Toon posts:

Rundll32.exe Configuratiescherm Read Fout

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem,
als ik mijn configuratiescherm opstart en dan naar Buroblad ga krijg ik de volgende fout,
rundll32.exe - toepassingsfout

De instructie op 0x74930347 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- schrijfbewerking("read") op het geheugen mislukt.
ik zou eigenlijk niet weten wat het in houd, maar geen van mijn *.cpl staan op alleen-lezen noch verborgen,
ik heb windows XP, en start->uitvoeren->poledit werkt niet.
ik hem mijn rundll32 ook al vervangen door een andere.
heb geen virussen.
kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan verhelpen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Heb ik ook wel eens; ook bij andere programma's, maar wat het nu is? :?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Kan je de event-ID even opzoeken in het eventlog?! ('uitvoeren...'->'eventvwr') :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Vastgelopen toepassing: rundll32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: mshtml.dll, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen op: 0x001a0347.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Deze ?
zo ja
is het mogelijk dat ik die mshtml.dll vervang door een andere(ook van een xp computer) ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:20 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:02:
Vastgelopen toepassing: rundll32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: mshtml.dll, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen op: 0x001a0347.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Deze ?
zo ja
is het mogelijk dat ik die mshtml.dll vervang door een andere(ook van een xp computer) ?
Nee, eigenlijk de event-id, die ook erbij staat vermeld. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op 30 oktober 2003 @ 18:34:
[...]

Nee, eigenlijk de event-id, die ook erbij staat vermeld. :)
Ik Zie nergens een event-id :S

waar staat hij ?
uitvoeren -> eventvwr -> Toepassing -> rechtermuis op de fout en dan eigenschappen krijg ik dit

uitvoeren -> eventvwr -> Systeem -> rechtermuis op de fout en dan eigenschappen krijg ik datgene wat in mijn vraag staat

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
uitvoeren -> eventvwr -> Toepassing -> rechtermuis op de fout en dan eigenschappen krijg ik dit
Krijg je wat :? Het getal dat je zoekt zou achter "gebeurtenis-id" moeten staan.
ik heb windows XP, en start->uitvoeren->poledit werkt niet.
Ik snap niet wat poledit (wat toch al niet standaard in XP zit) met dit probleem te maken heeft :?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:40:
Ik Zie nergens een event-id :S

waar staat hij ?

uitvoeren -> eventvwr -> Systeem -> rechtermuis op de fout en dan eigenschappen krijg ik datgene wat in mijn vraag staat
Ja okee. Ik had even volledig moeten zijn. Mijn fout.
Onder 'toepassing' (of 1 van die andere 2) staan een meuk gebeurtenissen. Zoek even de error message die jij krijgt. Je kan het makkelijk vinden, omdat er bij elke gebeurtenis een tijd staat. Tevens staat er bij elke gebeurtenis een event-id. Die zou ik graag even willen hebben van je. :)

Er staat dus letterlijk event-id (gebeurtenis-id voor NL-versie dacht ik). Ik bedoel het getal daarachter. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 30-10-2003 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 oktober 2003 @ 19:06:
[...]
Krijg je wat :? Het getal dat je zoekt zou achter "gebeurtenis-id" moeten staan.
De instructie op 0x74930347 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- schrijfbewerking("read") op het geheugen mislukt.
Ik snap niet wat poledit (wat toch al niet standaard in XP zit) met dit probleem te maken heeft :?
ergens stond dat je in je policy moest kijken dmv poledit, maar ik wist niet dat dat niet in xp zat.

eindelijk gevonden, gebeurtenis-id : 26

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 19:19 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
Eventid.net geeft niks weer over deze fout.

Misschien een idee om te zoeken naar *.cpl en deze stuk voor stuk te starten, kijken of er per ongeluk 1 is die jouw foutmelding geeft. Dan weet je dat je het probleem daar moet zoeken.

