12V lijn eventjes onder de 10v komt. De 2WD Raptors kunnen d'r tegen, de WD Caviar ook, maar het maxtor 40GB-tje spinned down, komt wel weer up, maar niet zoals het hoort. Toch maar eens iets nieuws gehaald toen, qua voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:31:
het kan wel degelijk een hitte probleem zijn, als je te zuinig, of juist te gretig bent geweest met je thermal compound (ligt het aan mij, of lijken die kasten heel erg op de sweex kasten?)

En mag ik eventjes weten WELK punt dat precies ik? Als het het punt is waarbij hij de partitie gaat formatteren, of het punt is waar hij bestanden gaat kopiëren, tsja, gek. Het punt waar je 15 seconden moet wachten, of op enter drukken voor de restart, Logisch...

Dikke kans overigens dat het wel degelijk een voeding probleem is, die sweex kasten hebben al slechte voedingen, als deze dezelfde is als die in de sweex kasten, (voeding kon ik niks over vinden, zat hij bij de kast?), dan zinkt die 12V lijn in, zodra d'r iets spanning op de PC komt. Had ik ook met mijn oude voeding (aopen 250 watt, what was I thinkin?)

in de loop der tijd een héél net bakje aan gehangen, en 4 harde schijfen, en 2 CCFL's. Om de schijn te wekken dat ik de PC niet gebruik als ik buiten de deur ben voor ouders, gaan die dingen uit. Kom ik thuis, zet ik ze weer aan. En dan trekt hij EVENTJES meer, waardoor de 12V lijn eventjes onder de 10v komt. De 2WD Raptors kunnen d'r tegen, de WD Caviar ook, maar het maxtor 40GB-tje spinned down, komt wel weer up, maar niet zoals het hoort. Toch maar eens iets nieuws gehaald toen, qua voeding.
het is het punt-> bezig met onderzoeken van de vaste schijf

even voor de duidelijkheid, er zit maar 1 hd in en 2 cd rom drives

de hd op de sata aansluiting
en de cd rom drives op ide 1
het is een ms tech kast geen sweex

Verwijderd

Topicstarter
ik hbe net:

een reepje mem eruit gehaald
een cd rom drive losgemaakt

en het mocht allemaal niet baten

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:40:
ik hbe net:

een reepje mem eruit gehaald
en even wisselen met dat ander reepje, of een geheel andere zeker weten werkend reepje...

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
het ziet er idd naar uit dat het het geheugen is :( AAAAAAAAARGH het was al aangebroken toen ik het ontving, maar ging uit van de goedheid van de mens :(

ook weer mn lesje geleerd.. nogmaals bedankt guys

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Misschien een rare vraag maar heeft er al wat anders op die HD gestaan?
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat XP op z'n bek ging omdat-ie de disk niet snapte. Toen de disk met clrpart leeggemaakt en opnieuw ge-fdiskt en geformatterd en toen geen probleem meer.

(lang leve de vooruitgang zullen we maar zeggen...)

Aha, is al opgelost terwijl ik typte....

[ Voor 8% gewijzigd door Major 7 op 30-10-2003 19:31 ]

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Topicstarter
alle onderdelen waren gloedje nieuw, tenminste.. op dat geheugen na :(

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 19:36:
alle onderdelen waren gloedje nieuw, tenminste.. op dat geheugen na :(
Dat het aangebroken is zegt niets, vaak halen winkels deze los om ze te stickeren ofzo. Anders kunnen ze de leverancier en garantie niet achterhalen mocht er iets misgaan ;) , verder kan geheugen altijd brak zijn

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je had jezelf echt ook wel kunnen helpen door enkel de FAQ en het beleid van dit subforum te lezen. De topicstart is véél te summier en verder is het binnen 24 uur omhoogkicken van een topic echt niet gewenst.

Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten, zie ook je mailbox ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 30-10-2003 20:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.