Toon posts:

[mening] Nikon Coolpix 3100 of Canon A70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta weer voor een moeilijke keus, namelijk de Nikon Coolpix 3100 of de Canon A70. Nu weet ik dat de A70 wat beter is qua mogelijkheden en de Coolpix 3100 weer wat beter is qua foto qualiteit. Wat denk jullie dat de beste camera, ik wil dus een beetje expirimenteren met foto maken. Bedankt voor jullie mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:31:
Ik sta weer voor een moeilijke keus, namelijk de Nikon Coolpix 3100 of de Canon A70. Nu weet ik dat de A70 wat beter is qua mogelijkheden en de Coolpix 3100 weer wat beter is qua foto qualiteit. Wat denk jullie dat de beste camera, ik wil dus een beetje expirimenteren met foto maken. Bedankt voor jullie mening.
Als je wil expirimenteren is de keuze niet moeilijk.......

Verwijderd

Topicstarter
De Canon A70 dus. Maar hoeveel weegt de betere qualiteit foto's en gebruiksgemak van de Coolpix af tegen de extra functies van de A70? Bij een test van PC magazine kreeg de a70 53 punten en de 3100 65 punten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:12 ]

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ik had een hele tijd terug de wat duurdere Sony S75 camera. Die heb ik verkocht en juist een kleine handzame automatische camera gekocht, de Coolpix 3100. Ik moet zeggen dat ik daar erg blij mee ben, vooral op vakantie heb ik er veel plezier van gehad. Klein apparaatje wat je in je broekzak kwijt kan, in 2 seconden staat ie aan en klaar voor gebruik. Manual instellen van sluitertijden etc zit er niet in met de Coolpix 3100.

Het is echt de afweging waarvoor je de camera gaat gebruiken.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

MJV

Ik heb hier een Nikon Coolpix 3100 en een A60(broertje van A70, 1 MP minder).

Ik zou zeker voor de A60 gaan, de coolpix is misschien veel kleiner, maar er gaan maar 2 batterijen in. Je kunt dus ongeveer een halfuurtje foto's maken met die Coolpix en dan moet je er nieuwe batterijen in doen.

Verder kun je met de A70/A60 heel veel expirimenteren. Op de Coolpix zitten alleen een aantal voorkeuze programma's, maar met de A60/A70 kun je die programmas gewoon zelf in stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:11:
De Canon A70 dus. Maar hoeveel weegt de betere qualiteit foto's en gebruiksgemak van de Coolpix af tegen de extra functies van de A70? Bij een test van PC magazine kreeg de a70 53 punten en de 3100 65 punten.
Zo'n test van een computerblad moet je niet te veel naar kijken, elke digicam in deze prijsklasse is een compromis, de beeldkwaliteit verschilt nauwelijks en het gebruiksgemak van een A70 is nauwelijks te kloppen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Hoewel ik een paar dagen geleden nog voor de nikon ging, ga ik nu meer af op canon. Het lijkt me toch wel leuk om wat te doen met dingen zoals sluitertijd en andere foto instellingen. Ik ga als het goed is vanmiddag 'kennis maken' met beide camera's.
Pagina: 1