CD, Games en DVD collectie bijhouden in een programma

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik wil graag mijn collectie van CD's. DVD's en Games bijhouden in een speciaal programma waarin ik gemakkelijk kan zoeken en toevoegen. Ik heb gekeken op Download.com en zo, gezocht met Google, maar heb eigenlijk alleen maar programma's gevonden specifiek voor alleen CD's of DVD's. Die zoek ik dus niet, want ik heb geen zin om 3 aparte programma's te moeten draaien om mijn collecties bij te houden.

Heeft iemand toevallig een idee welk programma wel zoiets aan kan?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Neem hier eens een kijkje:

http://www.collectorz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bouw een database in access.
of flikker alles in een excel grafiekje (ik weet niet in hoeverre je het uit wilt breiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Dat zijn dus alle programma's apart en dat wil ik dus liever niet. Ik ken die programma's van ze. Die zijn op zich erg fijn om mee te werken, alleen zijn ze dus wel allemaal apart. Ik wil een programma dat ze allemaal in 1 heeft zitten eigenlijk. Vind het zo'n gedoe voor alles een apart programma te moeten hebben.
Terw_Dan schreef op 30 oktober 2003 @ 17:56:
Bouw een database in access.
of flikker alles in een excel grafiekje (ik weet niet in hoeverre je het uit wilt breiden)
Ik heb het in een exel bestand met alles daarin, maar ik wil het dus overzichtelijker hebben in een programma.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51414

In access is ook niet echt handig.
voor DVD's is DVD profiler wel goed maarja die doet geen cd's en games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zelf gebruik www.avcataloger.com voor m'n audioCD's en DVD's. (De rest is nog in een oude access DB maar gaan tzt. misschien ook over).

Naast het feit dat audio (CDDB), boeken (Amazon), video (IMDB) en software in een DB kunnen is erg handig, mijn reden voor deze nemen was ook het feit dat importeren van m'n bestaande DB goed ging - iets dat ik bij andere progs (zie die search >:) ) niet had.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
Ik heb alles in een eigen gemaakt php/mysql systeempje zitten. Werkt ook goed en groot voordeel is dat, if you have to knowledge, je het precies naar jou wensen kunt aanpassen.

(en nee het is echt niet zware php ofzo want ik ben ook nog maar een n00b :P )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
F_J_K schreef op 30 oktober 2003 @ 18:42:
Ik zelf gebruik www.avcataloger.com voor m'n audioCD's en DVD's. (De rest is nog in een oude access DB maar gaan tzt. misschien ook over).

Naast het feit dat audio (CDDB), boeken (Amazon), video (IMDB) en software in een DB kunnen is erg handig, mijn reden voor deze nemen was ook het feit dat importeren van m'n bestaande DB goed ging - iets dat ik bij andere progs (zie die search >:) ) niet had.
Die ga ik even proberen. Bedankt voor de tip.

Profile

Anoniem: 95594

Zo ver ik kan zien neemt AVCataloger niet automatisch de DVD uit de drive op in zijn database zoals DVD Profiler doet.
Ook worden covers niet uit de IMDB gehaald of kijk ik niet goed?
Pagina: 1