Toon posts:

CD-ROM schrijven bevriest, Rewritable geen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou is gebeurt het me voor de tweede keer dat ik een CD-ROM wil schrijven op mijn Acer CRW 6206A, na 40 minuten is het systeem bevroren en het rode burn ledje uit. De CD-ROM is onleesbaar.

Na de eerste crash, zo'n 3 weken terug had ik een paar Rewritables geschreven, dat gaf geen enkel probleem. Dus ik dacht dat het een toeval was. Maar nu ging het dus weer mis. Zou dit het eind van het leven van de brander kunnen betekenen?

Ik draai Windows 2000 Professional met SP4 en gebruik Nero 5.5.7.2

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Een CD-ROM schrijven :?

Anywayz. Het je die cd'tjes al eens in een andere (re-)writer geprobeerd? Misschien een slechte batch of incompatibiliteit. Probeer anders een verse firmware te zoeken voor die cdrw.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Het waren twee verschillende merken CD-ROM en de Rewritable is ook een ander merk. Merk een doet het in andermans computer wel en merk twee heb ik hiervoor twee met succes beschreven.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

SkyStreaker

Move on up!

Probeer inderdaad even andere firmware. Misschien is de schrijfstrategie niet helemaal lekker met het bewuste merk. Hoe 'oud' is je CD-RW fikker?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 2x brander, ik denk niet dat er iets aan te upgraden valt. Het is pas voor het eerst dat ik er problemen mee heb.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Check voor de zekerheid hier even.
Wie weet....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hij staat er wel bij maar allemaal dode links. Ik denk dat ik binnenkort maar een Liteon LDW-401S koop. Kan ik ook wat meer kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik nog even mijn Windows geghost naar de vorige goedwerkende situatie. Hierna eerst een CD simulatie gebrand. Ging prima. Dus toen voor echt. Weer na 40 minuten en 6 seconden het scherm bevroren gevonden, en weer een schijfje rijp voor de vuilnis. Moet dus wel een hardware probleem zijn.
Pagina: 1