Heb net op google lopen zoeken voor je, maar kan bar weinig vinden. Vond wel dat meerdere mensen problemen hadden met de beeldscherm optie (desk.cpl) in het configscherm... wie weet heb je dat ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 oktober 2003 @ 19:26:
Heb net op google lopen zoeken voor je, maar kan bar weinig vinden. Vond wel dat meerdere mensen problemen hadden met de beeldscherm optie (desk.cpl) in het configscherm... wie weet heb je dat ook wel.
alsk die desk.cpl opstart start mijn beeldscherm eigenschappen, alles werkt, behalve de tab: buroblad, dan beginen foutmeldingen weer te komen

• Mike Jarod
  • Niet online
alsk die desk.cpl opstart start mijn beeldscherm eigenschappen, alles werkt, behalve de tab: buroblad, dan beginen foutmeldingen weer te komen
Dus alle andere .cpl files doen het wel goed?

Edit: sjit kan die link niet meer vinden waar ik net die problemen met desk.cpl vond. Hier staat ook wel wat nuttigs. Heb je een jpg als bureaubladachtergrond? Rename of verwijder deze file eens?

[ Voor 58% gewijzigd door Mike Jarod op 30-10-2003 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 oktober 2003 @ 19:36:
[...]
Dus alle andere .cpl files doen het wel goed?

Heb je een jpg als bureaubladachtergrond? Rename of verwijder deze file eens?
alle cpl starten op behalve quicktime.cpl,
er zijn geen fouten behalve dan bij de desk.cpl
kan ik toevallig, de denk.cpl van een andere xp comp kopieren naar deze?

en ik heb de jpg gerenamed, maar er gebeurd niets :S
ook alsk hem verwijder gebeurd er niets:S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 19:59 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb dezelfde foutmelding gehad als ik via de verkenner naar mijn gedownloade video's wilde gaan, zodra ik de directorie opende kreeg ik die melding. Met Total Commander kreeg ik die fout raar genoeg niet. Ik heb van alles geprobeerd (sfc.exe draaien, SP opnieuw installeren) maar niets werkte helaas. Ik heb toen geheel tegen mijn princiepes in Windows opnieuw geinstalleerd en nu heb ik dat probleem niet meer.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Mike Jarod
  • Niet online
kan ik toevallig, de denk.cpl van een andere xp comp kopieren naar deze?
Dat denk ik wel. Wel even backup maken.

Edit:
Lijkt erop dat meerdere mensen dit probleem hebben. Oplossing kan ik niet vinden via google. Er wordt een tip gegeven deze patch te installeren, maar die heeft volgens mij niet veel met dit probleem te maken, maar je weet het nooit. Ook staat er nergens bevestigd dat deze patch werkt.

Probleem komt alleen voor met een .jpg file als achtergrond en dan de Bureaublad optie in Beeldschermeigenschappen kiezen. Probeer eens een gif file via Internet Explorer als bureaubladachtergrond in te stellen (rechtermuis op statische gif > als achtergrond gebruiken). Misschien helpt dat.

[ Voor 82% gewijzigd door Mike Jarod op 30-10-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 oktober 2003 @ 20:02:
[...]
Probeer eens een gif file via Internet Explorer als bureaubladachtergrond in te stellen (rechtermuis op statische gif > als achtergrond gebruiken). Misschien helpt dat.
ik krijg wel het plaatje als achtergrond, maar kan hem niet centreren spreiden etc. daarvoor moet ik in dat menu zijn :s
dan krijg ik ook die fout, maar ik zal even proberen de file te replacen

edit:
werkt niet :S hij krijgt nogsteeds de zelde fout :S
en de patch werkt ook niet,
en als ik nu de oude desk.cpl terug zet en hem opstart krijg ik al gelijk die foutmelding en niet alleen bij het tab buroblad
en als ik nu weer een jpg als achtergrond neem, alleen maar bij tab buroblad

nog een raadsel :S als ik internet jpg heb werkt hij wel gewoon, en als ik een bestand van mijn harde schijf doe, krijg ik die vage fouten weer

soort van oplossing:
hij loopt alleen vast bij jpg's
dus open een jpgtje in internet explorer en klik op gebruik als achtergrond,
dan kan je hem wel aanpassen,
of sla alle jpgtjes op als bmp, maar dat neemt veel ruimte in dus dat is niet echt slim.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 21:57 ]

• Nowhereman
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Ik heb hetzelfde probleem met zo'n zelfde topic ;)
Ook heb ik ondertussen een soort van oplossing, zie link.

zie hier: [rml]Nowhereman in "[ WinXP SP1] Bureablad eigenschappen -> c..."[/rml]

-Pwn the day-

Pagina: 1