[GF 4 TI4200] Hangend Beeld

Pagina: 1
Acties:

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik heb problemen met mijn videokaart.
Sinds ik de XFX GeForce4 TI4200-8X 128MB ViVo heb gekocht blijft mij beeld bij de meeste (nieuwere) spellen hangen ?
Als ik dan taskmanager open en dan weer terug ga naar de game gaat het een tijdje goed, totdat hij weer hangt ?
Ik heb de nieuwste drivers van deze kaart en de nieuwste Direct X

Wie Oh Wie Kan mij helpen :( Ik denk dat het geheugen niet goed is ?????Of zit ik verkeerd !?

Mijn Systeem:
CPU: AMD 2200+
Mobo: MSI KT4V
Geheugen: 512 DDR PC3200 / 400 Kingston
Sound: Sound Blaster 5.1

[ Voor 9% gewijzigd door EmJeej op 30-10-2003 16:58 ]

Jah Man Jah

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Hmm, dit kan van alles zijn. Er is denk ik meer info nodig om je te kunnen helpen.

Allereerst welke spellen? Welke drivers heb je? Welke kaart had je hiervoor? Wat voor een harde schijf heb je? Wat zijn de instellingen die je gebruikt?

Als je computer het goed deed voordat je de kaart erin hebt gestopt lijkt het me stug dat er iets mis is met je RAM.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

als je denkt da thet aan je geheugen ligt kun je altijd even naar http://www.memtest86.com

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Is je voeding wel groot genoeg? Want een nieuwere video kaart kan nog wel eens wat nodig hebben. En dan kan het idd zijn dat hij niet helemaal optimaal werkt. Met zo'n 300 Watt moet hij eigenlijk wel werken, tenzei je veel andere energie zuipende apparaten in je kast hebt...

Succes.

• EmJeej
L3TUC3 schreef op 30 oktober 2003 @ 19:43:
Hmm, dit kan van alles zijn. Er is denk ik meer info nodig om je te kunnen helpen.

Allereerst welke spellen? Welke drivers heb je? Welke kaart had je hiervoor? Wat voor een harde schijf heb je? Wat zijn de instellingen die je gebruikt?

Als je computer het goed deed voordat je de kaart erin hebt gestopt lijkt het me stug dat er iets mis is met je RAM.
Spellen: Halo, Max Payne 2, NFS HP II
Heb momenteel de drivers: 45.23 (hoorde dat deze het stabiels was voor de GF)
Had hiervoor een GF 2 MX400 (netjes geuninstalled)
Harde schijf: Maxtor 60gig 7200rpm

Bij spellen maakt het niet uit welke instellingen ik probeer.... heb alles al gehad :( :( :(
Shaggy_NL schreef op 30 oktober 2003 @ 20:01:
Is je voeding wel groot genoeg? Want een nieuwere video kaart kan nog wel eens wat nodig hebben. En dan kan het idd zijn dat hij niet helemaal optimaal werkt. Met zo'n 300 Watt moet hij eigenlijk wel werken, tenzei je veel andere energie zuipende apparaten in je kast hebt...

Succes.
Voeding is 300w
DVD-Rom
CD-r Brander
HD
Floppy

Voor de rest zit er niks meer in :(

TEVENS:
MOBO Geupdate (Bios, AGP Drivers e.d)
Geheugen getest is ook goed :(
Dan denk ik een bios instellingen, maar daar ben ik niet zo goed in... waar moet ik opletten ???
AGP V staat nu op auto ?? Of moet hij ergens anders op ??

[ Voor 36% gewijzigd door EmJeej op 30-10-2003 20:50 . Reden: Tekst Bijgevoegd ]

Jah Man Jah

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Zelfde problemen gehad met een Ti4200. Loopt nu heerlijk op detonator 43.45 Bleef bij mij ook wel eens bij het opstarten in XP hangen met een zwart scherm...

Verwijderd

Ik had altijd een 'flits' in Windows XP. (schijnt bij veel GF4 modellen voor te komen)
Als je ook Windows XP gebruikt, zet eens 'Gecombineerd schrijven' uit bij de instellingen van je videokaart en eventueel AGP Fast Write in je BIOS.
Als je hiermee verder wilt gaan, kun je ook ff je AGP speed nog veranderen, zet die eens op 1x ipv Auto.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:53 ]

• EmJeej
Als ik beetje op internet rond surf zijn er meerdere met dit probleem, maar niemand heeft echt een oplossen....
Het is waarschijnlijk de HITTE in de kast, waardoor het beeld happert....

Het is ook best warm in mijn case, maar weet niet zogoed hoe ik dat op moet lossen dus heb maar weer een topic hier aangemaakt:

Cooling: ATX Carry Blue

Echter heb jij maybe nog andere ideeen, laat het MIJ AUB weten...

Jah Man Jah

Verwijderd

EmJeej schreef op 30 oktober 2003 @ 21:53:
Als ik beetje op internet rond surf zijn er meerdere met dit probleem, maar niemand heeft echt een oplossen....
Het is waarschijnlijk de HITTE in de kast, waardoor het beeld happert....

Het is ook best warm in mijn case, maar weet niet zogoed hoe ik dat op moet lossen dus heb maar weer een topic hier aangemaakt:

Cooling: ATX Carry Blue

Echter heb jij maybe nog andere ideeen, laat het MIJ AUB weten...
kast open en kijken of je er dan nog steeds last van hebt... ;)

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Tja, wel extreem dat de hitte de boel zou verkloten. Zoals hiervoor geoppered wordt: kast opengooien en ventilator voor zetten. GPU'tje kunnen eigenlijk een boel verduren voordat ze echt gaan schiften. Probleem ligt dan eerder bij de proc. Post anders eens wat temperaturen die je bios geeft als je comp een tijdje aan heeft gestaan.

Probeer anders de 52.16 drivers eens. Lopen okiedokie met mijn Ti4200 (naast de corrupte graphics in Desert Combat dan). Wel eerst in de release notes kijken of er geen issues zijn met genoemde combinatie kaart/spellen.

Over de bios, AGP aperture size op 256 zetten.

Koppel eens je fikker los.

Bekijk je virtual memory eens (zou eigenlijk goed moeten staan: W2K).

Zit je geluidskaart in een PCI slot onder je AGP slot? Zo ja, gooi hem eens in een ander.

Update de drivers voor je geluidskaart (raar maar waar). Kan soms helpen.

Good luck.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Pagina: 1