[Boot] Volgorde aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil de bootvolgorde aanpassen, er is 2 keer een XP geïnstalleerd, en hij start automatisch de 'verkeerde' op. Eentje is helemaal geconfigureerd voor video, de andere niet.

Ik heb de search geraadpleegd, maar ik kon niet vinden hoe het precies moet, uit de boot.ini werd ik niet veel wijzer en lilo e.d. zeggen me niets.

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57
door default aan te geven, kan je de standaard boot veranderen:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect

Scuba-diver

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

YouKnow,

Op GoT is het de bedoeling dat voordat je een topic opent zelf eerst moeite doet, en zelf wat zoekt. Hiermee voorkom je dat je mensen allerlei zaken gaan voorstellen die je zelf al lang geprobeerd hebt.

In jouw topic mis ik toch een beetje eigen initiatief, doot te zoeken op boot.ini (eg: [search=boot.ini]) had je toch behoorlijk wat informatie kunnen vinden. Als je de topic list van de afgelopen 3 dagen doorgelezen had, had je ook dit topic kunnen vinden waarin F_J_K al een boel informatie post.

Ik doe dit topic verder dicht - mocht je er toch nog niet uit komen, lees dan voordat je een nieuw topic opent, eerst even:

Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost

door, en open dan gerust een nieuw topic wat voldoet aan de richtlijnen zoals die hierboven zijn beschreven :)

Dit topic is gesloten.