Toon posts:

krijg boxen niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een een creative insprie 5.1 5500 digitaal en een audigy 5.1 digital kaart, maar ik krijg het niet helemaal aan de praat.

Ik heb een extern kastje waar alle kabels erin komen.
Een line in en coaxial input
Ik heb op mijn geluidskaart de digital uitgang aangesloten op de coaxial poort met een 'omzet' stekkertje en de andere uitgang direct in het kastje gestopt en die heet de line in.

Ik kan mijn boxen op 2 standen zetten:
stereo en dolby.
Als ik nou een mp3 luister en ik heb em op dolby staan komt er keihard geluid uit de front midden box (stem etc) en dan óndersteunen'als het ware de andere boxjes het geluid, maar als ik em op stereo zet dan komt er alleen geluid uit front links en rechts.
Nou wil ik dus dat er tijdens stereo mode geluid uit alle boxjes komen, want volgens mij moet het kunnen dat je dan gewoon al het geluid verdeelt over alle boxjes.

Kan iemand mij even vertellen hoe ik precies alle kabels moet aansluiten om ervoor te zorgen dat ik bij stereo en dolby uit alle 5 boxjes geluid krijg.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Stereo = 2 kanaals over 2 speakers. Dus je moet ff een andere modus zoeken denk.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het moet toch zo kunnen zijn dat je met stereo mode geluid uit alle boxjes kan krijgen, want mijn huisgenoot krijgt wel gewoon geluid uit alle boxjes als hij een mp3 aanzet. En hij heeft zijn systeem ook gewoon op stereo staan.

Verwijderd

waarmee luister je ernaar dan?

Bij oudere versies van Winamp had ik dat probleem ook..

Je moet dus gewoon alles goed aansluiten, en in Windows aangeven dat je een 5.1 geluidssysteem gebruikt. Dat zou moeten werken.

Je kan ook altijd even kijken naar de instellingen van je geluidskaart en de boxjes onderling.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:58:
waarmee luister je ernaar dan?

Bij oudere versies van Winamp had ik dat probleem ook..

Je moet dus gewoon alles goed aansluiten, en in Windows aangeven dat je een 5.1 geluidssysteem gebruikt. Dat zou moeten werken.

Je kan ook altijd even kijken naar de instellingen van je geluidskaart en de boxjes onderling.
ik gebruk winamp 5.0beta en ik heb bij de creative instellingen ingesteld dat hij alleen gebruik moet maken van de digitale ingang.
Waar stel je in windows in dat je gebruik maakt van 5.1 speakers?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:02:
[...]

ik gebruk winamp 5.0beta en ik heb bij de creative instellingen ingesteld dat hij alleen gebruik moet maken van de digitale ingang.
Waar stel je in windows in dat je gebruik maakt van 5.1 speakers?
bij config schermen - geluids opties - audio - geavanceerd
Pagina: 1