Toon posts:

USB massa storage device: XP software probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een probleem met m'n interne USB 2.0 cardreader. Hij is goed physiek geinstalleerd, hij wordt door windows XP herkend als USB Massa Storage apparaat. Er komt vervolgens zo'n icoontje voor het veilig verwijderen (?? Is al raar bij een interne USB aansluiting, maar goed) Het apparaat werkt vervolgens ook naar behoren, maar wanneer ik de pc herstart is het apparaat weg. In het apparaatbeheer staat bij "usb massa opslagapparaat" een vraagteken. Dit komt doordat:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er al een identiek apparaat in het systeem actief is. (Code 42)

Komt dit omdat ik ooit eerder een "ander" massa opslag apparaat op een USB poort heb gehad? Iemand enig idee hoe ik gewoon altijd m'n extra (card)drives kan blijven zien?

BVD Bas.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zoekers, oplossing zelf gevonden.

Niet ideaal maar werkt.. probleem ligt aan dubbele controllers. Dus voor usb1(.1) en usb2.0 Probleem ontstaat door schakeling bij opnieuw starten tussen de controllers die beide het apparaat vinden en willen gebruiken.

Oplossing: schakel de poorten/roots voor usb1.1 uit waarbij je dus usb2.0 wil gebruiken. Ik zeg al. niet ideaal.. maar een oplossing totdat Microsoft zelf met een update komt. En die is er nog niet.

Suc6,
Bas