This title is for sale, please send me a PM
Verwijderd
Koel pasta is niet om een oppervlak 'zachter' te maken maar koelpasta is er voor de warmtegeleiding. Maar ik zou het wel gebruiken in jou geval want koelpasta is altijd wel handig.
Aan dat ruwe kan je weinig doen tenzij je er een 'rubberen warmtegeleidend' plakkertje op plakt maar ze geleiden de warmte niet zo goed als wanneer je er gewoon wat koelpasta op je FOP smeert.
Wat je ook zou kunnen doen is heel fijn(!) schuurpapier kopen en gaan schuren tot het oppervlak mooi egaal is maar dan moet het wel netjes gebeuren.
Suc6 er mee! Moooh!
Aan dat ruwe kan je weinig doen tenzij je er een 'rubberen warmtegeleidend' plakkertje op plakt maar ze geleiden de warmte niet zo goed als wanneer je er gewoon wat koelpasta op je FOP smeert.
Wat je ook zou kunnen doen is heel fijn(!) schuurpapier kopen en gaan schuren tot het oppervlak mooi egaal is maar dan moet het wel netjes gebeuren.
Suc6 er mee! Moooh!
Koelpasta is JUIST om dat oppervlak vlak te maken. Het liefst zou je een perfect vlakke koeler op een perfect vlakke processor hebben zonder koelpasta, dit geeft het beste resultaat.
Maar vanwege hobbeltjes (die heb je altijd) enzo heb je dat niet en moet je koelpasta gebruiken om toch wat meer raakvlak te krijgen tussen cpu en koeler.
Schuren helpt inderdaad flink het oppervlak te verbeteren.
Maar vanwege hobbeltjes (die heb je altijd) enzo heb je dat niet en moet je koelpasta gebruiken om toch wat meer raakvlak te krijgen tussen cpu en koeler.
Schuren helpt inderdaad flink het oppervlak te verbeteren.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Dus dan toch maar de pasta op de koeler ipv de proc smeren???
This title is for sale, please send me a PM