Toon posts:

printer doet het niet, pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een nieuwe printer aangeschaft, een HP 7260 printer.
Voorheen had ik een HP815C.
Wat is nu het geval, ik heb 4 USB poorten op mijn MoBo, en voorheen allemaal in gebruik: Printer815C, webcam, kaartlezer en imagetank, alles werkte prima.
Nu heb ik mijn nieuwe printer aangesloten, maar nu start de pc niet meer op, hij blijft hangen in het opstartscherm, als ik een usb poort loskoppel, dan start ie wel op.

Het rare is wel, als ik dus effe mijn printer loskoppel, en WindowsXP opstart, en daarna de kabel weer inplug wordt de printer gewoon gevonden en geinstalleerd, en werkt naar behoren, maar als ik de pc daarna opnieuw opstart krijg ik weer hetzelfde probleem.

Wie kan mij een eindje op weg helpen

Verwijderd

en wat als je alleen de printer aansluit?
Als hij dan wel werkt zou ik een hub met eigen voeding zoeken, dan kan je mobo niet genoeg stroom leveren op de USB poort.

Verwijderd

idd, waarschijnlijk kan je mobo niet genoeg power leveren ...

Ga op zoek naar een active USB-hub (1-tje met eigen voeding dus ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:13:
idd, waarschijnlijk kan je mobo niet genoeg power leveren ...

Ga op zoek naar een active USB-hub (1-tje met eigen voeding dus ;) )
Heeft het te maken met de stroom van het moederbord ? of met de voeding van de kast, ik heb een Epox 8KHA+ moederbord.

Nu wil ik komende week zowiezo een nieuwe PC aanschaffen, zal ik dat probleem dan niet hebben ? want ik heb niet zo'n zin om een apart hupje te kopen.
Dit MoBo wil ik aanschaffen:

Asus P4C800 Deluxe moederbord, 8xAGP, 6xUSB 2.0, UDMA 133/SATA

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het heeft te maken met stroom over de USB poorten, wat dus vanuit het moederbord geleverd wordt; met de PSU heeft het weinig te maken. Of die Asus die je wil halen beter zal zijn weet je niet van tevoren, maar je kunt dan allicht wachten om te zien of het daar wel mee gaat.

Zo niet kun je altijd nog een actieve hub halen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heeft die HP printer niet ook een gewone voeding die je kunt gebruiken ?
(Mijn HP3320-USB'tje wel, vandaar dat ik de opmerking/vraag plaats.)

Misschien helpt het, als dat er bij zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 22:25 ]

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Het kan ook nog zijn dat je huidige mamaplankje het wel zou kunnen trekken, maar dat je voeding al aan zijn max zit. Dan bestaat de kans dat je nieuwe mamaplank van ASUS het dus ook niet trekt. Zorg er i.i.g. voor dat je voeding voldoende power heeft

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

of een serieel poort gebruiken he kan waarschijnlijk niet maar is wel een optie he

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een seriële poort gebruiken? Nee, je zegt het zelf al, dat kan niet...

Mijn gok zou ook zijn dat je mobo niet de gespecificeerde 500mA per USB poort kan leveren. Een andere mogelijkheid is dat een van de aangesloten apparaten zich niet aan de specs houdt. Dat de voeding niet voldoende power zou leveren aan het mobo lijkt me zeer sterk; je zou dan eerder instabiliteitsproblemen verwachten door onregelmatigheden in de CPU power aanvoer.

99% kans dat je nieuwe mobo het wel trekt, en je probleem is opgelost. Zo niet, dan sluit ik me aan bij de anderen: koop een USB hubje (met eigen voeding).
Pagina: 1