• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 11:48
Hoi!
Ik ben gevraagd, om op een feest foto's te maken van de bezoekers, en die te printen. Nu heb ik daar 2 vraagjes over:
1: Met welke software kan ik het simpelst een overlay over een foto heenzetten? We willen een logo van het feest in een hoek van de foto afdrukken, en ik heb niet echt zin om 300x te gaan knippen en plakken daar. Ik weet dat het voor video automagisch kan, dus zijn er vast ook wel simpele tooltjes waarmee dat kan voor foto's.
2: Dit is mijn echte vraag: Hoe kan ik die foto's het goedkoopst printen? :P Ik heb zelf een HP 930, en al ben ik best tevreden met de kwaliteit, denk ik niet dat die erg efficient is, qua kosten. Hij slikt vooral A4'tjes, en de inkt is erg duur.
Dus: Welke printer print het goedkoopst per foto? En, waar haal ik goedkoop fotopapier? En, hoe kom ik aan zo'n printer, voor 1 avond?
Ik denk dat je niet de prijs/kwaliteitverhouding van een fotodienst als de HeMa haalt, maar aangezien het feest 's avonds is, is dat geen optie.
(hoort dit forum in Gadget Talk, SG of het nieuwe fotoforum?)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

1) Batch editing kun je met Photoshop/Paintshop.

2) Ik denk niet dat je een printer voor 1 avond kan huren. Misschien bij een leasebedrijf? (Gouden Gids > IT & Telecom > Hardware, aanschaf en verhuur)
[search=goedkoop foto's printen]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:08 ]

• PanMan
Ik denk dat ik voor het batchedditen Eyebatch ga gebruiken, daar heb ik net een beetje mee geteste, en het voldeed goed.
Nu nog het printen. Sugesties daarvoor blijven van harte welkom.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Goedkoop printen? Het blijft toch foto formaat? Gewoon de bewerkte foto's naar de online Hema Fotoservice brengen :D (Serieus bedoelt)

• PanMan
Probleem is echter dat we de foto's ter plaatse willen uitreiken.
En de hema 's nachts gesloten is... Maar, ik heb inmiddels bedacht dat printen w.s. te traag is: een paar 100 foto's lukt een printer gewoon niet, in een nacht.
Enige oplossing zal dus een fotoservice gek genoeg vinden om 's nachts open te gaan....

[ Voor 10% gewijzigd door PanMan op 31-10-2003 00:05 ]

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als het veel foto's zijn en die fotozaak er dus behoorlijk wat aan kan verdienen, dan heb je bij de kleinere eenmanszaken die ook digitaal 1-uursfotoservice leveren best kans dat iemand zo gek/vriendelijk is om dat (tegen extra betaling) te doen. Dat zal alleen even zoeken worden of je eentje in de buurt hebt die dit kan.

Verwijderd

maar dan is het niet meer zo goedkoop mogelijk :)

brand die foto's gewoon op een schijfje dan mogen ze die lekker zelf thuis bekijken/printen.

• PanMan
Ehrmz, 300 Cdtjes bakken lukt mij ook niet in een uurtje.. :)
Zelfs 300 floppy's w.s. niet.
Bovendien is qua foto's gewoon een foto van die persoon met een tekst w.s. wel het leukst. Al zou een bedrukte CD ook wel leuk zijn. Maar dat is denk ik nog onhaalbaarder dan afgedrukte foto's...
ik denk dat ik maar een paar van die shops ga benaderen.

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 15:52

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Je Kan hem ook naar de mensen toe mailen....
dan kunnen ze hem zelf uitprinten als zij dat willen

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• PanMan
Maar mailen is wel een stuk minder leuk. een echte foto is toch een stuk leuker om te hebben.
Hoe lang doet een beetje fotoprinter over een A4'tje? (daar zouden dan 4 of zelfs 8 foto's op kunnen staan).

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Foto's printen is en blijft gewoon duur, een andere mogelijkheid is er gewoon niet, maar denk je nu echt dat iedereen die een geprinte foto krijgt (met snee in neus) deze zorgvuldig zal bewaren? (opvouwen e.d)

Een "echte" foto doet het denk ik beter, dan maar een paar dagen later..... dan relativeren ze de avond vast beter dan direct een printfoto :)

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:59
Is een kleuren laser printer niks?

• PanMan
BHZ-Robert schreef op 31 oktober 2003 @ 19:52:
Is een kleuren laser printer niks?
Misschien, maar daar heb ik geen ervaring mee (hoe is de kwaliteit? En de kosten?). En waar haal ik zo'n ding vandaan?
Nog ff: hoe lang doet een average photoprinter over een A4'tje?

Verwijderd

Quote:

Misschien, maar daar heb ik geen ervaring mee (hoe is de kwaliteit? En de kosten?). En waar haal ik zo'n ding vandaan?
Nog ff: hoe lang doet een average photoprinter over een A4'tje?

Ik heb een 4 jaar oude HP720 en die doet over een A4 een minuut of 2, er zijn zeker snellere maar een paar honderd op een avond kan je m.i. vergeten.........

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:17

Roy

Hobbies?

Ik heb hier een HP color laserjet 4600 staan en die print op zich mooie foto's heel snel uit (toch wel 10 pagina's per minuut zeker). Maar ik heb ook een photosmart printer, als ik de foto's zie die daar uitkomen zijn natuurlijk 100x beter als die color laserjet, maar dat duurt gewoon een minuut per foto.

Op zich zou een color laserjet een oplossing zijn, maar de kwaliteit is niet zo mooi als een Photosmart printer, maar wel mooier dan een deskjet. Qua kosten is een laserjet goedkoper dan een inkjet.

Inderdaad...

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 19:28
Ik zit zelf te denken aan een Canon I860 of I960 printer, die is allround en maakt echt goede en snelle foto prints p/p/m! Niet al te duur, inkt is relatief goedkoop! En kan een hoop printen!

..::System Specs::..

Pagina: 1