[crt] heeft lijnen in zijn beeld

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dus een lastig probleem. Ik ben ongest....... Ooops srry kben jongen :P

Nee ik heb een 19'' beeldscherm van philips lightFRAME 3 109S4, ik heb hier al eerder problemen mee gehad(zie een paar topic terug ergens) maar dat was verholpen, maar nu heb ik een nieuw probleem, ik heb nu golven in mij beeld, zie plaatje, die lijnen zijn de golven:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/crt121212.JPG

Ik heb alles al geprobeert, boxen helemaal weg gehaalt, maar het bleef, kheb op alle frequenties geprobeert, van 60 tot 85 hz. Ik draai windows nu op 1280*1024, maar als ik die op 1024*768 zet zijn die lijnen weg, maar ik wil gewoon op 1280*1024 draaien daarvoor hebbik ook en sapphire radeon 9800np. weet iemand wat ik hieraan kan doen? ik heb al alles geprobeert met moiré op het beeldscherm, maar dat helpt totaal niet. ook al desgaus gedaan een paar x maar dat helpt ook al niet.

thnx alvast

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staan er misschien speakers ofzo in de buurt van je monitor?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
normale beeldschermen (mijne tenminste) hebben 2 lijnen in beeld (weet niet waarom :P maar is wel zo :)), misschien bij dit type monitor dat hij er meeR heeft? die normaal minder zichtbaar zijn?

edit:
ff de R van meeR toegevoegd :P

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTSE op 30-10-2003 16:47 ]

• darkdesign
  • Niet online
Pollewob schreef op 30 oktober 2003 @ 16:44:
Staan er misschien speakers ofzo in de buurt van je monitor?
zie eerste post;) ik had de boxen allemaal een hele tijd van het beeld verwijdert

Verwijderd

1280x1024 moet de monitor inderdaad gewoon aankunnen.
Wat ik wel eens eerder op t forum heb gelezen bij dit soort problemen is een betere (is dikkere) VGA kabel gebruiken.
Het schijnt nl. zo te zijn dat dunne VGA kabels nogal eens storen bij hogere resoluties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:56 ]

Verwijderd

[quote]DutchTSE schreef op 30 oktober 2003 @ 16:46:
normale beeldschermen (mijne tenminste) hebben 2 lijnen in beeld (weet niet waarom :P maar is wel zo :)), misschien bij dit type monitor dat hij er meeR heeft? die normaal minder zichtbaar zijn?

Jij hebt hoogst waarschijnlijk een Trinitron beeldbuis. Die heeft altijd 2 horizontale lijnen in beeld.

• darkdesign
  • Niet online
Maar ik heb een dikke VGA kabel, en ik vind dit gewoon heel klote, dat ik gewoon constand die lijnen heb

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je kunt kijken of je de moiré instellingen bij kunt stellen?

• darkdesign
  • Niet online
zie start post, hebbik al geprobeert

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aan het patroon te zien zijn je irritante lijnen inderdaad het gevolg van het Moiré effect. Als je monitor hiervoor instellingen heeft, verander ze dan. Als er geen instellingen voor zijn (heb je een cheap-ass monitor, maar dit terzijde) kun je het scherm op een andere resolutie instellen of de achtergrondkleur in Windows veranderen.

[edit]: Sorry, niet goed gelezen, mijn fout. De Moiré instellingen zouden uitkomst moeten bieden. Als ze het probleem niet oplossen, ga dan met het scherm naar de leverancier. Zó'n storend Moiré effect als jij hebt is gewoon een defect. Wellicht kunnen ze bij Philips de beeldbuis wat afregelen waardoor het effect verdwijnt, maar dit kun je hoogstwaarschijnlijk niet zelf oplossen.

[ Voor 37% gewijzigd door koraks op 30-10-2003 17:09 ]

Verwijderd

ik heb het identieke probleem met een compaq v700 aan een 9500pro.
Echt om gek van te worden is het.
Hoe kun je er een andere vga kabel aan hangen dan? die van mij zit vast in de achterkant.
En je kent het compaq v700 probleem, niet open te krijgen die monitoren.
De strepen zijn alleen weg als ik 1024*768 draai @ 100Hz maar dat ziet er niet uit vind ik op een 17" scherm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 17:07:
ik heb het identieke probleem met een compaq v700 aan een 9500pro.
Echt om gek van te worden is het.
Hoe kun je er een andere vga kabel aan hangen dan? die van mij zit vast in de achterkant.
En je kent het compaq v700 probleem, niet open te krijgen die monitoren.
De strepen zijn alleen weg als ik 1024*768 draai @ 100Hz maar dat ziet er niet uit vind ik op een 17" scherm.
Ja, als je kabel aan je monitor vast zit dan houd het op natuurlijk ;)
Maar je resolutie op 100Hz zetten op 1024x768 zou ik niet doen want als je hier http://www.monitorworld.c...additional/v700_specs.pdf kijkt dan zie je dat de max resolutie op die refesh 85Hz is. :o

Verwijderd

De monitor moet het gewoon aankunnen, het is nl. zelfs zijn aanbevolen resolutie (1280x1024@85Hz). De kabel moet ook geen probleem zijn, het gaat om een signaal van maximaal 158MHz.

Wanneer is het probleem begonnen? Kun je een foto posten van het probleem?

• darkdesign
  • Niet online
ik heb nog is alle frequenties geprobeert, maar de lijnen blijven. is er niet een nadere oplossing als het beeldscherm terug sturen??

Verwijderd

als ik me monitor niet op 100hz zet dan heb ik aan de linkertkant een rare waas op me scherm dus ik moet nu wel op 100hz draaien

reactie op doophoofd, die 85 hz die er staat maakt niet uit dat ik hem op 100hz draai want als ik nog hoger ga (120hz) dan geeft de monitor aan in een zwart scherm "input signal out of range". dus hij is er wel op beveiligd.

verder lopen mijn strepen net iets anders dan bij de TS, bij mij lopen ze vanuit het midden(verticaal) en lopen bol weg naar de buitenkant waar ze wel weer op de goede hoogte uitkomen.
Als ik de moire instel wordt het alleen maar waziger.

edit: ik merk trouwens wel nu ik me monitor op 1024*768 @ 100hz heb gezet dat de fluit uit me monitor wel weg is en tevens de 100tal strepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:10 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb op een CTX ook 'last' van dit verschijnsel. Moiré die ik niet kan corrigeren en welhaast bij het goedkope karakter van deze monitor past. Veel kleurtjes in beeld en ik zie er gelukkig weinig meer van :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb hier ook last van met een Dell 17" CRT icm. een Geforce kaart, een Voodoo3 kaart en in mindere mate met een Matrox G400.
Reso's als 1024x768 @ 60-85Hz zijn perfect, maar zodra je naar 1152x864 of 1280x960/1024 gaat (wat de monitor aan moet kunnen), krijg ik dezelfde problemen.

Met moire etc. los je dit niet op. Zoals gezegd, met een Matrox G400 is het probleem een heel stuk minder, vrijwel alle andere kaarten leveren hetzelfde prob. op.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

probs bij mij nu weg

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 18:32 ]

• darkdesign
  • Niet online
Maar die van mijn niet, ik heb philips al gebeld, die hebben nu mijn telefoon nummer(kweet verder niet wat ze van plan zijn :P). ik ga nu is de monitor op een andere pc gooien(aansluiten:P) en kijken of de strepen er nog zijn, mja als die strepen bliven jammer dan, nu heb ik het in sommige films als ik kijke, en ook bij de donkere blauwpaarse van tweakersforum:), achja, dan maar ff wat proberen
Pagina: 1